Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor plientjebr » 11 okt 2013, 13:47

Je zegt het goed Bert, ik denk dat men tegenwoordig denkt dat iedereen de gehele dag achter de computer of smartphone zit.
En reageer je niet snel genoeg denkt de verkoper ook van bekijk het dan maar, ik verkoop de boel aan een ander, als ik de boel maar kwijt ben.
Zo was ik een keer op zoek naar een eenwielfiets.
Gevonden op marktplaats en ik bel het persoon.
Het was ruim 2 uur met de auto van mijn huis en ik er met een vriend naartoe.
De man had beloofd het ding ondertussen niet te verkopen en wat denk je?
De beste man deed de deur niet eens meer open, maar hing uit een bovenraam te schreeuwen dat ie hem toch maar verkocht had.
Dat hele roteind voor niets gereden.
Kijk, dat is niet netjes natuurlijk.....
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor cb1gwn » 11 okt 2013, 20:57

Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor Henry hpsd » 15 nov 2013, 21:23

Nou, ik erger me eigenlijk wel aan die mensen die zo laag bieden, of dat andere geneuzel op mp.

Op dit moment een aantal JRC´s erop staan...een superstar 7000 en er zijn er mensen bij die nog minder als 50 euro bieden.
vraag me dan echt af of je niets beters te doen hebt...en of die tactiek uberhaupt wel eens zin heeft.

Nog zo´n ding.
We hebben een nieuwe diepvries, de twee nog goed werkende `anderen` (oud) mochten dus de deur uit.
Met mijn goede gedrag denk ik...voor ik ze naar de stort breng oid, zet ik ze op mp.
Wellicht kan ik iemand blij maken, die het niet breed heeft.

Met duidelijk erbij....
1/ ik wil geen gezeur, gewoon ophalen.
2/ ophalen voor een appeltaart. (mag van de aldi..is prima !)

Word je tig keer gebeld..
of ze alu van binnen zijn ....(duidelijk op foto te zien)
of er ook CFK in zit. (geloof dat er water=gas in zit...en dat geloven ze..echt waar..)
of 10 euro ook goed is .....(nee...dat is het niet, ik wil een appeltaart !!)
of ik `de beste van de twee` ook even wil langs brengen. (tuurlijk...dat zit natuurlijk wel bij die prijs van een appeltaart in)
of het niet gratis kan ( blijkbaar is iedereen werkeloos en arm. Nee dat kan niet. Het groeit mij ook niet op de rug.. en heb toch nou echt zin in zo´n appeltaart !)

En dan nog de mensen die er `direct` aan zouden komen of op afspraak (waarvoor ik thuis ben gebleven).

kortom dit heeft me nu al tig uur gekost...met als resultaat dat ik ze wel naar de ijzerboer breng oid.
En daarvan dan eindelijk mijn appeltaart koop.

grt H :D
Laatst bijgewerkt door Henry hpsd op 15 nov 2013, 21:48, in totaal 1 keer bewerkt.
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor Ger » 15 nov 2013, 21:30

Uhhh.... verkoop je die appeltaart ook en zit er wel echt appel in :D :D :D ?
19CQ51

Yaesu FT-950 / Yaesu FT-897D / Yaesu FT-817ND / Yaesu FT1XD / Yaesu FT-60E / Albrecht AE-2990 AFS / TYT MD-390 / President Jackson II
Diamond BB7V / Solarcon A99 / HyEndFed 10-20-40 / Diamond X50-N / Diamond HF20FX / Diamond HF40FXW / MFJ-1899t / Magnum LRD-1012 High Gain / K40

http://pd1evp.simpsite.nl
https://www.facebook.com/pd1evp
http://www.twitter.com/pi4cq
https://www.facebook.com/charliequebec.net
Ger
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 269
Geregistreerd: 08 mei 2013, 22:33
Woonplaats: Schiedam

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor cb1gwn » 15 nov 2013, 21:51

bij te laag bieden laat ik het gewoon staan en reageer ik niet.
Maar mijn ervaring is dat je de lage biedingen gewoon moet laten staan dan verkoop je het sneller.

Ik begin ook altijd laag, hoger bieden kan altijd nog.
Zo kom ik vaak aan leuke spullen voor weinig. Laatst zo nog een hele mooie jaren '30 Gispen lamp gekocht.


Je kunt ook een minimum prijs instellen op mp dan heb je geen gezeur over de prijs.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor panda58 » 15 nov 2013, 22:10

dus een auto koopt men ook voor de prijs die een dealer of handelaar vraagt?
Nou denk het niet.
Veel mensen gooien het bod weg als het te laag is .
Nou ik laat het mooi staan.
Vaak is het als er 1 schaap over de dam is.........
Ach en geluks zoekers heb je altijd.
Dat is in principe iedereen.
Wie wil er nou niet voor een dubbeltje............
Nou ik wel in iedergeval :lol


gr Jan
panda58
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 25 aug 2013, 09:02
Woonplaats: Vjenne City

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor Abt » 16 nov 2013, 00:31

Dit zijn ook zo van die fijne dingen:

Ik zag een paar dagen terug een advertentie van een Cobra bakje.
Aangeboden door ene Henk die meerdere 27MC spullen aanbied, wat scanners en ander spul.
Mooie foto van de doos, 'in nieuwstaat, echt nog nooit gebruikt' was de tekst die erbij stond.
50 euro moest ie kosten.
Ik als Cobra liefhebber dacht, nou dat is leuk als ie in nieuwstaat verkeerd en nog nooit gebruikt is! Daar heb ik belang bij.
Keurig 50 euro overgemaakt en een dag later kreeg ik m keurig verpakt thuis afgeleverd.
Ik doos opengemaakt en wat tref ik aan...
Wel, het was allesbehalve nieuw!
Het was wel degelijk gebruikt: frontje en mike zien er vies gebruikt uit, Voedingssnoertje is beschadigd en hier en daar oxidatie door vocht.
Het ziet er uit alsof het jaren in een vochtige auto of vrachtwagen heeft gezeten. Niks nieuwstaat!
Kortom het ziet er 3e hands uit en is wel degelijk gewoon gebruikt geweest. Ik zou er nog geen 15 euro voor geven.
Tja, dat zijn van die teleurstellingen. Het is niet de 1e keer dat me dit overkomt.
Ik woon op een eiland en het is niet altijd even makkelijk om zelf eerst te gaan kijken naar wat je werkelijk koopt. Dus soms waag je wel eens een gok.
Voor mij is dit ook gewoon de laatste keer dat ik iets blindelings in goed vertrouwen van Marktplaats ga kopen. Ik ben er wel klaar mee.
Ik heb de man ook een mailtje gestuurd (geen boze mail) over dat het eerlijker zou zijn geweest als hij er bij had gezet dat de bak gebruikerssporen heeft en niet zoiets aanbied als zijnde in nieuwstaat en echt nog nooit gebruikt.
Dit is wel een beetje de boel in de maling nemen!
Zelf zou ik nooit zoiets doen, ik hou daar absoluut niet van.
Ik heb geen mail terug gehad en denk ook niet dat ik nog wat hoor of mijn geld terug krijg.
Het is gelukkig nog maar 50 euro.
Met hogere bedragen zou ik überhaupt nooit iets kopen op MP zonder het eerst zelf gezien te hebben.
Abt
 

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor cb1gwn » 16 nov 2013, 17:16

ik kocht een versterker (philips 900) en wilde het eerst ophalen maar moest er wel 100km voor rijden.
Na wat heen en weer gepraat over de telefoon besloten de versterker toch op te sturen.
De verkoper verzekerde mij dat hij het goed zou inpakken....

Nou hij zat in een kartonnen doos waar een tefal apparaat in gezeten had. Zo'n dun doosje.
Verder was er een t-shirt over de versterker heen getrokken. :(

Je raad het al de versterker kwam helemaal uit zijn verband aan . Alles wat scheef kon zijn was scheef en het frontje zat los.
Display deed het niet meer maar gezien het gooi en smijtwerk van tnt vind ik dat niet raar.

De versterker heb ik gesloopt en de onderdelen gebruikt voor een zelfde type en van 2 1 gemaakt..
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor tjebbe » 16 nov 2013, 17:51

tsja word je niet vrolijk van.

zo had ik laatst een weerstation gekocht via MP, zeer goed ingepakt dat wel. maar die handdoek met bloed sporen erin had niet gehoeven.
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor plientjebr » 16 nov 2013, 20:55

cb1gwn schreef:ik kocht een versterker (philips 900) en wilde het eerst ophalen maar moest er wel 100km voor rijden.
Na wat heen en weer gepraat over de telefoon besloten de versterker toch op te sturen.
De verkoper verzekerde mij dat hij het goed zou inpakken....

Nou hij zat in een kartonnen doos waar een tefal apparaat in gezeten had. Zo'n dun doosje.
Verder was er een t-shirt over de versterker heen getrokken. :(

Je raad het al de versterker kwam helemaal uit zijn verband aan . Alles wat scheef kon zijn was scheef en het frontje zat los.
Display deed het niet meer maar gezien het gooi en smijtwerk van tnt vind ik dat niet raar.

De versterker heb ik gesloopt en de onderdelen gebruikt voor een zelfde type en van 2 1 gemaakt..
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor plientjebr » 16 nov 2013, 21:05

Sorry, even een foutje van deze kant, maar wilde het even hebben over het gooi en smijtwerk van TNT, zonde hoor.
Had hier een stationsklok besteld en daar is zo mee gegooit dat 1 wijzer het gewoon begeven heeft.

Maar ook even over marktplaatsadvertenties......
Krijg ik te lezen dat alles in nieuwstaat is en dus nog nooit gebruikt weet ik wel beter.
Kan ik alleen maar waarschuwen dat je dat niet moet geloven en daarbij kan ik alleen maar zeggen dat ik daar ervaring mee heb.
Niet alleen bij het kopen van iets, maar ook via kennissen die dingen verkopen die gewoon niet door de beugel kunnen en dat zeg ik hier eerlijk.
Ik kan het niet uitstaan dan een mens iets koopt en voor de gek gehouden word.

Hoe zegt men dat ook alweer????
Wees getrouw en vertrouw niemand of zoiets.....
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor mebo » 16 nov 2013, 22:11

en daarom,als ik handel heb,graag OPHALEN want opsturen geeft risico van ellende...
ikzelf wil ook eerst zien en dan kopen,een plaatje is ook maar een plaatje,en helemaal met knappe bedragen.

en het gejammer,oerdomme vragen stellen,gejeuzel,afdingen,afkraken.....ik ga er niet eens op in...jammer voor je/mijn schaarse vrije tijd,ergeren is het laatste wat je wilt..
ik heb het zelf ook ondervonden,alles tiptop verpakt,je kon er bij wijze van spreken mee voetballen,krijg je op het laatste moment een mail,TOCH GEEN BELANGSTELLING MEER....JE ZOU ZE GODVERD....ja geen cent te makken bedoelen ze,of ze hebben daags niks beters om handen en maken er een spelletje van.
maar echt,ik onthou de namen,mailadressen en meer info van dat soort klootzakken en zet ze op de zwarte lijst in een bestandje,ze hoeven ook never nooit niet weer te reageren,want zelfs voor het dubbele ga ik niet meer met dat soort mensen handel doen.
men kan me éénmaal bij de neus nemen,daarna is het klaar,ik vergeet heel moeilijk,zeg maar gerust nooit.
mijn shack:
icom 475E voor 70cm met desktop sm-20 +mirage d1010n eindtrap
yeasu ft 7900 en ft1900
midland 8001 allmode met a99
antennes:
een 6el flaxa yagi(vertikaal) voor 2 mtr
een 13el flexa yagi(vertikaal)voor 70cm



gr epke PD3JME[433.1875-145.2375]
Avatar gebruiker
mebo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 07 feb 2010, 21:51
Woonplaats: bergum

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor plientjebr » 16 nov 2013, 22:21

Kijk Mebo, ik vergeet ook nooit en heb vele vrienden, kennissen en familie die dat ook niet doen.
Niet om hier nu grootspraak te hebben, absoluut niet, maar neem mij niet in de zeik hard gezegt......

Doet mij niemand mij geen kwaad doe ik het degene ook niet....maar andersom kan het wel eens fout gaan...

en dit was vanmiddag weer even.......
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor mebo » 16 nov 2013, 22:24

plientjebr schreef:Kijk Mebo, ik vergeet ook nooit en heb vele vrienden, kennissen en familie die dat ook niet doen.
Niet om hier nu grootspraak te hebben, absoluut niet, maar neem mij niet in de zeik hard gezegt......

Doet mij niemand mij geen kwaad doe ik het degene ook niet....maar andersom kan het wel eens fout gaan...

en dit was vanmiddag weer even.......

en zo is het! 8)
mijn shack:
icom 475E voor 70cm met desktop sm-20 +mirage d1010n eindtrap
yeasu ft 7900 en ft1900
midland 8001 allmode met a99
antennes:
een 6el flaxa yagi(vertikaal) voor 2 mtr
een 13el flexa yagi(vertikaal)voor 70cm



gr epke PD3JME[433.1875-145.2375]
Avatar gebruiker
mebo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 07 feb 2010, 21:51
Woonplaats: bergum

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor vincenttor » 17 nov 2013, 00:01

Ik heb al 2 x aan toe gehad de afgelopen weken dat er iemand zou langskomen voor de mast.
Gelukkig was ik gewoon thuis maar dan nog,maak gewoon geen afspraak, en het waren beide van die 3 meter boeren mag je wel zeggen en ook nog eens beide uit het noorden afkomstig.
Zakken maar lekker dr in, zal wel normaal zijn daar in het noorden afspraak maken en gewoon niks van je laten horen.
Kansloos
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 121 gasten