Het is best leuk om een 6-cilinder met 175pk te hebben, ook zonder dat je hard rijdt..
Je kunt dan 50km/u rijden, en de motor draait dan "stationair"..
Dwz, het verbruik is laag, en je hoort de motor niet lopen..
Dat is wel zo fijn met een cabrio.. Hoor je de vogeltjes tenminste fluiten ipv die herrischopper onder de motorkap..
En hard rijden doe ik idd ook wel in Duitsland.. De grens is hier ongeveer 20 minuten rijden vandaan...
Ik heb ook al 210km/u gereden.. Harder ging ook nog wel.. Maar op dat moment zag ik voor mij wat er kan gebeuren als je met
die snelheid in een cabrio over de kop gaat... Ehhhhh... Laat maar zitten..
180km/u is een aangename snelheid (nog steeds in DL op een lege autobahn), en de tuf heeft bij die snelheid een verbruik van
10 liter op 100km (1:10).. Daar ga ik in DL echt niet langzamer voor rijden..
Maar binnen de bebouwde kom en op de Nederlandse autobaan vind ik het net de truuk om zo'n PK monster te temmen,
en niet harder te rijden dan is toegestaan.. En ik heb inderdaad geen cruise control op mijn oldtimer zitten (oja, het is een oldtimer hi)..
Hard optrekken hoeft van mij ook niet.. Of ik zit op een stuk autobaan waar een snelheidsbeperking geld (vroegere groene golf bijvoorbeeld, 50km p/u), en iemand zit te klieren... Na het einde van de beperking trap ik dan ook nog wel eens door (tot aan de wettelijk bepaalde maximum snelheid).. Voordat ze dan weer bij zijn, dan zijn we toch al weer een paar km verder..
En in de Ardennen is dat lachen.... Zo'n 6-cilinder geeft geen krimp berg op.. Maar ook niet berg af...
Dus berg op zie je het achterop komend verkeer steeds verder achterop raken (terwijl ik netjes 120km/u in de 5e versnellig blijf tuffen),
en bergaf zie je al die auto's weer gas bij geven om bij te komen... Maar helaas.. Daar is de volgende berg weer, en begint het hele spel weer opnieuw.. Dat is best leuk om te zien..
De eerste keer dat we op vakantie of een weekend weg gingen, gingen we met de oldtimer..
Toen gingen we een keer met de auto van de vriendin... En die moest dus ook bij elke berg terugschakelen om vooruit te komen..
Als je extra PK's erbij krijgt, dat merk je niet... Maar heb je ze een keer niet, dan merk je pas het verschil..
(Eigenlijk net zoals de overstap van grootbeeld naar breedbeeld TV)..