swr meter en matcher in èèn

Voor al je vragen over wat voor type meter dan ook!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

swr meter en matcher in èèn

Berichtdoor 19ww77 » 27 jul 2007, 15:30

wat is eigenlijk een matcher?betekend dit:als je antennen niet goed is gedipt je dat hier mee recht kan trekken?
want ik gebruik nu die swr meter op bak zelf(george)maar daar ga ik al gauw naar de 4 strepen toe lijkt mij een beetje hoge waarde.maar volgens dirk dile is dat een goede stand omdat de george swr meter niet echt betrouwbaar is.
anders zal ik maar een losse meter moeten kopen,vandaar mijn vraag over die matcher..
en stel dat antenne niet goed is gedipt(volgen bijslijter hoefde je er niets aan te doen)heeft dit echt zoveel invloed op je ontvangst?
of is het gewoon een shit antenne die solarcon 2000 max(aardig prijzig 119 euro)gpa 27 half is 3 keer zo goedkoop en werkte toendertijd altijd goed..

al deze vragen houden verband met dit topic METERS als je goed leest dus denk dat hij hier wel goed staat..

groetjes 19ww77/19at101
19ww77
 

Berichtdoor Thijs » 27 jul 2007, 15:47

Met een Matcher kun je inderdaad een slechte SWR recht trekken. Maar een echte oplossing is dit niet aangezien je vermogen via de Coax uitstraald.

De Solarcom zou het zeker zo goed moeten doen als een GPA dus een keer er een goede meter er tussen en de boel eens afstellen lijkt me geen idee.

Ingebouwde SWR meters zoals bij de George zijn vaak inderdaad niet zo betrouwbaar.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.


Keer terug naar Meters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten