Schema Ham-Master PA-150P

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Schema Ham-Master PA-150P

Berichtdoor Toontje » 28 jun 2013, 23:17

Voor wie nog op zoek is, hier staat het schema van de Ham-Master PA-150P.

Ik heb er zelf een met een MRF 455 en het schema komt redelijk overeen. Blijkbaar zijn die apparaatjes onder meerdere namen verkocht:
Ham-Master PA-150P
CB Master PA 150P
EuroCB EA-150P
K-PO EA150P

Zijn allemaal namen die ik tegenkom en er was blijkbaar ook een versie zonder ´P´ (zonder RX amp) te koop.
Toontje
 

Re: Schema Ham-Master PA-150P

Berichtdoor Toontje » 29 jun 2013, 13:15

Iemand trouwens een idee wat de funktie is van de diode aan de ingang van de voeding?
Die twee condensatoren zullen wel tegen storing op de voeding zijn.

Het enige dat ik mij kan bedenken is een primitieve beveiliging tegen het verkeerd aansluiten van de vieding (+ en - omgedraaid).
Erg primitief want je creeert dan een kortsluiting die minimaal de zekering doorbrandt en waarschijnlijk ook die diode zelf sloopt.
Toontje
 

Re: Schema Ham-Master PA-150P

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 29 jun 2013, 13:33

Heb hier ook de Ham-Master PA-150P maar in de mijne zit een sd tor,5watt in 110watt weer uit.
Turfsteker 19MTS001
 

Re: Schema Ham-Master PA-150P

Berichtdoor pino » 29 jun 2013, 14:50

Toontje schreef:Het enige dat ik mij kan bedenken is een primitieve beveiliging tegen het verkeerd aansluiten van de vieding (+ en - omgedraaid).
Erg primitief want je creeert dan een kortsluiting die minimaal de zekering doorbrandt en waarschijnlijk ook die diode zelf sloopt.

klopt beter diode kapot dan de sd/mrf
QTH-Rotterdam
Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.©
Avatar gebruiker
pino
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 754
Geregistreerd: 21 feb 2009, 13:31
Woonplaats: Rotterdam

Re: Schema Ham-Master PA-150P

Berichtdoor Toontje » 29 jun 2013, 18:43

Die van mij deed het niet en het bleek idd de diode te zijn. Die is nu een kortsluiting in twee richtingen. Die heb ik er nu dus uit totdat ik een vervanger heb.

Met een kleine 4 watt in komt er een dikke 60 watt uit. Ik heb nog niet geprobeerd wat er gebeurt als ik m'n Lincoln eraan hang en meer ga insturen, maar ik geloof wel dat het richting de 100 kan.
Anyway, leuk apparaatje voor al je mobiel bent en net ff wat meer nodig hebt.
Toontje
 


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten