krijg het maar niet goed.

Voor al je vragen over wat voor type meter dan ook!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

krijg het maar niet goed.

Berichtdoor wijdan » 07 apr 2009, 18:10

Hallo,

Ik heb een precident jackson II,met een precident antenne(die van 207m)type weet ik zo niet meer.
helaas wat ik ook probeer ik krijg de swr waardens maar niet goed,extra massa en alles gemaakt maar het probleem blijft.
kan ik wel gaan knippen aan de antenne,maar wil eerst zeker weten of dat het probleem is.


Woont er hier toevallig iemand in de buurt van babberich,zevenaar,duiven,die mij daarmee zou willen en kunnen helpen.

Alsvast hartelijk dank.

Wijdan :oops:
wijdan
 

Re: krijg het maar niet goed.

Berichtdoor norman » 07 apr 2009, 19:18

Hoi Wijdan.
Is het een mobiele antenne en gebruik je hem ook voor op een auto of gebruik je de antenne als basisantenne?
norman
 

Re: krijg het maar niet goed.

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 07 apr 2009, 20:47

Volgens mij zit Rooie daar in de regio .Maar goed het is net wat Norman vraagt gebruik je hem op de auto of thuis deze antenne ?
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: krijg het maar niet goed.

Berichtdoor jack1956 » 07 apr 2009, 20:51

is een laadshopmachinist dus ik denk dat hij op de shovel staat
Iemand die goed bezig is met zijn hobby, maakt geen rotzooi.

Een goede antennen hoeft niet duur te zijn,maar een dure antennen hoeft niet altijd goed te zijn.

http://www.acdx.nl
http://www.everyoneweb.com/19ac155/ eigen website AC
http://www.sdholland.nl/index.html
http://19-sd-255.jouwweb.nl/ eigenwebsite SD
Avatar gebruiker
jack1956
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 495
Geregistreerd: 18 feb 2009, 22:17
Woonplaats: Roermond e.o Limburg

Re: krijg het maar niet goed.

Berichtdoor wijdan » 09 apr 2009, 21:04

Klopt helemaal hij staat op een shovel,maar krijg er onderhand helemaal de :evil: :evil: :evil: van.
ik kom gewoon niet onder de 2.8..en als ik op een andere locatie ben kan het maar zo zijn dat de meter na 5 of 5.5 uitslaat.

Kan de antenne wel gaan inkorten,maar ben bang dat het een ander probleem is..!!

iemand misschien nog tips.

Alvast hartelijk dank :roll:

Stefan(wijdan)
wijdan
 

Re: krijg het maar niet goed.

Berichtdoor norman » 09 apr 2009, 22:50

een hele lange mobiele spriet heeft soms ook een wat grotere groundplane nodig tov een kortere antenne. Het zal mogelijk helpen als de antenne in het midden is geplaatst van het dak vd shovel. Ik heb eigenlijk niet zo'n goede voorstelling van het dakje van de shovel die je gebruikt. Als het mogelijk is dan zou je het eens kunnen proberen of het op een auto wel richting de 1:1 te krijgen is. Dan weet je of de antenne goed is. Ps ik neem aan dat het dak vd shovel van metaal is en niet van kunststof...?
norman
 

Re: krijg het maar niet goed.

Berichtdoor george » 10 apr 2009, 13:45

wijdan schreef:Klopt helemaal hij staat op een shovel,maar krijg er onderhand helemaal de :evil: :evil: :evil: van.
ik kom gewoon niet onder de 2.8..en als ik op een andere locatie ben kan het maar zo zijn dat de meter na 5 of 5.5 uitslaat.

Kan de antenne wel gaan inkorten,maar ben bang dat het een ander probleem is..!!

iemand misschien nog tips.

Alvast hartelijk dank :roll:

Stefan(wijdan)



staat de antenne volledig vrij?
dus geen zwaailicht dicht bij de antenne of metalen beugels ? (cm of 30 afstand is zat)

heb je de antenne al een ergens anders geprobeerd?
zoals op de auto

gr george
george
 

Re: krijg het maar niet goed.

Berichtdoor rooie » 10 apr 2009, 22:55

Hallo heren.

Ik heb het hele verhaal nu pas gelezen, :oops: Ik heb hier ook niet veel verstand van, maar ik denk dat wijdan alles even goed moet controleren, de kabel /pluggen / en inderdaat het dak van de sjovel, is dat wel van ijzer, maar niet te gauw gaan knippen aan de antenne, dat kan altijd nog.
@wijdan, als het helemaal niet lukt stuur dan maar een PB naar me dan spreken wwe wel ergens af.
Groetjes van gerry ------ 19 RSN 184 -----



K-PO SX 200 Frequency: 1.8-200 MHz SWR/power meter + mantova turbo 8 top op 15 meter
I had a copy with division"s 1-2-3-9-14-15-18-20-21-23-26-30-31-35-38-45-50-51-56-108-109-116-136-137-163-165-207-234-291-304-315-327-328-331 het lijstje word steeds langer. http://www.picturetrail.com/rsn184
rooie
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 28 jun 2007, 20:17
Woonplaats: In Gelderland, Maar ja, WAAR!!!!!!!!!!!!

Re: krijg het maar niet goed.

Berichtdoor wijdan » 10 apr 2009, 23:34

hallo heren,

Hartelijk dank voor jullie reactie`s.
Met de vraag of het dak van kunstof is moet ik ja op zeggen,maar de antenne staat op een aparte beugel die van ijzer is.de zwaailamp staat daar zeker wel een 40 a 50 cm vanaf(en staat ook bijna nooit aan)
vandaag ben ik weer ergens achter gekomen,en dat is het volgende.Als ik de antenne wil aftrimmen,en heb de deur open,geeft hij een hele andere waarden dan dat ik de deur dicht heb.open 2.5 en doe ik hem dicht dan 3.5 ongeveer..waar kan dit dan weer aan liggen..snap er werkelijk helemaal niks meer van. :( :( .maar heb vandaag iemand gesproken die even wil komen kijken volgende week,dus ik blijf nog hoop houden,misschien dat hij de oplossing weet..

Wel wil ik jullie hier allemaal hartelijk danken voor de moeite en de hulp.KLASSE

Groeten,
Stefan :mrgreen:
wijdan
 

Re: krijg het maar niet goed.

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 11 apr 2009, 08:13

Ben voor 99% er zeker van dat je te weinig massa hebt .Dat kleine ijzeren beugeltje is niet genoeg .En dat de swr verandert als je de deur open doet dat kan heel goed.De ant. staat dan even op een andere plaats waardoor de swr kan oplopen of minder worden .Ik denk dat je op zoek moet naar een andere plaats voor je ant. of een ant. moet plaatsen die geen massanodig heeft zoals deze :arrow: http://www.sirioantenne.it/prodotti_ant ... 1091110527

ps je kunt het nog proberen om een extra massa kabel aan de beugel te maken en deze te verbinden met het chassis http://www.bruluxe.nl/cms/components/co ... 257120.jpg
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: krijg het maar niet goed.

Berichtdoor wijdan » 11 apr 2009, 08:45

Oke frank hartelijk dank voor je informatie.zal eens proberen hem op een andere plaats te zetten,maar dan komt hij achter de cabine..maar het beste is toch dat hij helemaal vrij staat?? hij komt dan natuurlijk nog wel boven het dak uit,maar dan staat hij tussen de uitlaat en de cabine,en als ik hem er bovenop zet heeft hij maar een korte levensduur,want dan zit ik aan de 5.50m hoog dus dan 1x onder een boom door en ben hem kwijt..

Of zal ik hem maar gelijk hier tekoop aanbieden,en kijken voor een andere antenne!

Tekoop: President Texas
2000 Watt
Hoogte 2,08 m.

Groet,
Stefan
wijdan
 

Re: krijg het maar niet goed.

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 11 apr 2009, 09:01

Plaats anders effe een foto van je opstelling.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: krijg het maar niet goed.

Berichtdoor wijdan » 11 apr 2009, 10:29

zal ik doen,maar die kan ik dinsdag pas maken.
wijdan
 


Keer terug naar Meters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten