MFJ-267

Voor al je vragen over wat voor type meter dan ook!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

MFJ-267

Berichtdoor Thijs » 04 mei 2006, 21:25

Ok deze trok mijn aandacht:
Heeft iemand ervaring met deze meter/dummy of met MFJ meters in het algemeen?

MFJ-267
Afbeelding

De reacties die ik tot nu toe heb gevonden zijn een beetje dubbel op:
KC2FTN Rating: 4/5 Apr 8, 2005 07:07 Send this review to a friend
Works for me! Time owned: 0 to 3 months
I really liked the idea of a watt/swr meter and dummy load all-in-one, so I bought one. This meter works VERY well, and is pretty darn accurate to boot. Yes, the switch to toggle between the meter and dummy load is on the back, but it's not a problem in my shack. MFJ did good with this one!

N0AH Rating: 5/5 Mar 23, 2005 15:43 Send this review to a friend
Best meter ever Time owned: 0 to 3 months
At first, I had problems with this meter. But I found that it suffered from RFI in the shack. So I used 50 foot coax lines of RG8X and moved into a clear area into my barn and it began to work better. I then hooked up my beverage antenna to it for a ground and it worked perfectly. Better than my bird meter. This is just a misunderstood piece of MFJ gear. I did find the directions to be a bit confusing because they did leave out instructions about operating it in an RFI/QRM free area. But the dirt of our barn is fertile soil and it provided a nice surfice. The barn is made of aluminum. The addition of the beverage antenna really trimmed it up.

Thank you MFJ for another product putting your owner into the CQ Hall of Fame-

K4IA Rating: 1/5 Mar 22, 2005 07:07 Send this review to a friend
Poor design Time owned: 0 to 3 months
What a great idea - a nice big SWR meter with a 1.5KW dummy load in a reasonably sized box. Too bad the design is awful.

First, the switch to go from dummy load to antenna is on the back of the box. It is terribly inconvenient to have to reach around behind the equipment to make a change. Then you have to remember, \"Is it up or down for dummy load?\" You can't tell from looking at the front panel which mode it is in. \"Is the band dead or did I forget to reach around and flip the switch?\" \"Did I flip it the right way?\" Why would any design put the most important switch on the back?

Second, this beast will not work at all unless you hook it to 12v. Why should you need power for an SWR meter? I can understand you need a little power for the averaging function but that is supplied by a 9v battery in other SWR meters. Having to run yet another power wire is a pain. I can live without the meter lights. MFJ meter lights always burn out in a few months anyway.

Third, mine was wildly inaccurate on the high power range. 1KW into the dummy load only read 500 watts on the scale. I assume this could be fixed but the other two issues are killers for me.

The device needs a redesign and then I would consider it again. Until then, stay away. Mine is going back.

KB9DNA Rating: 1/5 Jul 5, 2003 00:32 Send this review to a friend
Very inaccurate Time owned: 0 to 3 months
I was hesitant to purchase this meter based on other MFJ reviews, but the economical arguments eventually won and I purchased the unit for $119. Big mistake. The out-of-the-box operation was immediately problematic as the SWR read no less than 2:1 at any frequency... even into a dummy load! I noticed a number of pots which affected needle position, so I spent the next day trying to get information out of MFJ on how to calibrate the meter. They only had instructions for a different meter, and the only tech who knew this model wasn't very helpful either.

After hours of monkeying around with it, I could never get reflected power reading accurately. Forward power works OK in low SWR conditions, but as SWR goes up, both forward and reflect power go down, leaving the SWR unchanged. I'm tired of messing with this thing; it's getting sent back.

Don't bother with this meter!

G4EDY Rating: 3/5 Feb 4, 2003 10:32
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Thijs » 14 mei 2006, 00:44

Niemand???
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Ernst » 14 mei 2006, 16:38

Hoi

Nee ik heb er geen ervaring mee
Maar uit het verhaal op te maken lijkt het erop dat de meter erg lui is
de swr /power niet naar behoren werkt
de meter spanning nodig heeft om te werken

en zo te zien een kunststof behuizing..

Nou om te beginnen ans ik een meter zie in een kunststof behuizing
(dus geen afscherming) is het niet de moeite om aan heel die meter aandacht te schenken
Basis wil het wel werken mits de antenne vergenoeg weg staat

Maar zodra er instraling in het spel is krijg je nooit een goede meting
Daar heeft die knaap van de test dus ook last van omdat hij overal de zelfde swr meet zelfs op de dummy
Als je vanplan bent om een metertje te kopen in de lage prijsklasse....
kijk dan in ieder geval of deze een metalen behuizing heeft die werken gewoon goed

m vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor BTB » 25 okt 2006, 11:08

Een kunstof behuizing wil nog niet zeggen dat het niet afgeschermd is. De meter zal ongetwijfeld van ' input ' to ' output ' ingeblikt zijn.
MFJ is een gerenomeerd merk die absoluut kwaliteits produkten maakt.
Zelf heb ik een Diamond SX-600n, ook dit is een meter waar de kwaliteit van ' afstraalt '.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet op de foto heeft de 600n 2 aansluitingen, nl. PL en N.
PL voor HF, N voor UHF.
En beide zijn volledig ingeblikt.

Goede alternatieven zijn bv. ook Daiwa meters.

Sucses ermee !!
Marc !
BTB
 

Re: MFJ-267

Berichtdoor rob27mc » 18 apr 2008, 21:07

mooie meter mark! heb deze ook werkt super en geen last van straling :D 73 rob 19ac153
rob27mc
 

Re: MFJ-267

Berichtdoor jcva » 18 apr 2008, 21:32

Tekst even goed doorlezen, daar staat in dat hij van aluminium is.

Mfj werkt over het algemeen redelijk, ik heb hier een antennetuner de 969 met rolspoel en ingebouwde dummyload en ik moet zeggen dat dit aardig goed werkt.
Is geen topklasse maar daar is de prijs ook na.

Een Diamond is echter wel beter.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: MFJ-267

Berichtdoor RamsesIV » 23 apr 2008, 11:34

Zijn er ook concurenten van MFJ die een dummy load en dergelijke-in-een aanbieden?
Had het op deze manier nog niet gezien, maar het lijkt mij wel erg praktisch.

Het instralen lijkt me ook inderdaad een probleem, ik zou het toestel ook wel eens van binnen willen bekijken.
RamsesIV
 

Re: MFJ-267

Berichtdoor uniden2830 » 04 mei 2008, 22:35

bij de amateurs waar ik geweest ben werd er veel gewerkt met mfj meters,nu is het niet zo dat ik bij honderden amateurs ben geweest.
het valt wel op want dit merk kende ik eigenlijk niet.
de verhalen die ik er over gehoord heb waren in ieder geval goed.
uniden2830
 

Re: MFJ-267

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 04 jun 2008, 12:22

Ik ben er tevreden mee met mijn MFJ tuner .

:idea: Evt meer info via Classic Int. Roermond (kijk ook eens onder "nieuws" )
http://www.classicinternational.eu/
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: MFJ-267

Berichtdoor nl0rpp » 12 jul 2009, 10:02

Er zullen ongetwijfeld goede producten van MFJ zijn maar ik heb er slechte ervaringen mee.
Een tuner van 3 Kw ( MFJ 989 ) ging bij mij in rook op met een goed afgestemde antenne ,her en der zie je klachten over MFJ omdat de QC controle gewoon niet goed is.
Voor goede kwaliteit maar dan ben je wel meer geld kwijt zou ik naar Palstar gaan,in duitsland zit er een vestiging die leuke prijzen hanteert als je een beetje onderhandeld > http://www.palstar.de/
De spullen die de fabrikant heeft kan de duitser ook bestellen http://www.palstar.com/
Daar kan je ook mooie en goede dummy's kopen die echt goed zijn en die een stootje kunnen hebben.
Het enige wat ik nog goed vind zijn de Hygain antenne's die onder de My First Junk paraplu zijn gekomen maar hoelang dat dat doorgaat ....beats me.

19-AT-068 Frank schreef:Ik ben er tevreden mee met mijn MFJ tuner .

:idea: Evt meer info via Classic Int. Roermond (kijk ook eens onder "nieuws" )
http://www.classicinternational.eu/
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen.

http://www.pa3hgt.nl

2 President Veep 40 ch am/fm , President Jackson Classic 6 bander/HR2600 met chipswitch/Lincoln 1 ,HAM International Jumbo 3/Multimode 3/Viking 3,Midland 7001 MK2 & MK3,2 President Jackson 2 chrome/JFK Chrome/Franklin/Adams met Maurer mod,Dirland DSS9000F,Excalibur 2002,President George :mrgreen: .RVS spriet 2,50 mtr met SGC SG230 tuner.

Afbeelding
Avatar gebruiker
nl0rpp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 04 sep 2006, 01:00
Woonplaats: Den Haag

Re: MFJ-267

Berichtdoor vincenttor » 01 aug 2009, 14:49

ik heb de mfj-989C en geen enkel probleem mee
de swr meter vergeleken met een daiwa meter en die kwamen op het zelfde neer qua swr en vermogen
mag aannemen dat het dan wel redelijk in de buurt zit
heb er zelf nooit meer dan 500w op gehad , waar ik hem vandaan heb die gene heeft er vaak 1.5 tot 2.5 kw op gezet op andere banden dan 27 dan wel maar geen enkel probleem mee gehad
zelfs het lampje brand nog steeds bij me , enige nadeel zo een tuner die veel watt aan kan dat de spoel zo groot is dus de kast achterlijk lang

dus van hier een goede ervaring met MFJ
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam


Keer terug naar Meters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten