RDV 19-05-07 (Remco Rozenburg)

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

RDV 19-05-07 (Remco Rozenburg)

Berichtdoor Remco Rozenburg » 20 mei 2007, 11:43

Oke, deze vos is dus echt FOUT gegaan...ongelooflijk :oops:

We startten in Brielle klokslag 23.00. Eerste peiling wees richting Europoort / Maasvlakte, een beetje richting P&O Ferries zeg maar....met de wetenschap dat daar véél water is reden we toch maar die kant op. Nabij afslag \"De Beer\" van de snelweg afgedoken en de industrie in gereden...Richard meldde dat hij op een onverharde weg stond en er een bord \"Eigen terrein\" was, ze hadden echter toestemming om daar te staan.

Op nog minder dan 1 km afstand hebben wij staan draaien en besloten tóch maar om een stuk om te rijden, naar Rozenburg, want we dachten dat hij op de landtong zou staan.

Eenmaal aangekomen op de landtong gingen we draaien, vreemde peiling...ik besloot om de antenne iets te kantelen want de hoek waarin ik signaal had was wel erg groot....we reden verder de landtong op en peilden bij de Maeslantkering nogmaals, hier hoorden we dat Richard ons zag draaien....het signaal piekte toen de neus van de auto naar Hoek van Holland wees :!: :?:

*!#*()@$&$....als een debiel naar Rozenburg gereden want we hadden nog nét het laatste pontje dat naar Maassluis voer. Ow ow ow wat waren we blij, in Hoek van Holland richting de andere kant van de Maeslantkering gereden en opnieuw een peiling gemaakt.

Nou, wat denk je, wijst het signaal tóch weer naar de overkant! Ik werd aangespoort om toch maar even te bellen met de vos (en dat doe ik nóóit), \"Joh Richard, sta jij nou op de landtong of niet??\"...\"Nee hoor, ik sta bij afslag de Beer, havens 5700-5800\"

Toen brak mijn klomp, daar hebben wij om 23.30 staan draaien, het was nu 0.45 ofzo :shock: Dit klopte niet, er moest iets vreemds aan de hand zijn. Maar wat bleek: mijn antenne was vrolijk naar beneden gezakt, het voetje was gaan draaien en ik peilde meer richting het asfalt.

Vanuit Hoek van Holland dus maar weer helemaal teruggescheurd naar de Maasvlakte, we waren nog géén laatste maar de wetenschap dat we daar om 23.30 stonden te draaien doet pijn :D
Richard zijn antenne stond echter heel sneaky opgesteld, schuin boven het water, achter een metalen bord van +/- 6 bij 3 meter...dat wij zo'n rare peiling hadden zo dicht bij de vos was dus niet helemaal vreemd.

Hieronder onze peilingen en de locatie van RDV 19 mei 2007:

Afbeelding

Als je enigzins bekend bent in de omgeving heb je wel een idee over het aantal km's dat er gereden is ;)

Bericht aangepast door Thijs zodat het plaatje de forum opmaak niet meer verstoort.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor Bimmer » 20 mei 2007, 12:05

Wellicht dat dit een verklaring zou kunnen zijn voor mijn vreemde ontvangst.

Gisteren op de terugweg vanuit de omgeving Hillegom (Dennie en ik stonden de eerste vos voor Arno's jubileum streekvos) hoorde ik hem amper maar telkens wanneer wij omlaag reden (tunnel, afrit) werd zijn signaal sterker. Het was op een gegeven moment zelfs zo erg dat wij hem midden IN een tunnel nog hoorden en nee, dat was niet vlakbij, we reden op dat moment nog voor Zoetermeer ofzo.

Het zal vast wel een verneukeratief signaaltje geweest zijn. :twisted:

En die kilometers die je hebt gemaakt, heb ook ik regelmatig gemaakt. Was het niet op de RDV dan was het wel op een andere vos.
Bimmer
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 20 mei 2007, 12:16

Het rare signaal dat jij beschrijft had ik dus ook, echt heel vreemd, zelfs op 2 / 3 km afstand van de vos zwiepte het signaal op en neer.

Die kilometers zijn het probleem ook niet echt :) Het feit dat we er zo dichtbij hebben gestaan kan ik niet begrijpen...we hebben echt in een verschrikkelijke dode hoek staan peilen, dat kan bijna niet anders. In combinatie met een dolgedraaide DV-voet resulteerde dat in bovenstaand verhaal.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg


Keer terug naar Rotterdamsevos

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten