Digitaal vs analoog deel2

Voor al je vragen over wat voor type meter dan ook!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Digitaal vs analoog deel2

Berichtdoor hullepim » 04 jul 2006, 08:40

Een deel2 omdat dit meer een probleem is en het andere topic meer om een advies ging.
Het probleem, gister ben ik naar Dile geweest om 2 analoge maas meters te kopen om te gaan vossen. Op dit moment zit er een Albrecht AE485s in mijn auto met een Maas KSM-3 digitale meter. Deze combi werkt prima. Maar omdat een digitale meter met zonlicht bijna niet te lezen is heb ik een analoge gekocht. Alleen nu heb ik gister die analoge aan mijn Albrecht gedaan, en die doet niets. Naald komt niet uit de hoek, wat ik ook probeer. Doe ik die analoge meter nou aan mijn Intek 490M, dan doet hij het prima. Ik heb dit al eerder gehad met de Albrecht, en toen had ik zoiets van het zal wel aan de meter liggen, maar 2 meters die niet goed zijn lijkt mij sterk. Nou is deze Albrecht om gebouwd om er een s-meter op aan te sluiten, maar kan het zo zijn dat de Albrecht een ander soort signaal uitstuurt waar de digitale meter wel mee overweg kan en een analoge niet? Opzich vind ik het best frustrerend omdat de Albrecht wel een erg lekkere bak is. Iemand een idee wat dit kan zijn? :?:
hullepim
 

Berichtdoor Ernst » 04 jul 2006, 19:06

hoi

het verschil is:

De digitale meter gebruikt voeding van een externe bron om het signaal te meten

de analoge meter verbruikt domweg stroom (iets te veel dus) van het aangeboden signaal

Met als gevolg sat het spanninkje (max 50mV ) instort en de naald niet de hoek uit komt

ik denk dat het signaal van een ander punt afgetakt moet worden

jou bak is immers aangepast op een digitale meter ... niet op een analoge

m vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten


Keer terug naar Meters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron