Vast cbforum kanaal

Overzicht van DX rondes in binnen- en buitenland

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 29 dec 2009, 04:41

george schreef:
RamsesIV schreef:Yep, helemaal mee eens. Als je een zo grote groep geïnteresseerden aanspreekt, moet je ook met de verantwoordelijkheden kunnen omgaan. FM en legaal kanaal is toegankelijk voor alle CB'ers, SSB is misschien ook legaal maar weer minder toegankelijk voor allen.
Ik vind het een leuk plan, spijtig genoeg zal ik er niet aan kunnen meedoen omdat ik dan ook mijn output vermogen moet gaan opkrikken (en dat doe ik niet).


SSB is in mijn ogen legaal. Zolang je maar binnen de legale 11 meter band (40ch cept) blijft zitten.
er zijn volgens mij genoeg cb-ers op de 11 meter band die daar kunnen en misschien graag willen testen en uitkomen.

Bij mij staat de ontvanger standaard op 27.3850 zowel USB als FM modulatie.Ook hier in de lokatie Den Helder is er best wel veel vraag naar USB modulatie.
En zolang er niemand standby is op de USB of LSB zal er ook nooit iets van activiteit komen.

Dus kom toch allemaal is een keer langs op kanaal 38 en probeer het met de locatie Den Helder
op de FM of op de USB.

Groetjes George Den Helder
heb je laats al gesproken op fm george. heb nu de frqw lijst voor mijn bak dus maar keer de usb/lsb proberen... groeten uit lelystad.
Turfsteker 19MTS001
 

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor george » 03 jan 2010, 16:01

op de usb kunnen we het zeker een keer proberen

ik zou zeggen je roept maar :P
george
 

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor mebo » 14 feb 2010, 10:51

hallo allemaal,nadat ik het forum hier een beetje heb doorgesnuffeld zocht ik dus ook ,,de,,frequentie waar de leden van dit forum zich ophouden.
hier in het hoge noorden is er veel activiteit op kanaal 9.....maar dan allemaal lekker door elkaar en met zoveel mogelijk power op korte afstand.
ik ,,probeer,,wel eens met legaal vermogen een babbeltje te maken,maar het komt er op neer dat ik de set hier op plankgas moet hebben om een qso te maken met mijn neef of oom op een kilometer of 10 geschat.....niet best dus!(kan hier zo`n 70 watt maken op fm,was vroeger wel anders met een 4 elm moonraker met een bv 1200 :shock: )maar dat idiote gedoe doen we niet meer,je ontvangst kunnen ze altijd verpesten,wat je ook stookt!!.
je kan dan wel verkassen naar een ander kanaal,maar er zijn er een paar die dan lekker meehobbelen(scannen alles af) en je alsnog dwars gaan liggen,vinden ze leuk... :( :evil: (vandaar dat ik voor de n-machtiging ben gegaan)
dus mijn vraag is nu,waar hangen jullie allemaal uit op de band(en)?,zijn er meer hier die bv op 70cm ook wel actief zijn?of ook op 2 mtr misschien? want hier lokaal op cb is verder niet veel te beleven,ze zitten allemaal op een en hetzelfde kanaal te boeren.
ik hou hier de 27.385 en de 27.555 wat in de gaten,want ik geloof dat die door leden van dit forum word gebruikt!
ik hou die dus maar even aan hier,en dan hoor ik vanzelf wel eens iemand mocht het lukken.
en anders voeg mij maar bij op msn,want we zitten ook wel eens op andere banden te praten,dus dan mis je elkaar ook zo.

gr.epke de mebo.
mijn shack:
icom 475E voor 70cm met desktop sm-20 +mirage d1010n eindtrap
yeasu ft 7900 en ft1900
midland 8001 allmode met a99
antennes:
een 6el flaxa yagi(vertikaal) voor 2 mtr
een 13el flexa yagi(vertikaal)voor 70cm



gr epke PD3JME[433.1875-145.2375]
Avatar gebruiker
mebo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 07 feb 2010, 21:51
Woonplaats: bergum

Re: Vast cbforum kanaal

Berichtdoor peter stardust » 16 apr 2010, 20:42

Ja de 27mc leden van dit forum die enkel van de 40kanalen gebruikmaken is het op sommige plekken in ons landje en ook bij onze zuiderburen kommer en kwel als het gaat om lokaal verkeer. natuurlijk zou het voor deze plaatsen veel helpen als er een vast kanaal is voor de leden van ons forum. Jammer dat dit niet van de grond komt, hoewel het zo makkelijk de verwezelijken is. Ik blijf maar stug kanaal 38 uitluisteren op AM,FM en SSB. Op afstand werken binnen Nederland kan ook interesant zijn. Dus mocht je het interesant vinden om met een forum lid uit de regio
Terneuzen een verbinding te maken. Ik ben er altijd tussen 18.00uur en 20.00 uur in SSB modus.Wel met standaard vermogen. [nog wel ]
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Vorige

Keer terug naar Rondes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten