Hugo

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Hugo

Berichtdoor HajV » 01 dec 2019, 17:33

Zit in midden Limburg en ben weer begonnen met 27mc omdat ik een oldtimer 4x4 aan het opknappen ben. (Type radio wagen zweedse leger ;-). Ondertussen weer aan het studeren voor mijn f-licentie..... Ondertussen een albreght in mijn auto zitten met een dv27 op het dak. Thuis een alan 48+ aangesloten en een crt ss 9900 liggen om de ssb mee uit te kunnen luisteren. Dit is een hele mooie bak. Moet alleen de kanalen/frequenties nieuw programmeren....Basis antenne is een eenvoudige aluminium halve golf op mijn dak. Als scanner aan het experimenteren met een sdr op mijn laptop. Ik rijd regelmatig op de A73 tot Venlo.
Ik ben lid geworden van dit forum om ervaringen te kunnen uitwisselen.
HajV
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 01 dec 2019, 16:02

Re: Hugo

Berichtdoor HajV » 01 dec 2019, 21:39

Iemand ervaring in het herprogrammeren van een superstar 9900?
Ik heb hem niet nieuw en bij scannen mis ik een aantal kanalen. Ook heb ik het vermoeden dat er op 2 kanalen eenzelfde frequentie zit?! Momenteel zit de D-band volgens mij op de 27mc frequenties, maar de programmering klopt niet......
Ik moet eerst de juiste kabel kopen en vraag me af welk programma nodig is om in de ss9900 te kunnen komen? Graag wat tips van jullie.
Groet, Hugo
HajV
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 01 dec 2019, 16:02

Re: Hugo

Berichtdoor 19-DT-170 » 01 dec 2019, 21:56

Hoi Hugo en welkom vanuit Zuid-Limburg.
Mocht je vragen hebben over het f examen, er lezen hier ook radioamateurs mee. ;-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Hugo

Berichtdoor nl0rpp » 02 dec 2019, 08:06

HI Hugo,

De programmeersoftware vind je hier : http://www.servicedocs.com/index.asp?document_id=17229 , op die link zie je verschillende versies software.
De v4 heeft de laatste versie want die heb ik gehad.
Het is bij de 9900 en de familie (6900,5000) verstandig een prog.kabel te hebben.Als je van freqeuntie naar kanalen gaat dan gaat de 9900 terug naar het laatst gebruikte kanaal.
Deze schrijft de freqeuntie over van het laatstgebruikte kanaal en dan wordt het een zooitje als je niet uitkijkt.
Dit heb ik met 2 9900 al gehad.
Het beste is als je de 9900 nieuw koopt gelijk de programmering met je favo instellingen te saven.
Heb je geen favo instellingen dan volstaat een reset.
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen.

http://www.pa3hgt.nl

2 President Veep 40 ch am/fm , President Jackson Classic 6 bander/HR2600 met chipswitch/Lincoln 1 ,HAM International Jumbo 3/Multimode 3/Viking 3,Midland 7001 MK2 & MK3,2 President Jackson 2 chrome/JFK Chrome/Franklin/Adams met Maurer mod,Dirland DSS9000F,Excalibur 2002,President George :mrgreen: .RVS spriet 2,50 mtr met SGC SG230 tuner.

Afbeelding
Avatar gebruiker
nl0rpp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 04 sep 2006, 01:00
Woonplaats: Den Haag

Re: Hugo

Berichtdoor HajV » 03 dec 2019, 00:19

Ah, dus niet switchen tussen kanaal en frequentie weergave? Ik denk dat ik hem een reset geef. Hopelijk zijn dan de instellingen weer zoals het af fabriek stond. Of zie ik dat verkeerd?
HajV
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 01 dec 2019, 16:02

Re: Hugo

Berichtdoor nl0rpp » 03 dec 2019, 07:57

Het zou zo maar kunnen dat je in een kanalen instelling komt die niet export is, die moet je weer instellen.
Dat kan met de hand maar dat kan soms moeilijkheden opleveren. In een van de 9900 ging dat moeilijk ( error) maar met de progkabel weer rechtgetrokken.
Zou een progkabel gewoon bestellen en dan vandaar uit werken.
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen.

http://www.pa3hgt.nl

2 President Veep 40 ch am/fm , President Jackson Classic 6 bander/HR2600 met chipswitch/Lincoln 1 ,HAM International Jumbo 3/Multimode 3/Viking 3,Midland 7001 MK2 & MK3,2 President Jackson 2 chrome/JFK Chrome/Franklin/Adams met Maurer mod,Dirland DSS9000F,Excalibur 2002,President George :mrgreen: .RVS spriet 2,50 mtr met SGC SG230 tuner.

Afbeelding
Avatar gebruiker
nl0rpp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 04 sep 2006, 01:00
Woonplaats: Den Haag

Re: Hugo

Berichtdoor Wimpie » 03 dec 2019, 19:12

Die CRT SS 9900 maakt inderdaad een zooitje van de kanalen als je in frequentiemodus werkt. Daar kom je door Schade en Schande achter (mmm, staat "SS" soms daarvoor). Ik heb die van mij "gereset" door "menu" en "band" tegelijkertijd in te drukken, en dan de radio aan zetten. Je komt dan in een keuzemenu dat je met de chan selector kunt veranderen. Door op de chan selector knop te drukken bevestig je wat je wilt. Vevolgens de radio uit en weer aan.

In kanalenmode gaat het goed, maar dat werkt op 10m niet echt handig. Ik vind het bakkie overigens wel lekker werken. Ik heb er wel twee ventilatoren acterop gemaakt, want anders wordt hij loeiheet.

Over je antennes:
Zo"n "eenvoudige" halve golf is een prima antenne. Je kunt van allerlei antennes kopen met toeters en bellen, maar de verschillen zijn uitgaande van gelijke tophoogte marginaal tot nihil. Soms kan een mantelstroomfilter op zo'n 1...1.5 m onder de voet in de kabel wat schelen in ruis en storing op spullen in huis.

Die DV 27 voor op je auto is ook een prima ding. Het enige nadeel (vind ik) is het erg stug zijn van de spriet, dus als je ergens tegenaan rijdt, is het meestal schade oplopen.
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: Hugo

Berichtdoor HajV » 04 dec 2019, 17:07

Dank voor de reactie Wimpie. Die schade en schande heb ik al aan mijn broek hangen. Ik ga hem vanavond resetten.
Verder de keuze voor de dv27 met veer is na een testperiode met een magneet en “lange (50cm)” portofoon antenne. De ontvangst is er in ieder geval met 400% op vooruit gegaan.
HajV
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 01 dec 2019, 16:02

Re: Hugo

Berichtdoor Lex.Michdebak » 09 dec 2019, 14:02

Waarom zet je die Alan 48+ niet in de auto? Met de scan functie van dat ding rondrijden doe ik altijd. Ik vind dat best een fijne radio, scant lekker snel. Kan ik stiekem meeluisteren met de truckers en hun diepgaande politieke overpeinzingen. Ik vind het tijdens werktijd best druk onderweg van Heerlen naar Midden-Limburg. Hoe hoog heb je de antenne thuis?
Avatar gebruiker
Lex.Michdebak
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 22 mei 2013, 00:49
Woonplaats: Limburg


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron