SSVA 14-02-2009
Voor het eerst en tijden ben ik gister weer eens een rondje wezen draaien met Pim. Net als altijd is Pim natuurlijk eerst even bij Dile langs geweest om wat nieuwe spulletjes te halen We begonnen dus weer met het in de Skoda klussen van de nieuwe spulletjes. Pim had er voor gekozen alle bekabeling te vervangen voor Aircel 7. Na deze heerlijk Stugge kabel door de auto te hebben getrokken en aangesloten te hebben op de door Pim speciale aangepast aansluitkabel voor de nieuwe Firestick kon het SWR drama beginnen. Wat we dan ook dedem de SWR kwam niet naar beneden. Eerste verdachten we de SWR meter van er van overleden te zijn maar ook de SWR meter van de President George wilde maar niet zakken. Dus dan toch de orginele firestick kabel er maar tussen. Swr-meter weer tussen en Hoppa 1:1,3 gaan met die banaan dus Speciaal voor mij had bij Pim bij Dile een nieuwe S-meter gehaald. Tot nu toe reden we gekuist zeg maar. Pim zweert bij digitale meters Ik bij analoge meters. Handig want voor heen mocht ik digitaal lezen als we met pim zijn auto draaiden Pim analoog als we met mijn auto gaan. Nu had Pim een mooie Maas KSM-9000 gekocht Eindelijk analoog uitlezen in de Skoda na wat gepruts zat dan ook eindelijk de meter aangesloten. Vlug naar boven voor een lekker maaltijd. Pim en Maart bedankt daarvoor
Na een bakkie koffie was het snel op pad naar het draaipunt om vooral omdat we daar nog even de meter wilde afregelen. 5 minuutjes voor de piep waren we dan bij de ouderkerker plas om nog even snel op het signaaltje van Doomer de meter af te regelen. Net op tijd voor het piepje van de Lama's. En oei dat was nog best zacht op het draaipunt Eerste idee: Woerden, Bodegraven Gouda. Dus snel de A2 op richting Utrecht met het plan daar weer de A12 op te gaan. Bij Vinkeveen was het signaal er nog niet echt beter op geworden. Dus er af en een rondje draaien op het draaipunt hadden we al gemerkt dat we met de nieuwe antenne lekker richt gevoelig waren. Dat werd onder aan de afslag alleen maar weer bevestigd Omdat het signaal een beetje terug peilde en waarschijnlijk minder ver weg stond dan we verwacht hadden besloten we binnen door verder te rijden Op de N201 liep het signaal zo snel dat we een paar keer lekker in alle onzin trapte die EX-Daewoolanos uit kraamde we hebben netjes geseind, getoeterd en gestopt toen dat gevraagd werd Niet dat we vanaf daar al te zien waren... Toen we vrolijk door peilde kwamen we natuurlijk bij het water Dus vlug even een rondje draaien voor het bruggetje in de hoop dat duidelijk zou zijn aan welke kant we moesten zijn. Het lekker strak peilden de setje peilde naar de overkant het water boog ook weg dus dat zag er goed uit. Nu weigert Pim om met de NafNaf te rijden tijdens het vossen dus een beetje zenuwachtig werd ik er wel van Maar niks na het weggetje uit geslingerd te zijn zagen we de dikke bak staan waarvan we vermoede dat het de nieuwe Strakke bak staan waar van we verwachte dat het de nieuwe wagen van Johan is. En niet verder op de vos Grappig want dit plekje had Dennie Ronde Venen mij een tijdje geleden eens laten zien als een lekker lastig plekje Maar dat zag ik natuurlijk pas toen we binnen waren
00. Johan & Marijke (NAFNAF)
00. Buurman & Dochter (NAFNAF)
01. Pim & Thijs
02. Doomer
03. Brabo's
04. Ronde Venen
05. Steef & bassie
06. Foxy
07. Simon & Donny
08. Golf GTI
Tot onze verbijstering kwamen we zelfs als eerste binnen Misschien zelfs wel een Pim en Thijs eerste En dat betekende natuurlijk dat wij de 2e vos mochten gaan uit zetten. Nu hadden we behalve een bak met een piepje niks bij ons dus we wilde niet te ver weg gaan Lang Leven de moderne techniek (Google Earth in de broekzak) en de NafNaf hadden we een interessant weggetje gevonden aan natuurlijk de overkant na ongeveer 20min om rijden hebben we het doodlopertje natuurlijk nooit gevonden maar wel een interessante geul/tunnel in de Boverkerkerweg tussen Uithoorn en Amstelveen. Een kuil bij werkzaamheden met metalendamwanden en grote metalen buizen er overheen. Mooi plekkie dus om de antenne tegen de damwand te kwakken net ff langs 1 van de buizen. We stonden met maar een paar watjes maar ook maar een paar Kilometer hemelsbreed van vosje nummer 1. Dat we zouden best te horen zijn bij vosje nummer 1 (30+ op de 5000) Dat het signaal lekker verstoord/gedempt zou worden door alle metaal om ons heen was natuurlijk een leuke+.
Terwijl we stonden te wachten tot we er in mochten in mochten werd het nog even spannend of we wel op dit plekje konden blijven staan. Johan & Marijke kwamen nog even buurten om te zien wat voor een streek we uit gehaald hadden. Zij konden het plekje met de NafNaf al bijna niet vinden. Nu is dat nog niet z'n probleem. Maar net voordat Johan & Marijke langs reden kwam er met een hoop kabaal en blauw, blauw en zwaai, zwaai twee brandweertrucks de dijk afstuiven Erg handig aangezien "onze" kuil had een doorrij hoogte van een 2,5 meter. Daar gaat een laderwagen of een brandweertruck dus never nooit niet doorheen past. Daar werd de meldkamer dan ook vriendelijk voor bedankt door de onder tussen te voet verder gaande brandweer jongetjes en meisje. Uiteindelijk bleek er een schoorsteenbrandje te zijn een paar huizen na ons plekjes. Door de ondertussen omgereden brandweer wagens was ons plekje in eens geen door gaand weggetje meer maar doodlopend door alle blauwe zwaailampen.