Met portofoons in de trein...

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Met portofoons in de trein...

Berichtdoor plientjebr » 27 dec 2011, 20:02

Je hebt gelijk skiepper, maar eigenlijk is het leuk dat kinderen van nu niet weten wat het is. Zo was er laatst een kind bij mij die het gek vond dat ik ronde zwarte schijven rond liet draaien en dat daar muziek uit kwam. Die had dus nog nooit een platenspeler gezien :shock:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Met portofoons in de trein...

Berichtdoor JesseN » 27 dec 2011, 22:32

19-AT-068 Frank schreef:Ha maar mijn (UHF) porto die ik gebruik op pmr is niet groter dan een pakje sigaretten . En daar kan ik dan een oortje/mic combi op aansluiten zoals je die ook voor de gsm telefoon hebt .


Is scannen op pmr leuk? Ik hoor in mijn omgeving alleen maar huilende baby's en kwelende moeders :( Wellicht is dat in andere gebieden anders..
Vriendelijke groet,

Gerard
19LV173

Afbeelding
27MC en scanner radio Nederland

Meld je aan :)


Maar...... op Facebook zijn veel meer leuke groepen actief op het gebied van 27MC.

Geïnteresseerd in de zendhobby in het algemeen?

Radio Hobbyisten

----------------------------------------------------------------------

Wie rijdt er nog meer rond met een bakkie in z'n auto?

CB Mobiel

----------------------------------------------------------------------

Op zoek naar radio's of onderdelen? Hier moet je zijn:

27mc & Vergunningsvrij, Verkoop/Ruil-Hobbyisten

----------------------------------------------------------------------

En voor de serieuze zendhobbyist:

Radio zendamateurs





---

Gewerkte divisies:
1, 13, 14, 19, 21, 29, 161
JesseN
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 860
Geregistreerd: 30 mei 2011, 01:29
Woonplaats: Zuidlaren (Dr) (JO33IC)

Re: Met portofoons in de trein...

Berichtdoor Bolle1961 » 28 dec 2011, 02:28

in mijn regio ( Rozenburg ZH ) hoor je ook bedrijven, gelukkig nog geen babyfoons gehoord
Yupiteru MVT-7100, Commtel COM205, Alan 42 Multi
Avatar gebruiker
Bolle1961
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 13 aug 2011, 18:19

Re: Met portofoons in de trein...

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 28 dec 2011, 09:02

Hier is niet veel te horen af en toe een bedrijf en een babyfoon. Jammer dat het op pmr zo rustig is met zendamateur collegas want met een goede porto kom je best een aantal km.En stiekem met een buiten antenne haal ik half Enschede.Eigenlijk gebruik ik pmr alleen met vakanties ect voor onderling contact,en af en toe als gateway op freeradionetwork.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Met portofoons in de trein...

Berichtdoor 19LV1962 » 10 feb 2013, 17:00

nielstriple schreef:...van Delft naar Nijmegen :)

Ik heb nog even snel een TQ scan gedaan bij bovenstaande conversatie, maar dit leverde niets op. Gebruikt de NS wel een tooncode?



136.5 is zo'n beetje de standaard toon, maar die gebruik je natuurlijk alleen om te luisteren :wink:
19LV1962
 

Re: Met portofoons in de trein...

Berichtdoor 19LV1962 » 10 feb 2013, 17:05

JesseN schreef:
19-AT-068 Frank schreef:Ha maar mijn (UHF) porto die ik gebruik op pmr is niet groter dan een pakje sigaretten . En daar kan ik dan een oortje/mic combi op aansluiten zoals je die ook voor de gsm telefoon hebt .


Is scannen op pmr leuk? Ik hoor in mijn omgeving alleen maar huilende baby's en kwelende moeders :( Wellicht is dat in andere gebieden anders..


Nee, die babyfoons laten dat scannen constant vastlopen. Verbannen naar Ameland die dingen! :evil: Hier in de buurt pak ik 4 babyfoons op 4 verschillende PMR kanalen. Eentje zit vlakbij. Helaas heb ik pa/ma nog niet kunnen laten schrikken met de Baofeng (even een paar seconden het "Band" knoppie indrukken tijdens het zenden, werkt ook uitstekend tegen studenten die dronken zitten te brallen via de PMR :twisted: )

Groetjes,

Francina
19LV1962
 

Vorige

Keer terug naar CBers onderweg

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten