Kettingvos 12 mei 2007

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Kettingvos 12 mei 2007

Berichtdoor Tincu » 13 mei 2007, 15:36

Omdat er dit keer een stuk minder aanmelders dan normaal waren hadden we besloten om de kettingvos op de ouderwetse manier te gaan doen. Betekend; iedereen die meedoet heeft kans om vos te zijn.

8 aanmelders hadden we dit keer, en omdat het de laatste vossenjacht van dit seisoen is hebben we alle rijders een klein verslagje laten schrijven. Ik zal ze in dit topic plaatsen zodra ik ze binnen heb van de jagers.

De uitslag (en ook de verslagen) zijn uiteraard (ook) op de site te vinden.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Verslag van Wibo en Bertina

Berichtdoor Tincu » 13 mei 2007, 15:38

Vosje 1, Minne en Auke; We besloten het dit keer rustig aan te doen, we kwamen als 3e binnen met 10,4 km. 0,4 km meer dan de vos; een goed begin is het halve werk!
Vosje 2, Wieger en Femke; Het hele kluitje jagers bleef dit keer vlak bijelkaar rijden, toch kwamen wij hier als eerste binnen met 7,4 km. De vos zelf had door een kleine omzwerving 12 km gereden.
Vosje 3, Ferry en Wiebe; Hier kwamen we als een van de laatsen binnen, we hadden hier toch wat moeite. Met 8,1 km hadden we het nog niet zo raar gedaan, slechts 1,1 km meer gereden dan de vos.
Vosje 4, Alo, Roland en Aafje; Iedereen ging links af bij vos 3 vandaan... wij, uiteraard weer dwars, gingen rechts. Bleek geen rare keuze, we kwamen als 2e binnen met 1,9 km minder dan de vos, 8 km rond.
Vosje 5, Eize, Henk, Jolanda en Rensje; We waren door de vorige vossen wat overmoedig denk ik want hier kwamen we als laatse binnen, doordat we wat om de vos heen hadden gereden hadden we 12,4 km gereden, +2,4km op de vos.. erg jammer.
Vosje 6, Thea en Rob; De laatste vos van dit seisoen. In de Lindevallei moesten ze staan volgens de s-meter, maar waar? We bleven een beetje langs de Tjonger rijden, maar met ons vele anderen... dat is een schrale troost. Uiteindelijk toch dat fietspad met half zandweggetje maar opgereden, bleek dat er al 5 jagers voor ons waren. Met 14,5 km hadden we het naar ons idee niet heel geweldig gedaan. Toch hebben we deze laatste ketting vos erg goed gedaan, een eerste plaats met gemiddeld 10,3 km.

Wij wensen jullie allemaal een prachtige zomer en tot september!
Wibo en Bertina.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Verslag van Rob en Thea

Berichtdoor Tincu » 13 mei 2007, 15:38

Hallo ook even een verslagje van ons.

We waren een uur of 7 in Noordwolde, \"Ferry en Wiebe\" waren ons voor.
Half 8 vertrokken we naar de eerste vos \"Auke en Minne,\" die stonden op een parkeer plek in de struiken.
Toen iedereen binnen was op naar de 2de vos \"Wieger en Femke,\" die stonden aan de Zwaneburgsreed in Jubbega wij waren al een klein stukje verder gereden, daar kon je namelijk ook leuk achter af in het bos staan.
Maar nee daar stonden hun niet dus terug naar de Zwaneburgsreed.
Daarna opzoek naar \"Ferry en wiebe\" die waren we al snel op het spoor omdat wij, daar ook aleens hadden gestaan, erg mooi visplekkie.
Daar vandaan vertrokken \"Alo\" met aanhang. Wij kregen een vrij slecht signaal door dus eerst wat gereden. Op een gegeven
moment, hoorden wij eindelijk weer muziek op naar Jubbega zei \"Rob\". En ja hoor ze stonden op de Singel,\"Henk en Eize\" waren al een plekkie aan't zoeken.
Wij reden richting Gorredijk via de Dekemawei naar Katlijk op en daar stonden ze, op een dood lopende weg en ook nog in een bospadje.
Daar hebben we even staan praten en toen zei \"Henk\" dat wij de laaste vos konden zijn.
Dus hup wij in onze auto en een plekkie zoeken.
Naar de Tjonger, daar wist ik nog een leuk vis plekkie wat dus een fiets pad is, maar waar je met een auto mag komen.
Wat dus een leuk plekje bleek te zijn want we zagen ze overal draaien.
\"Henk en Eize\" met hun vrouwtjes hadden ons vrij snel gevonden daar met hun dikke lol gehad.
Iedereen draaide en stonden met hun neus onze kant op maar reden daarna weer weg.
Toen iedereen binnen was, was't ook al 12 uur dus we waren allemaal vrij moe, dus iedereen is naar huis gegaan al met al wast een erg leuke en geslaagde vos.

Groetjes Thea en Rob
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Verslag van Hilko

Berichtdoor Tincu » 13 mei 2007, 15:40

Hallo even een kort verslagje van mijn ervaring met mijn eerste vosse jacht.

Zaterdag om een uur of kwart over 6 vanuit Hoogezand vertrokken richting Noordwolde naar parkeerplaats Spokedam.
om mijn eerste vos mee te maken.
Jammer genoeg liet mijn bijrijder het afweten en kon ik niet op korte termijn een andere vinden.
Nou mijn eerste vos ging gigantisch de mist in en de tweede ging aanzienijk vlotter.
Maar toen was er iemand bereid om mijn lege bijrijders stoel te vullen en mijn navigator te zijn.
Mijn dank hier voor is groot. binnenkort weer eens kijken voor een volgende vossejacht.

Al met al heb ik een gezellige avond gehad en deze is wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

Met vriendelijke Groet Hilko uit Hoogezand
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Verslag van Aafje, Alo en Roland

Berichtdoor Tincu » 15 mei 2007, 23:57

Hallo allemaal, hier het verslag van Alo, Aafje en Roland.

Ik had de tas al klaar gemaakt voor onderweg, en daar gingen we, richting Noordwolde naar de Spokeplas waar het verzamelpunt is. Er waren al een paar auto's en de kilometerstanden werden opgeschreven. Nu was het wachten op het signaal.
Het was helf 8 en ja hoor daar was het signaal van de vossenpieper. Iedereen ging naar de auto en ging weg. Eerst even een rondje draaien. Wij gingen richting Jubbega. Bij de eerste vos aangekomen moesten we nog even wachten tot iedereen binnen was.
Er deden 8 auto's mee, maar het was wel gezellig.
Ik weet niet meer hoe de plaatsen heten waar de vossen stonden, sorry.

En toen de meter weer op 0 en vertrekken naar de tweede vos, maar ook daarvan weet k niet meer waar ze stonden.
Dit was de laatste vossenjacht voor de zomer, en dan 3 maanden geen vossenjachten, maar ja er zijn mensen die op vakantie gaan en dan zijn er niet genoeg rijders voor de vossenjacht. Gelukkig is de Friese vos er nog, die gaat wel door deze zomer.
Maar na wat gepraat te hebben gingen we op weg naar de volgende vos. En die hebben we gevonden!
Daarna gingen wij op pad op een plaatsje te zoeken, maar wij waren daar niet zo bekend dus dat viel niet mee. We zijn achter een boswal gaan staan, maar wij wisten niet dat de jagers van 2 kanten konden komen. Je moet de weggetjes maar net weten, maar ja in zo'n korte tijd moet je toch wat.

Toen ze allemaal binnen waren gingen we op weg naar de volgende vos. Het was weer mooi zoeken maar we hebben ze toch gevonden en toen we allemaal binnen waren ging de volgende vos weg. Even later konden wij gaan zoeken.
Toen we in de buurt waren kwamen we bij een fietspad. \"Daar mag je niet in\" zei ik. Wij weer terug maar het geluid werd zwakker dus wij weer draaien. Dan toch het fietspad maar op en ha hoor, daar zijn ze, toch gevonden!

Het was een mooie vossenjacht. Toen iedereen binnen was, was het al tegen 12 uur, dit was dus de laatste vos van dit seizoen en daarom willen Aafje en Alo degene die dit georganiseerd hebben, WIBO en BERTINA en JAN en JANSJE heel hartelijk bedanken voor de kettingvossen en de afstandsvossen en wensen iedereen die op vakantie gaan een fijne vakantie toe. Groeten Alo en Aafje
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland


Keer terug naar Noordsevos

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast