Probleem S-meter

Voor al je vragen over wat voor type meter dan ook!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Probleem S-meter

Berichtdoor hullepim » 27 feb 2006, 12:54

Ik heb een probleem met mijn S meter en mijn nieuwe Intek 490M.
Als ik de S-meter aansluit op deze bak, dan slaat de meter volledig uit, ook al is er geen signaal op het kanaal aanwezig. Knijp je de mic in, dan loopt de meter terug naar 0. Dit had mijn oude Danita 3000 ook, ik heb toen voor het vossen maar een nieuwe bak gekocht. Ik heb de bedrading van de S-meter al omgedraaid, maar dan gebeurd er helemaal niets. Iemand enig idee wat die kan zijn?
We spreken over een Maas KSM3 digitale s-meter.
hullepim
 

Berichtdoor flevovos » 31 maart 2006, 18:25

is het probleem al opgel;ost? Hoe zit het met de massa van je meter/bak?
Grtn Dennis
flevovos
 

Berichtdoor flevovos » 01 apr 2006, 01:28

of is de potmeter van de maas meter overleden!.
Laat het eens weten..
Grtn Dennis
flevovos
 

Berichtdoor hullepim » 01 apr 2006, 07:55

Hey Dennis,
Ik moet met mijn bakkie nog terug naar Dile, daar gaan ze hem na kijken voor me
hullepim
 

Berichtdoor flevovos » 02 apr 2006, 23:49

Ik hoor graag de uitslag van dit probleem kunnen we altijd in de toekomst iemand met het zelfde probleem weer helpen..
Grtn Dennis
flevovos
 

Berichtdoor Thijs » 28 apr 2006, 22:18

Dit probleem is ondertussen opgelost. Wat precies aan de hand was is niet duidelijk maar de intek werkt naar behoren.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re:

Berichtdoor Macgyver » 21 nov 2007, 18:54

hallo ik heb een vraag ik heb sins kort een s-meter gekocht van het merk maas k-sm-4 maar ik bergrij niet helemaal hoe dat ding nou werkt er zitten 2 knoppen op een draai knop en een schuif knopje het schuif knopje onderaan is voor de wijzer op de 0 op de schaal te zetten dit heb ik gedaan maar ik weet niet waar ik de draai knop naar toe moet draaien ik heb hem nu wel op de .7 staan ik weet niet of dat goed is en wat houden die streepjes die staan met een punt er boven wat houd dat in ??? en als iemand voorbeeld meer dan +10 binnen komt hoe of wat moet je dan zeggen als iemand vraagt hoe hij binnen komt ?
Macgyver
 

Re: Probleem S-meter

Berichtdoor RamsesIV » 29 nov 2007, 19:00

@Hullepim
Hey die hullepim, ik heb hetzelfde voor maar dan met mijn analoge meter op een Alan 48 excel. Als ik de S-meter aansluit op deze bak, dan slaat de meter voor bijna drie kwart uit, ook al is er geen signaal op het kanaal aanwezig. Knijp je de mic in, dan loopt de meter terug naar 0. Bij ontvangen reageert hij mooi op het binnenkomende signaal, maar ook naar nul toe. Alhoewel dezelfde alan 48 met een digitale meter perfect aangeeft. Ik heb ook het s-signaal omgedraait maar dan komt hij niet uit de hoek.

@Ricoboy,
1 tot 5 is verstaanbaarheid, waarbij 5 erg duidelijk is.
1 tot 9 is binnenkomend signaal, waarbij 9 erg duidelijk.
9 wordt gebruikt vooral in zendamateurs. In jouw geval is een perfect signaal vol binnenkomen + erg goed verstaanbaar dus \"vijf op negen plus\".
Dus eerst verstaanbaarheid en dan binnenkomende signaal aflezen op meter = 5/9+.
RamsesIV
 

Berichtdoor groene seat » 29 nov 2007, 22:26

ricoboy met die draai knop kan je s-meter ijken dat wil zeggen dat als je naast iemand sta die staat te zenden kan je het signaal naar 9.30 draaien en als hij gestopt is met zenden valt de meter terug naar nul. daarna hoef je niet meer aan die draaiknop en de schuifje te komen
groene seat
 

Probleem S-meter: vreemde uitslag op analoge

Berichtdoor RamsesIV » 30 nov 2007, 12:00

Blijft wel mijn probleempje met mijn s-meter... Iemand een ideetje? Op een andere Cb werk(te) hij naar behoren, missch zal ik van het weekend dit nog eens testen.
RamsesIV
 

Berichtdoor groene seat » 30 nov 2007, 22:24

heb je het wel weer goed in mekaar gezet
want ik had namelijk dat de naald een eigen leven ging lijden door dat hij een beetje vast liep op de behuizing
groene seat
 


Keer terug naar Meters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron