terugslag usb

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: terugslag usb

Berichtdoor 19-DT-170 » 12 sep 2015, 08:05

Even een voetnoot.. Die zendamateurs zullen wel in België wonen.
In Nederland is max. 400W toegestaan. Zitten zendamateurs in Nederland met 1KW zijn ze net zo fout als elke andere radiopiraat. :-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: terugslag usb

Berichtdoor jcva » 12 sep 2015, 09:30

Tja, en elke 27Mhz-er zit netjes met 4W :-) :-)
(waar ging dit topic ook al weer over???)

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: terugslag usb

Berichtdoor P@tje » 12 sep 2015, 09:37

Ik heb de kabel anders gelegd, netjes in een buis langs de mast af gebonden.
Nu is mijn swr op zijn laagst netjes 1,1, de waarde die ik graag zou willen hebben.

Nu kan ik verder met de volgende stap, de mantelstroomfilter.
Ik heb inmiddels genoeg informatie hierover ontvangen, dus moet zeker gaan lukken.

En ja, 27mhz is inderdaad 4 watt.
Ik zelf vind het een uitdaging om met origineel zover mogelijk te kunnen komen.
Daar ik zeer veel interesse heb op het internationale gebied, heb ik er voor gekozen om een zendertje te gebruiken die iets meer geeft dan die 4 watt.
Om enkele station te kunnen bereiken die ik wel hoor maar net niet te pakken krijg met standaard vermogen, vind ik het zelf wel handig om net dat beetje extra te kunnen sturen, zodat die station ook enigzins binnen handbereik liggen.
Het ligt niet in mijn bedoeling om constant alles vol open te zetten, het is meer een hulpmiddel die ik wil inzetten alleen als het nodig is, maar dan wel zonder dat mijn omgeving hier last van heeft.

73`s
P@tje
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 15 jun 2015, 19:53

Re: terugslag usb

Berichtdoor jcva » 12 sep 2015, 10:00

Hou je er met de aanleg van je kabel wel rekening mee dat de kabel niet in de plug mag "hangen"
Want anders loop je de kans dat de kabel er uit zakt, nu is een pl plug redelijk sterk maar met een N connector gaat het gegarandeerd fout na een tijdje.
Is ook een foutje wat wel voorkomt.


Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: terugslag usb

Berichtdoor P@tje » 12 sep 2015, 10:33

De plug die ik buiten aan de antenne heb gebruikt, is er eentje met een trekontlasting dmv ring met afdichtrubbertje erin die aangedraaid moet worden, deze plug werd door de verkoper aangeraden om buiten te gebruiken.
Ik heb de ervaring via mijn werk dat dit een redelijk trekontlasting is.
Daarbij heb ik er rekening mee gehouden dat niet het volle gewicht van de kabel constant aan de plug hangt (kabel en buis bij plug vrij kort bij elkaar zodat flauw bochtje ontstaat) en heb ik onderaan de buis een bocht gebogen wat weer enigzins mee helpt tegen het terugzakken van de kabel door de weerstand wat het bochtje weer veroorzaakt.
Dit is naar mijn gevoel voldoende.
P@tje
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 15 jun 2015, 19:53

Re: terugslag usb

Berichtdoor jcva » 12 sep 2015, 17:37

Je hebt er in ieder geval over nagedacht en maatregelen genomen om problemen te voorkomen, of dit voldoende is zal de tijd moeten leren.
Ik heb dit ooit met een N connector gehad, was er een die een soort wartel als afsluiting en trekontlasting had maar hij ging echt los. Kabel, een ecoflex10 hing in ty-raps 3M langs de mast

Daarom zie je net onder de antenne ook vaak 1 ringetje in de kabel (en dat is geen mantelstroomfilter)

Ik welke omgeving woon je eigenlijk en wat doe je precies voor werk??

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: terugslag usb

Berichtdoor P@tje » 13 sep 2015, 14:35

Ik heb inderdaad nagedacht wat voor maatregelen ik zou kunnen nemen om de plug te ontlasten.
De tijd zal het leren of dit allemaal voldoende is.
Ook ik ben ergens in de jaren 70 begonnen met het 27mc spul en zeer actief tokkelaar geweest, en in die tijd ook al met van alles aan het exprerimenteren geweest om de antenne zo goed mogelijk te krijgen.

Ik woon in omgeving Heerlen.
Voor mijn werk ben ik ooit als electricien begonnen, en in de loop der jaren dit uitgebreid naar de beveiligingstechniek.
Momenteel ben ik werkzaam als service monteur van beveiligingsinstallaties.
P@tje
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 15 jun 2015, 19:53

Vorige

Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron