zendamateur forum

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: zendamateur forum

Berichtdoor haab » 02 jan 2016, 13:53

19RE000 schreef:voor een landelijke opstelling zoals PI2NOS is mag, nee zelfs moet, een uitzondering gemaakt worden en dan zeker wegens de enorme investering in tijd en geld..


Wat een onzin, de regels MOETEN voor iedereen gelijk zijn. Niks uitzondering. Orwells "Some Pigs are more equal that others" mag nooit de algemeen geaccepteerde werkelijkheid zijn !

Als de nieuwe aanvrager binnen de gestelde termijn niet in de lucht is heeft Goes zijn frequentie sowieso weer terug. Bovendien ben ik van mening dat als je vindt dat jouw experiment zoooo speciaal en belangrijk is dat je de regels moet kennen en vanuit dat standpunt VANTEVOREN in contact moet treden met de vergunninggever. Als je de regels kent WEET je namelijk dat het AT voor het nieuwe jaar iemand anders de experimenteer ruimte kan gunnen.

Wat zeuramateur betreft: er hangen inderdaad aardig wat zeurders op dat forum maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Met een stijgend aantal clicks wat een forum genereert stijgt ook het aantal incompatibele bezoekers. Zeurkousen vind je overal.

Ik geniet van de informatie die ik er kan vinden en de zeurkousen gaan op de ignorelijst... Die zien we nooit meer terug. :)
Groet,
John

Skipnaam: HaaB
DX-call: 19DW321
Avatar gebruiker
haab
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 308
Geregistreerd: 26 feb 2015, 19:41
Woonplaats: Kerkrade (zuid-Limburg)

Re: zendamateur forum

Berichtdoor 19-DT-170 » 02 jan 2016, 20:55

@19RE000: Om te beginnen heb ik het nooit over PI2NOS gehad. Geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt.
Daarnaast vind ik dat e mogelijkheid tot experimenteren voor iedereen gelijk moet zijn, onafhankelijk van je suffix, 'status',
'technische ervaring', lidmaatschap van een club, populariteit of wat dan ook.
Ik vind het ook zuur dat iemand die veel tijd en geld steekt in zijn project opeens te horen krijgt dat de experimenten moeten staken.
Ik zou liever zien dat er een oplossing werd gezocht, door bijvoorbeeld een andere band te kiezen voor betreffende experimenten.
Daarnaast denk ik dat diverse experimenten ook best naast elkaar kunnen draaien, en dat de een niet hoeft te wijken voor de ander.

Ik begrijp overigens ook wel waar de regel vandaan komt, de ene levert de ATOF in ten gunste van de ander.
Er waren een tijdje terug clubjes in Nederland met een ATOF, maar die niets fatsoenlijk werkend in de lucht hadden.
Ik meen dat Den Haag daar een hele tijd last van heeft gehad.. Een repeater op 2m die meer defect dan standdby was,
en de beheerder ervan de vergunning niet afstond.. Ja, leuk.. Heb je de 'status' en de vergunning van repeaterbeheerder,
maar niemand die gebruik kon maken van een werkbare repeater. Alleen als je de regels aanpast, dan gaat dat helaas altijd ten koste van wat anders.

haab, wat zeuramateur betreft. Als je een tijdje goed kijkt zie je dat er een vast kliekje zit.
Die zijn het altijd met elkaar eens.
Een buitenstaander met een andere mening zul je zien, die vertrekken zelf als ze tenminste niet eruit worden gekeild.
Zo heel af en toe (dan moet ik mij echt vervelen) ga ik eens wat topics lezen.. Maar zoals meestal is het zonde van de tijd.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: zendamateur forum

Berichtdoor 19-DT-170 » 02 jan 2016, 20:56

En als ik dan lees van PA0ETE dat het AT 'maar eens een gesprekje aan moet gaan met een aanvrager',
dan gaan mijn nekharen ook recht overeind staan.
Dat zijn praktijken uit voormalig Oost-Duitsland, dat hoort hier niet thuis.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: zendamateur forum

Berichtdoor Bravo Sierra » 03 jan 2016, 08:18

Waarom zou je je op dit forum druk maken over datgene wat er op een ander forum geschreven wordt?
Maak dan een account aan op zendamateur.com en lever daar dan je commentaar af.
Bravo Sierra
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 22 maart 2013, 09:46
Woonplaats: Siem Reap, Cambodja

Re: zendamateur forum

Berichtdoor 19OK061 » 03 jan 2016, 09:59

Bravo Sierra schreef:Waarom zou je je op dit forum druk maken over datgene wat er op een ander forum geschreven wordt?
Maak dan een account aan op zendamateur.com en lever daar dan je commentaar af.


zo is het, en maak je druk om wat er hier op dit forum geschreven wordt net of dat allemaal ok is :?
Yaesu FT1000mp MarkV (200W) + MD100
yaesu ft100 + FL2277B
Yaesu Ft990 + sp6 + MD 1 + FL2100B
TYT TH-9800 Quadband
Mantova turbo 8
inverted V 45M
End Fed 6M - 80M
4 elem. Yagi vert./hor.
Windom 41.5 meter lang
diamond x30
3 x antenne mast





http://dx27.net/news.php
19OK061
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 03 apr 2013, 11:49

Re: zendamateur forum

Berichtdoor Charles » 03 jan 2016, 18:16

Bravo Sierra schreef:Waarom zou je je op dit forum druk maken over datgene wat er op een ander forum geschreven wordt?
Maak dan een account aan op zendamateur.com en lever daar dan je commentaar af.
Tsja, dan vraag ik me af waarom dit topic bestaat?
Charles
 

Re: zendamateur forum

Berichtdoor Ernst » 09 maart 2016, 00:09

Zendamazeur :lol: .

Even alle gekheid op een stokje.

Ik denk ook niet dat er rede is tot drukte als je even alles aanziet vanuit een objectief perspectief.
Zet zendamateurisme kent ongekende mogelijkheden daar er zat apparatuur en aanverwante artikelen te koop zijn.
Daarnaast het spectrum waar er geëxperimenteerd mag worden mbt het leggen van verbindingen.
Alles bij elkaar is dit meer dan het 1000voudige dan een 27mcér mag.
Meer mag je jezelf een geluksvogel voelen met al deze mogelijkheden dan je druk te maken over futiliteiten.
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: zendamateur forum

Berichtdoor 19-DT-170 » 09 maart 2016, 10:44

Ik ben het helemaal met je eens Ernst. :-)
De negatieve dingen wegen niet op tegen de mogelijkheden die je hebt.
En net als in de gewone maatschappij kom je er ook rotte appels tegen.
Het is en blijft alleen jammer dat mensen zich laten tegenhouden om zendamateur te worden
vanwege dit soort figuren. Het mooiste is dat de mensen die het hoogst van de toren blazen,
vrijwel nooit te horen is op de banden. Die luisteren alleen en leveren alleen commentaar op anderen.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Vorige

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten

cron