Funkpeiler

Voor al je vragen over wat voor type meter dan ook!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Funkpeiler

Berichtdoor hullepim » 21 feb 2005, 21:33

Wie heeft er wel eens zo'n peiler gebruikt? En werkt het een beetje bij het jagen?

http://www.akekom.de/Funktechnik/Funktechnik.htm
hullepim
 

Berichtdoor Ernst » 22 feb 2005, 01:08

hoi

is jaren geleden wel eens getest door Dennis van Dile
Het geheel werkt op het dopler principe
(het geluid van een claxonerende trein die voorbij raast dat het geluid lager wordt als deze voorbij komt)
Ik kan er kort over zijn ... nagenoeg geen selectiviteit .... erg onbetrouwbaar dus.... en niet tevergeten .. als je de mike inknijpt blaas je het kastje op.
Ik weet niet of de techniek in deze al vooruitgang geboekt heeft
Maar in vergelijk met de bakkies van toen en nu is er eigenlijk niet veel veranderd ... m.a.w zelfde techniek maar steeds in een ander jasje..

m vr gr Ernst

Lincoln, chipswitch, 2 maal 3 traps filter en mrf 497 met geforceerde koeling.
Samurai, antron99 met radialen. http://www.dile.nl
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor hullepim » 22 feb 2005, 09:33

MMMMMMMM das niet best dan. Leek mij wel een mooie mogelijkheid om tijdens de Marathonvos te gebruiken. Dan hebben wij ook nog enige kans van slagen.

-Lincoln
-Wilson Little Will
hullepim
 

Berichtdoor Ernst » 22 feb 2005, 23:13

met deze antenne is uitpeilen een fluitje van een cent maar aan de andere kant reist dan de vraag of het dan nog wel leuk is als je meteen naar de vos toe kan rijden
http://home.arcor.de/winklerantennenbau/pm4.htm
Dit is een peil antenne voor de kleine beurs en toch proffesionele eigenschappen
Er moeten ook zelfbouw schema's rondzwerven van dit type


Wat ook een leuk project is is een 3 elements richtantenne maken
(denk aan het model wat je bij 3 meter gebruikte met open dipool)
In mini formaat. de dipool bestaat dan uit twee rubber ducks van een porto

m vr gr Ernst

Lincoln, chipswitch, 2 maal 3 traps filter en mrf 497 met geforceerde koeling.
Samurai, antron99 met radialen. http://www.dile.nl
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Funkpeiler versus DFU

Berichtdoor RamsesIV » 26 feb 2007, 17:19

Hullepim t toestel dat je daar gevonden hebt, model ken k niet... Ent spreekt van een simpele installatie op de s-signaal uitgang?? Lijkt me niet echt goed te functioneren...
Ander model Direction Finder Unit wordt bij ons op de vossenjacht door meerderen gebruikt... En t werkt perfect! (Wel de 2 antennes opstelling, niet de 4 antennes deze is blijkbaar erg moeilijk af te regelen)
En Ernst... De mike niet gebruiken: zet een peilantenne achter op je auto en de antennes van de DFU zet je gewoon op een andere hoogte op de zijkanten van je auto of het dak. De DFU-antennes koppel je via DFU-unit op een CB-bak zonder mike, de peilantenne op een bakje mét mike. Wil je zenden gebruik je gewoon die achterste peilantenne.
http://cgi.ebay.com/Ramsey-DDF1-Doppler ... dZViewItem
Op de vossejacht bij ons hebben ze DFU's met gewoon 2 antennes, links en rechts. Heb t niet en ben beetje jaloers... Als ze vlakbij de vos zijn hebben ze geen peilrondje meer nodig. Onderweg ernaar toe ist louter indicatief ook een referentie.
Kan je door toegepaste techniek valsspelen? Zoiets vind ik nog ok, t gebruik van gps vind k een beetje spijtig bij de jacht.
RamsesIV
 

Berichtdoor groene seat » 19 aug 2007, 16:35

der is 1 nadaal van zon systeem als bij de vos de modulatie door een of ander reden is weg gevallen (geloof me het gebeurd) dan komen de mensen met zon systeem niet meer binnen.

mijn ervaring der mee is dat mensen met zon systeem niet eens sneller binnen zijn dan de mensen met een gewone antenne
groene seat
 

Berichtdoor beemer320i » 20 aug 2007, 22:58

ik peil af en toe met men 2meter lange antenne,het enige nadeel dat je daar in mijn ogen mee hebt is dat je moet interpreteren dat de vos toch iets verder weg zit in verhouding met het signaal,omdat het beter ontvangt als bv een dv27,maar dat is een kwestie van hoe je het gewoon bent.en ben er ook al een paar keer eerst mee geweest,en dat vind ik nog altijd het fijnste,puur op antenne en op s-meter,geen gps of dopler.
maar ieder de hobby op zijn manier natuurlijk :wink:
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Berichtdoor groene seat » 21 aug 2007, 20:04

ik gebruik persoon lijk gewoon een little wil of de wilson 1000 werkt wel aardig (doen veel aan kettingvossen) kom vaak gewoon als een van de eerste binnen (vind langeafstand vossen minder leuk zit je zolang in de auto zonder de andere te zien/spreken)
groene seat
 

Berichtdoor pmteurope » 09 okt 2007, 21:37

Pak een little wil, buig deze een stukje om (45 graden) en zet deze zo laag mogelijk op de kont van de auto.

Vervolgens neem je een oude bak (22 kanalen) die er bergen zijn, bv een hycom 4000. Deze is goed en selectief in pijlen, over de s-meter heb ik een volt meter gezet (koop je bij de media markt voor een euro of 5) en zet hem op 2000 milivolt.

Nu heb je een externe smeter die geen ruk kost en veel beter werkt dan een dure meter.
pmteurope
 

Berichtdoor groene seat » 10 okt 2007, 21:28

een hoop gedoe om niks
ik heb ook een hycom 4000 en daar hebben ze een exstra rf gain in gebouwd leuk voor lange afstanden maar voor de rest gebruik ik liever een wilson 1000 met een midland 48+ werkt prima maar dan wel met een losse s meter
groene seat
 


Keer terug naar Meters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten