verlengen kabel S-meter

Voor al je vragen over wat voor type meter dan ook!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

verlengen kabel S-meter

Berichtdoor ralli-art » 14 apr 2009, 23:07

hallo allen,

ik ga alles in mijn auto netjes wegwerken maar nou zit ik alleen met het volgende. :arrow:

voor het vossen heb ik een externe S-meter ( de ksm-9000 ) en ik wil die ook op de 48 exel gaan gebruiken, maar daar gaan ik never nooit niet meer bij komen zodra ik alles dus weggewerkt heb...
en om nou niet telkens als ik ga vossen eerst me bak er uit te peuteren of altijd die meter maar op me dashboard te hebben liggen met ook oog op diefstal etc.
wil ik vanuit de bak een verlengkabel maken met aan een zijde een jackplug en aan de andere een contraplug en deze dan ergens onopvallend weer tevoorschijn laten komen dat ik er zo bij kan.

maar nou ben ik bang dat als ik dat doe dat dan het signaal wat naar de meter toe gaat negatief word beinvloed door allerlei "storingsfactoren" die achter het dashboard plaatsvinden.

heeft iemand hier ideën over of misschien andere goeie tips dan hoor ik ze graag.

gr, Kevin
ralli-art
 

Het verlengen kabeltje naar S-meter

Berichtdoor RamsesIV » 15 apr 2009, 10:00

Ideeën of tips? Het is gewoon een meetbare spanning, storing op de meter ga je niet zien. Invloed op de bak? Geen idee, anders ferrietclamp klikken aan kant van CB.
Ik zie niet direct een probleem, heb dit al wel meer toegepast. Nu ik erover nadenk gebruik ik wel altijd voor de s-aansluiting een kabeltje met buitenmantel en kern zodat er een zekere afscherming is.
Gewoon proberen en als er zich toch een probleem vooordoet, dan zoeken we een oplossing.
RamsesIV
 

Re: verlengen kabel S-meter

Berichtdoor ralli-art » 15 apr 2009, 18:39

oke nooit gedacht dat het met een wisselende spaning word uitgedrukt :shock: ( achteraf wel logisch ).
en het inderdaad wel een goed :idea: idee om een kabeltje te zoeken wat apart afgescherm word door een buitenmantel.
ga wel eens aan de zaak zoeken hebben daar vast nog wel wat liggen.

en anders gaan we het wel beleven :) als er rare dingen gaan gebeuren.
in ieder geval bedankt voor je uitleg en je tip van de kabel.

gr, Kevin
ralli-art
 

Re: verlengen kabel S-meter

Berichtdoor rob kenwood » 16 apr 2009, 08:46

en als je er niet uit komt dan kan ik je altijd helpen kevin! we zijn toch bijna buren! :D :D
19AC153


is er leven na de dood? steel me kenwood en je weet het!
rob kenwood
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 962
Geregistreerd: 12 aug 2008, 17:59
Woonplaats: gewoon thuis

Re: kabel S-meter

Berichtdoor RamsesIV » 16 apr 2009, 15:59

Op deze manier komt het helemaal in orde :D
RamsesIV
 


Keer terug naar Meters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron