NL9ZZE zoekt AXUDP neighbours

Alles over packetradio en digimodes op de 27MHz

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

NL9ZZE zoekt AXUDP neighbours

Berichtdoor NL1ZZE » 09 feb 2017, 21:37

Beste Packet Radio freaks ;)


Ik ben opzoek naar AXUDP neighbours voor NL9ZZE welke een antenne hebben aangesloten op hun packet radio node op kanaal 24 (27.235 MHz)
verzoekjes van stations zonder antenne doen we niets mee.

graag een mailtje naar pd2nlx @ xs4all dot nl


73! Martijn
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Re: NL9ZZE zoekt AXUDP neighbours

Berichtdoor pino » 10 feb 2017, 13:48

wat is AXUDP neighbours?
QTH-Rotterdam
Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.©
Avatar gebruiker
pino
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 754
Geregistreerd: 21 feb 2009, 13:31
Woonplaats: Rotterdam

Re: NL9ZZE zoekt AXUDP neighbours

Berichtdoor NL1ZZE » 10 feb 2017, 21:57

AXUDP is een AX25 (packet radio) verbinding via internet door middel van een UDP verbinding.

Hiermee kunnen nodes welke elkaar rechtstreeks niet kunnen verbinden toch een connectie onderling houden, zodat via bijvoorbeeld een node in Friesland toch geconnect kan worden naar NL9ZZE in Zeeland maar ook naar bijvoorbeeld een node in Oostenrijk.


Het verhaal is nu dat er een groot aantal nodes (misschien wel 80%) online zijn, maar zonder antenne aangesloten. dus niet QRV via de ether.
Dus tijd voor een grote schoonmaak. nu alleen nog AXUDP verbindingen met Nodes welke echt ONAIR zijn ;)

ik hoop dat deze actie wat oplevert ;)
2e hands Antron 99 kost via Marktplaats rond de 30 euro.. en zoveel leuker dan een station zonder antenne.

gr Martijn NL1ZZE
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Re: NL9ZZE zoekt AXUDP neighbours

Berichtdoor Cris Crass » 03 okt 2017, 14:40

Zijn der nog AXUDP verbindingen met BBS Voor een BBS met antenne...?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik zoek der nog wel een paar, een bende ! met mail4ward omtrent de Radio Hobby.?

Kom maar op..? Draad End-Fed antenne, werkt super DX werk is in :) 20.88Meters lang, lekker breed (y) Langste Afstand.? Met ROS Digimode Argentinie..Voice..Magden Eilanden

Dus, we komen wel ergens :) Wie maakt me los...en wi kan me helpen me BBS goed af te stellen met mail 4wards en AXIP/UDP Node links en telnet links..??

Gegroet, Het zuiden zal herrijzen HI 73's de 19AC550 Op Smoelenboek, of Cris Crass op smoelenboek, en op ROS en andere Digi modes Behalve Packet
Dat is en zal altijd blijven NL1PKG@NL3PKG.LB.NLD.EU Deze route i correct en stamt nog van het NLD Packet Netwerk, zal n og wel ergens staan, en deze CB Forum is niet vreemd voor me
Was er al eerder heel lang geleden :)

PS: Internet gaat straks toch naar de kloten, we mogen elkaar niet meer informeren, dan maar de Radio aan slingeren en via deze media maar contact houden !
Ik krijg ze wel los in het zuiden, komt goed 73's :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Cris Crass
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 03 okt 2017, 14:01
Woonplaats: Maastricht Itteren

Re: NL9ZZE zoekt AXUDP neighbours

Berichtdoor NL1TD » 06 dec 2017, 20:49

NL1ZZE schreef:Beste Packet Radio freaks ;)


Ik ben opzoek naar AXUDP neighbours voor NL9ZZE welke een antenne hebben aangesloten op hun packet radio node op kanaal 24 (27.235 MHz)
verzoekjes van stations zonder antenne doen we niets mee.

graag een mailtje naar pd2nlx @ xs4all dot nl


73! Martijn


Hoi Martijn,

Inmiddels zoals je misschien wel gezien hebt ben ik ook via AXUDP geconnect.Word nu tijd dat er meer packet stations bijkomen op de 27.235mhz :-)

73's

Theo.
NL1TD
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 22 okt 2017, 15:29

Re: NL9ZZE zoekt AXUDP neighbours

Berichtdoor NL1ZZE » 08 dec 2017, 16:03

NL1TD schreef:
NL1ZZE schreef:Beste Packet Radio freaks ;)


Ik ben opzoek naar AXUDP neighbours voor NL9ZZE welke een antenne hebben aangesloten op hun packet radio node op kanaal 24 (27.235 MHz)
verzoekjes van stations zonder antenne doen we niets mee.

graag een mailtje naar pd2nlx @ xs4all dot nl


73! Martijn


Hoi Martijn,

Inmiddels zoals je misschien wel gezien hebt ben ik ook via AXUDP geconnect.Word nu tijd dat er meer packet stations bijkomen op de 27.235mhz :-)

73's

Theo.


ahh ik zie het Theo,
ik stuur je ff een PB. dan bouwen we ook een link.

gr Martijn
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee


Keer terug naar Digimodes (Packetradio, PSK, RTTY, ROS, etc)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten