Digitale vs analoge S-meter

Voor al je vragen over wat voor type meter dan ook!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Digitale vs analoge S-meter

Berichtdoor hullepim » 04 apr 2005, 21:52

Omdat volgens mij mijn analoge s-meter de geest heeft gegeven ben ik opzoek naar een nieuwe. Nu heb je dus digitaal en analoog. Wat heeft bij jullie de voorkeur en waarom? Een digitale leest volgens mij wel makkelijker af. Maar wat heeft dus jullie voorkeur?

-Albrecht AE485S
-Wilson Little Will
hullepim
 

Berichtdoor vji » 05 apr 2005, 18:45

als je kijkt naar de meters van maas is analoog gevoeliger en dus bij kleine verschillen precieser.
maar het gaat er niet zo zeer om wat anderen vinden want jij moet ermee rijden dus jij moet er dus (prettig) mee werken
vji
 

Berichtdoor Ernst » 06 apr 2005, 20:48

Hoi Digitaal is Leuk ..... maar lang niet zo snel en selectief als een analoge

koppel maar eens twee meters tegelijk op 1 bak

analoog.......s1 s2 s3 s4 s5 s6 s7 s8 s9
digitaal......s1 s3 s4 s6 s7 s8 s9 s10 overload......

digitaal moet een analoog signaal omzetten naar digitaal... en dan ook afronden

bij analoog komt 1 milivolt overeen met s1
2 milivolt met s2 etc

Dus een veel zuivere weergave

(de meetwaarde van 10 millivolt is volle schaaluitslag op de smeter weet ik zo niet meer precies uit het hoofd maar ik meen dat ik de goede waardes heb neergezet)
Maar het verhaal maakt duidelijk waarom analoog beter is dan digitaal........ zeker belangrijk bij een vossejacht


Met vr gr Ernst

Lincoln, chipswitch, 2 maal 3 traps filter en mrf 497 met geforceerde koeling.
Samurai, antron99 met radialen. http://www.dile.nl
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor S_aver » 29 aug 2007, 14:40

Ja vind analoog eigenlijk ook beter dan digitaal, om de simpele reden dat ik de springende cijfertjes op een digitale maar vind afleiden, bij een analoge kijk je en je ziet direct hoever je staat.
Bij digitaal moet je even kijken om te ontcijferen waar ie nu tussen hangt.
Alleszins, dit is mijn mening he.
S_aver
 

Berichtdoor beemer320i » 29 aug 2007, 16:54

geef mij toch maar de digitale,je ziet idd veel cijfers maar als je enkel naar de hoogste en laagste piek kijkt moet je niet naar de cijfers tussenin kijken.
Ik heb altijd analoog gereden maar met een zware meter,bleef een hele poos op 7 hangen voor hij verder ging en dan moest je al kortbij zijn wou hij nog stijgen.
digitaal stijgt direct en de minste signaalverandering zie je.
ik heb wel een EEE-meter,dus geen met 30db+ op.
maar mss dat analoog beter is als je zelf analoog op je cb hebt zitten,dat weet ik niet..


(zie trouwens net dat ik post op iets van 2jaar geleden) :oops:
Maar dat veranderd men mening niet :wink:
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Berichtdoor Thijs » 29 aug 2007, 17:37

digitaal stijgt direct en de minste signaalverandering zie je.


En dat is precies wat ik er tegen heb. Bij een digitale meter zie je mijn inziens te veel verandering. Maar goed ik geloof dat het merendeel van de vossende forum leden er tegenwoordig mee vost! dus ik zal wel een bord voor m'n kop hebben.

zie trouwens net dat ik post op iets van 2jaar geleden

Dat zie ik de laaste dagen meer gebeuren maar zo lang het iest toevoegd lijkt het mij geen probleem.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor groene seat » 29 aug 2007, 21:17

ik ben van mening geen digitale meter nemen. Als het werkt kom je der toch niet aan. weet van een vosser die heeft een meter die loopt van 000 tot 938 en dat staat hij met ze neus achter de antene van de vos (ze hebben ook nog een maas meter bijzich als het dus niet lukt
groene seat
 

Berichtdoor Johanh2o » 29 aug 2007, 21:31

euhm ik denk dat ik persoonlijk een digitale meter makkelijker zou vinden dan een analoge omdat ik ook nog weleens alleeen vos.

denk dat ik de uitslagen dan wat makkelijker zie tijdens et rijden en rondje draaien op de weg.

ik gaat ook zeker als een digitale meter aanschaffen als ik er 1 tegen kom.

niemand verkoopt ze meer ofzo ,en dan zal ik jullie mijn mening geven op dit onderwerp
Johanh2o
 

Berichtdoor RFKANGOO » 30 aug 2007, 00:00

mijn mening (en voel je vooral niet aangevallen)

een echte vent (of vrouw) rijd analoog :lol: :lol:

ten alle tijde nauwkeuriger dan digitaal omdat die altijd moet afronden en de digitale meters van maas waar ik mee gereden heb zijn veeeeel te traag
bij binnenkomend signaal begint die bij s1 tot s9 (bijv.) elk s punt weer te geven
hoe dit precies zit bij een digitale multimeter weet ik niet
een analoge meter schiet gelijk naar het juiste s-punt
RFKANGOO
 

Berichtdoor beemer320i » 11 sep 2007, 23:35

Oke,zo een Maas meter da werkt van geen kanten,moet inderdaad afronden,maar met de EEE-meter moet er niks afronden,springt direct op het signaal,van bv 72.3 naar 86.5 binnen de seconde..de Maas meter moet precies eerst nog een rekensommetje maken :)
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49


Keer terug naar Meters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten