externe meter hoe te regelen?

Voor al je vragen over wat voor type meter dan ook!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

externe meter hoe te regelen?

Berichtdoor 19ww77 » 11 sep 2007, 18:32

hallo allemaal ik heb vandaag de k-sm-4 externe s meter gekoch voor mijn george,omdat ik de meter van de george te onnauwkeurig vindt.maar nu mijn vraag hoe stel je die meter af?ik dacht gewoon inpluggen en gaan maar..maar er zit nog een draai knop aan waarmee ik het signaal uiteraard omhoog kan pompen maar dat is toch helemaal onnauwkeurig dan?
hoe stel ik die meter het beste af op mijn george?iemand idee?
bedankt alvast voor je/jullie reacties
19ww77/19at101

edit:zag dit in een ander gedeelte van het forum van hullepim(Om je S-meter af te stellen ga je naast een bron staan die een signaal de lucht in gooit. Wat je dan doet is je meter calibreren dat hij 30/9 aangeeft. Letop, je moet op je bak dan wel de RF-gain helemaal dicht draaien)

dit heb ik gedaan met een porto vlak naast de bak gaan staan rfgain dicht en maas meter tot 30db laten komen..dus dit moet het dan zijn neem ik aan? en ik neem aan dat ik op de bak de rfgain weer gewoon naar max moet draaien?
19ww77
 

Berichtdoor Thijs » 11 sep 2007, 23:09

Helemaal goed! :wink:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor norman » 11 sep 2007, 23:47

Op die manier is het in feite een relatieve afstelling voor een bepaalde signaalbron?
Officieel is het toch 50 microvolt op de antenneplug bij maximale rf gain wat overeen moet komen met S9? (alleen een beetje lastig omdat dan een HF signaalgenerator nodig is...)
norman
 

Berichtdoor Thijs » 11 sep 2007, 23:49

Dus dit kom thet dichtste bij lijkt mij
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor 19ww77 » 13 sep 2007, 20:02

sorrie beetje late reply.
bedank voor jullie antwoorden.ben weer stuk wijzer geworden.
groeten
19ww77/19at 101
19ww77
 


Keer terug naar Meters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten