@Wimpie
Hier een kort stukje van mijn mobiele avontuur.
Misschien dat het dan wat duidelijker word, komt trouwens van de FB 27mc pagina en een beetje aangevuld.
Het gaat hier om mijn 2e prive/werk auto.
De ene meter gaf aan dat mijn antenne korter moest en in het rood stond terwijl ik niet korter kon.
En de andere gaf op zowel kanaal 1 en 40 2.5 en Kan 20 0 wat in mijn ogen duid op een massa probleem.
Na een mislukt avontuur met een CRT-1 & K-PO SWR 171 SWR Meter welke compleet de verkeerde waardes hebben aangeven mijn RM KL35 opgeblazen.
En aangezien ik niet tevreden was over mijn vorige antenne Sirio Delta 27m nu een Sirio Turbo 800s op dak en word geblazen door een Zetagi B150R.
Omdat ik de SWR met die meters niet op orde kreeg en beide dus niet meer vertrouwde maar even bij een kennis op visite geweest.
En met zijn Zetagi HP-1000 SWR Power meter alles ff gecheckt en mijn op gevoel gedipte antenne had nu prima waardes Kan1 1.3 Kan20 0.4 Kan40 1.5.
Maar wat een antenne, tijdens het dippen op locatie Lauwerzijl ff lopen tokkelen met locatie Zuidwolde en das toch echt 30+km hemelsbreed met een dikke s7.
Een test ritje en tokkelen met de basis van die kennis in een radius van 20km zonder linear kwam ik s5/6 binnen en met afterburner s7/8.
Alleen wat word die Zetagi B150R heet, zeg maar bloed heet dus heb die maar ff aangepast en actieve koeling aangebracht.
Had nog een PC fan liggen die een eigen temp sensor heeft en gaat dus afhankelijk van de temperatuur harder of zachter draaien.
Voeding van de fan binnen op de pcb gesoldeerd en wil dus ook alleen maar koelen als de linear aanstaat.
Dus maar eens zien hoe z'n heet hoofd hij nu is
Aangezien ik de linear in mijn handschoenenvak wilde hebben is aan uit schakelen onder het rijden niet veilig te doen.
Dus de geschakelde voeding nog maar eens onderbroken door een extra knoppie dat leek mij wel zo handig...
Auto:Bak:Antenne:Kachel:Overige:p.s
Foto's horen bij deze topic...
http://www.cbforum.nl/viewtopic.php?f=48&t=11016