27mc in Frankrijk

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

27mc in Frankrijk

Berichtdoor Rene » 23 mei 2022, 09:14

Hallo allen...
Binnenkort gaan wij weer 2 weken naar Frankrijk op vakantie..
Tijdens onze vorige vakantie's hadden we wat voor 2 en 70cm in de auto maar daar is onderweg weinig op te beleven.
Dus heb ik het plan om een 27mc setje mee te nemen in de auto..
Antenne etc etc heb ik al...het plan is om een alinco dx-10 mee te nemen en een little will , eventueel een lineair die max 100watt levert..
Niet helemaal legaal in dat land , maar weet iemand hoe dat zit met de regelgeving?
Wel weet ik dat er flink wat activiteiten zijn...ook op de hogere kanalen dus het leeft er zeer zeker nog..
Als je je eigen beperkingen kent , kun je daarbinnen onbeperkt je gang gaan!!
Jules Deelder
Rene
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak

Re: 27mc in Frankrijk

Berichtdoor CB-Rik » 23 mei 2022, 11:03

Zolang je geen agent tegenkomt die op de hoogte is van de "regeltjes" loop je weinig risico.
Maar je moet natuurlijk maar pech hebben en ééntje tegenkomen die de wet kent en wil toepassen ...
Illegale apparatuur opvallend in de auto plaatsen is natuurlijk om problemen vragen bij een routine controle maar geen enkele "Gendarm" heeft meetapparatuur bij zich om je uitgestraald vermogen te meten. (dus lineair creatief wegstoppen !)
De enige keer dat ik gedurende ±30jaar gecontroleerd ben op 27mc apparatuur moest ik alleen mijn vergunning tonen (wat anno 2022 niet meer verplicht is) en hebben ze het officiële CEPT stickertje op mijn president Herbert gecontroleerd.
Voor de rest telt heden ten dage de regel zoals voor GSM gebruik ... al rijdend betrapt met Mike in de hand = fikse boete ...

Wat activiteit betreft hoop ik dat je niet ontgoocheld gaat zijn ... Als je op de autosnelwegen of langs drukke wegen met veel truckers rijd hoor je wel is een QSO maar de tijd dat je veel info (files, ongevallen, controles) kreeg langs kanaal 19 is allang voor bij ...
CB-Rik
Doorzetter
Doorzetter

Re: 27mc in Frankrijk

Berichtdoor vincenttor » 28 mei 2022, 09:49

Niks loos, reed jaren mee een allbander en 1kw linear op en neer.
nooit aangehouden.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!

Keer terug naar Rand gebeuren