Alphensevos 28-12-2008 (oliebollenvos)

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Alphensevos 28-12-2008 (oliebollenvos)

Berichtdoor Thijs » 29 dec 2008, 17:56

Afbeelding
Maanden hebben we het hier al over. En vandaag was dan eindelijk de dag Tijdens de SSVA van 19-07-2008 vertelde Foxy Thijmen dat hij bezig was met zijn groot rijbewijs en dat wanneer hij dat had hij wel eens een keertje vos wilde staan met de kraan van z'n werk Dat zijn we nooit meer vergeten Na de geslaagde Super Duper Mega Vos van 21-09-2008 was het plan dan ook al snel om Foxy Thijmen te vragen of hij met de kraan wilde komen. Nou Foxy Thijmen zag dat wel zitten

En vandaag was dan eindelijk de dag Na maanden van voorbereiding voorpret En zelfs nachtmerries De afgelopen weken waren we druk met het regelen van de stunt van vandaag. Johan kreeg bij z'n uitvoerder voor elkaar dat we de laatste vos op het bouwterrein mochten zetten waar hij aan het werk is en dat we daar de faciliteiten mochten gebruiken. We hadden een lekker warme kantine tot onze beschikking en ook de toilet faciliteiten waren aanwezig.

1e kerstdag zoefde ik al met de auto vol met pre-oliebollenvos boodschappen en vossenspullen naar het prachtige Sassenheim. Om de kabels eens na te lopen en to m'n verrassing een overheerlijk kerstontbijt. Marijke bedankt hiervoor En Johan minibroodjes zijn wel lekker en leuk Na het overheerlijke kerstontbijt was het dan tijd om een te kijken of mijn soldeerkunsten nog wat waard zijn. In z'n nette kloffie is TD-Johan alles nog eens na gelopen en ja hoor we hadden alles klaar en in orde voor de Sluwe Streek van Vandaag
Afbeelding
Na nog een lekker bakkie koffie was het voor Johan en Marijke tijd om af te reizen naar z'n 1e kerstdag vreetfestijn en was het voor mij tijd om het plekje voor de 1e vos van zondag eens definitief te gaan maken Rond 13.00 uur begon mijn toer door saaipolders door de bossen en natuurlijk langs het water. Maar alles wat op onze goede vriend Google Earth er zo veel belovend uit zag was bij nader in zien niet Alphensevos waardig. Om 18.00 belde Johan of ik al wat gevonden had. Nee en het was al donker aan het worden en ik had hongerWisten jullie dat er op 1e kerstdag maar een paar MC-Donalds open zijn. Maar na bijna 6 uur sturen heb ik het plekkie gevonden

2e kerstdag was ook voor ons rust maar gister stond ik weer heerlijk in de spullen te schroeven om alles klaar te maken. Na de laatste boodschappen te hebben gedaan was het tijd om. Ome D&Wvos Dennie & Bimmer onder weg naar de eindejaarsvos van de Noordse Vos te treffen om van set te ruilen. Aangezien we stroom op de laatste stek hadden stonden Johan en ik vandaag met de Set van Dennie. Dennie verzorgde de 1e vos met mijn lineair.

Waanzinnig vroeg was ik vanmorgen uit m'n bed. Ik had de wekker vanmorgen nog maar een dag je laten staan zodat ik de laatste voorbereidingen rustig kon doen. Dus een kwartiertje later stonden alle spullen in de auto en waren alle voorbereidingen gedaan. Na een paar uur door m'n appartementje gesjouwd te hebben om de tijd te en af en toe even een telefoontje naar Johan. "Zijn we niet?" "nee had ik al aangedacht" Beetje vreemd z'n pre-vosochtend zonder stressssssssss. Om 10uur was het dan tijd om de ruiten te krabben en naar Amersfoort af te reizen. Waar ik een Oliebollenkraam eigenaresse een paar weken terug zo gek gekregen had om de oliebollen te bakken voor ons. Jammer genoeg is ze erg punctueel en had ze dus echt pas om 11.00 uur de oliebollen klaar. Maar toen reed ik dan ook met 2 dozen vol dampende oliebollen richting draaipunt

Ik was zelfs netje op tijd op het draaipunt om toch even de antron neer te zetten met. Met hulp van de Newbies stond deze zo En man wat was het koud vandaag. Dat was een leuke uitdaging toen we de boel weer afbraken. Er was een tang nodig om de pluggen en de delen van de Antron los te krijgen Langzaam aan druppelde de auto's binnen Bij start reden er 6 auto's weg Patrick & Louise en Robinnerix & de Family waren vast komen te zittten in de File. Dus zij gingen rijdend van start. Alleen Toine had wat problemen bij het weg rijden. Hij kreeg maar geen signaal...
2008.htm&feature=player_embedded
Na hem dan toch verteld te hebben eens langs die flitser te rijden om dan van zelf het signaal op te pikken. Kon ook hij weg en kon ik gezellig met CBforum.nl Wintertje richting de stek voor Vos nummer 2.

Bij vos nummero uno ging ie ondertussen lekker. Om de rust in de ether te bewaren had ik ze geen mike mee gegeven (sorry jongens) Maar dat hadden ze snel opgelost door hun eigen Lincoln voor de set te zetten. De meeste jagers hadden het niet erg moeilijk met dit stekkie en ze hadden het dan ook al snel gevonden

Alleen Toine belde mij opnieuw terwijl ik naar stek nummer 2 reed. Hij stond in Bodengraven en had nog steeds geen signaal

Dan maar een grond gebiedje. En Toine door richting Gouda waar de Heren van de D&Wvos stonden geassisteerd door CBforum.nl Bimmer. In Gouda kwam Toine hij op het verkeerde kanaal zat D&W heren bedankt voor het verzorgen van dit geweldige signaaltje. We hadden met het signaaltje vanaf de kraan op landelijke dekking gehoopt. Maar ook het signaal van de 1e vos werd al in Limburg gehoord Ongeveer 130 kilometer hemelsbreed!
01 Josua
02 J3
03 Newbies
04 Patrick & Louise & Family
05 Robinnerix & de Family
06 RDV Ed
07 Toine & Bart
08 Groene Seat Tim & Michel met hun vriendinnen.
Afbeelding
Toen aankwam bij stek nummer 2 voor vanmiddag waren Thijmen en Johan al druk bezig de antron boven op de kraan te knopen. Uiteindelijk stond de Antron boven de 50 meter uit En een lol dat we hadden oh wat zouden de jagers het zwaar krijgenNa vlug de set aan de antenne te hebben geknopt vlug eens over de kanaaltjes draaien. Op kanaal 1 genoeg activiteit ff breaken en een lintje trekken naar dat mobilestationnetje in Limburg We hadden de leden van cbforum.nl gevraagd om even te luisteren en een s-rapportje achter te laten. En dat deden er genoeg. Nogmaals bedankt daar voor. Big Sexy die eerder ook de 1e vos hoorde. Kreeg ook vos nummer 2 mee. Ongeveer 160 kilometer hemelsbreed

Maar niet alleen Limburg kreeg het signaaltje mee. Uit het hele land hebben we S-rapportjes gekregen. Zelfs een mobiel station op Ameland kreeg het signaal mee Dat is wat je noemt LANDELIJKE DEKKING

En oh oh oh wat hadden de Jagers het er lastig mee. Om de 1 of andere rare rede deed het signaal van vos 2 al 9+10 op de peilspriet bij vos 1 op 32kilomter hemelsbreed Ik heb begrepen dat de meeste jagers gezellig met elkaar een rondje zijn gaan harken in het prachtige Alphen aan den Rijn. De niewbies gingen helemaal de mist in met dit signaal. Zij zijn te ver door gereden en zijn een prettig gaan harken in Zandvoort

Het duurde bijna 2 uur voordat de 1e binnen kwam maar iedereen heeft het kunnen vinden. Als 1e wisten de 3 J's de stek te vinden Anoek de Lama's en de Hammetjes waren niet bij de 1e vos binnen geweest maar kwamen ook gezellig toch ook nog even gezellig langs

01 J3
02 RDV ED
03 Joshua
04 Groene Seat Tim & Michel met hun vriendinnen.
05 Patrick & Louise & Family
06 Robinnerix & de Family
07 Newbies Martijn, Erika & Tim
08 Toine & Bart
09 Anouk
10 H.A.M
11 Lama's

Ik vond het in ieder geval een zeer geslaagde vos Eens kijken of we dit volgent jaar kunnen overtreffen Mareike, Dennie, Michel en Richard (bimmer) bedankt voor jullie hulp om vandaag z'n geslaagde vos te maken

En natuurlijk Foxy's Laura & Thijmen jullie helemaal waanzinnig bedankt voor het mogelijk maken van deze streek

Iedereen de alvast de beste wensen en tot volgend jaar

Thijs
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Alphensevos 28-12-2008 (oliebollenvos)

Berichtdoor groene seat » 29 dec 2008, 19:44

Van het voorjaar nog een keer thijs :?:

Hoe hoger hoe harder hoe beter :mrgreen:

Bij de 2de vos zonder te harken binnen gekomen en niet eens op de exstra rf gain hoeven rijden omdat we de antenne al zaggen staan boven in de kraan :lol:

Super genoten hebben we en zeker van de oliebollen en de soep achteraf toppie voor jullie inzet :)
groene seat
 

Re: Alphensevos 28-12-2008 (oliebollenvos)

Berichtdoor -Mark- » 29 dec 2008, 23:31

Thijs schreef: Maar ook het signaal van de 1e vos werd al in Limburg gehoord Ongeveer 130 kilometer hemelsbreed!
Big Sexy die eerder ook de 1e vos hoorde. Kreeg ook vos nummer 2 mee. Ongeveer 160 kilometer hemelsbreed
Thijs


vond het erg leuk jullie signaal op FM zo goed te mogen ontvangen. ben er een middagje voor thuisgebleven zelfs, de vriendin wilde "iets leuks gaan doen", haha

het ging perfect, zoals jullie al aan mijn videobeelden konden zien. een goeie imax 2000 en een emperor shogun doen wonderen, de 26dB ontvangstversterker hielp het signaaltje zelfs naar een 7, maar versterkte helaas ook de ruis mee.

ik ga komend jaar, als PAASHAAS (die vroeger een eigen vosseclub heeft gehad) zijn leven weer op orde heeft met zijn pasgeboren kleintje, enkele keren mee als navigator. kijken of dit werkt....

dus misschien.... tot ooit :D
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

Re: Alphensevos 28-12-2008 (oliebollenvos)

Berichtdoor Thijs » 30 dec 2008, 13:19

JE had er nog al wat voor over Bigsexy :lol:

De condities hebben blijkbaar ook wel mee gewerkt het 1e signaal wat vincentro oppikt. Was ik mobiel onderweg naar het draaipunt ter hoogte van woerden vermoed ik met een 4W en ene klein mobiel sprietje
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Alphensevos 28-12-2008 (oliebollenvos)

Berichtdoor -Mark- » 30 dec 2008, 22:58

condities voor FM waren er zeker, savonds nog op kanaal 1 FM vanuit midden limburg naar zaltbommel toe met een S6R5.... niet gek
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg


Keer terug naar Alphensevos

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast