Hoe werkt de Eurostar SWR 62O meter ?

Voor al je vragen over wat voor type meter dan ook!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Hoe werkt de Eurostar SWR 62O meter ?

Berichtdoor Lotus » 05 apr 2007, 08:19

Een domme vraag,maar ik wil zeker zijn :oops:

Heb hier een SWR meter liggen van het merk Eurostar type SWR 620 die ik heb gekocht op een rommelmarkt daar mijn andere kennis had gemaakt met een autoband in de garage helaas.
Daar ik m'n DV27 op de auto aan het zetten ben zou ik graag weten hoe ik hiermee de SWR meet,iemand enig idee ?


Kent iemand dit type ?
Groetjes

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lotus op 13 mei 2007, 09:54, in totaal 1 keer bewerkt.
Lotus
 

Afstellen Standing Wave Ratio

Berichtdoor RamsesIV » 05 apr 2007, 09:46

Nog eens herhalen voor jou:
:arrow: \"Op de S.W.R.-meter staat een schakelaar met de keuze tussen REF en FWD, om de meter te ijken stellen we deze op FWD, en zenden we een signaal uit. Op de S.W.R.-meter staat tevens een draaiknop. Terwijl we zenden, draaien we aan deze knop totdat de wijzer van de meter op oneindig (de platte 8 rechts in het scherm) staat. De S.W.R.-meter is nu geijkt. Als we de schakelaar nu op REF zetten en met het toestel uitzenden, zien we hoe de S.W.R. is. De S.W.R. kan veranderd worden door het wijzigen van de lengte van de antenne.
:arrow: Voor een goede swr te hebben moet de wijzer tussen 1 en 1.5 blijven, vanaf 2 kan de zender beschadigd worden.
De swr kan maar op 1 frequentie of kanaal het laagste (= zo goed mogelijk) zijn daarom kies je best kanaal 20 om af te regelen, dan heb je bijvoorbeeld swr 1.1 op kanaal 20 en 1.3 op kanaal 1 en 40.
:arrow: Een goeie tip bij het afregelen: \"hoe hoger de frequentie hoe kleiner de antenne\"
Vb:
- swr op kanaal 1 lager dan kanaal 40 dan moet de antenne korter gemaakt worden.
- swr op kanaal 1 hoger dan kanaal 40 dan moet de antenne langer gemaakt worden.\"

:idea: Bronnen: - http://www.cbvw.tk - http://www.vossejacht.be
Normaal kan je hierover ook elders op dit forum nog wel iets terugvinden :wink:
edit: Heb het effe nagekeken: Kan je vinden onder antennes>sticky swr/antennes afregelen.
RamsesIV
 


Keer terug naar Meters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten