Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor plientjebr » 08 apr 2013, 09:03

Hij heeft een hekel aan het geluid, het maakt herrie.
Dit heeft hij ook met radio en t.v.
Ik zit al op de bovenverdieping, maar zelfs dan hoort hij het nog.
Mijn oplossing was een pipowagen of een mooie schuur in de tuin waar ik in kan zitten,
dan hoort hij niks meer, maar dit belemmerd dan weer het uitzicht :evil: :lol:
Het is van hem niet naar bedoeld hoor, ieder mens heeft zo zijn gebrek, maar zelfs visite die te veel praten is al erg, of als ik teveel praat.
En praten kan ik hoor!!!!!!

Het komt vaker voor, een vriend van mij heeft het ook.
Die kan ook niet tegen geluid en zelfs niet tegen geuren.
Parfum of weet ik veel wat, gaat ie over zijn nek.
Zo erg is mijn man gelukkig nog niet, maar het verpest wel veel hobby lol hoor.
Koptelefoon op heeft ook geen nut, want dan hoort hij mij evengoed praten.
Maar nogmaals, hij doet het niet om te pesten, hij is gewoon zo.....
Maar met het ouder worden, wordt het wel steeds erger.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor JesseN » 09 apr 2013, 01:11

Jouw man heeft, volgens mij, hetzelfde wat ik ook heb. En dat is feitelijk een hoorbeschadiging, met dank aan de Walkman uit de 80'er jaren. Dat ding kon je qua volume zó hard zetten dat het bijna pijn deed. Ik heb daardoor een beschadiging opgelopen aan het filter waarmee je je kunt concentreren op bepaalde geluidssignalen. Dat filter heb ik gewoon niet meer. Ofwel: ik hoor alles. Maar dan ook letterlijk alles. Dat is soms handig maar meestal lastig. Voorbeeldje: een aantal jaren geleden moest ik voor mijn werkgever naar de Jaarbeurs in Utrecht om ons vakantiepark te promoten op de Vakantiebeurs. In die hallen is zóveel geroezemoes dat ik er werkelijk geen kaas meer van kan maken. Alle geluiden komen namelijk even hard bij mij binnen. Of ze nou ver bij mij vandaan of dichtbij worden geproduceerd, dat maakt niet zoveel uit. Iemand die een meter van mij afstond kon praten wat ie wilde; ik hoorde gewoon niet wat ie zei. Ik zag alleen zijn lippen bewegen. Het geluid wat tussen die lippen uitkwam werd één met alle andere geluiden.... Ik heb daar 2 rotdagen gehad. Sindsdien wordt ik ook niet meer naar beurzen gestuurd.... Daarentegen in een zeer stille omgeving kan ik geluiden waarnemen die anderen dan weer niet horen. Voorbeeldje: wij zijn aan het wadlopen en zo'n 1500 meter verder naar het westen is een ander groepje bezig een geul te doorwaden die veel te diep blijkt te zijn. Daarover ontstaat een vette discussie tussen de begeleidende Wadgidsen. Dat hoor ik gewoon en dat meld ik bij mijn eigen Wadloopgids. "Heuh? Bespreken ze dat over de marifoon dan? En heb jij een marifoon bij je?" vraagt ie. "Nee," zeg ik, "maar ik hoor ze praten dat het niet gaat". Die ongelovige ogen van mijn gids vergeet ik niet snel meer, hi hi.

Het grote nadeel is dat ik, net als jouw man, ook niet goed tegen harde geluiden kan en dat ik snel moe wordt van luisteren. Vooral als er een complex geluidsbeeld is. Je zult mij dus nooit tegenkomen op een concert, de kermis, beurzen of op festivals enzovoorts. Hoe gezellig ze ook mogen zijn.. Ook familiebijeenkomsten mijd ik als de pest. (Wat feitelijk een voordeel is.. :mrgreen: ) Muziekzenders waar ik absoluut niet tegen kan zijn bijvoorbeeld SlamFM, Radio538, en nog een paar. De "geluidsdichtheid" is daar zo sterk dat ik er geen 5 minuten naar kan luisteren. (En dan heb ik het nog niet eens over het zinloze geouwehoer van de dj's. Maar dat terzijde..) Als meerdere mensen tegen elkaar aan het tetteren zijn, loop ik het liefste weg. Niet omdat het me niet interesseert maar ik kan het allemaal niet volgen en ik heb dan het gevoel dat mijn oren "dichtslibben". Het is dan één grote kakofonie van geluiden waar ik niks uit kan ontrafelen. Ik kan het niet anders uitleggen maar het is best vervelend. Heel opvallend is dan wel dat het mij erg meevalt om meerdere gesprekken op de CB te volgen. Ook in AM en SSB. Ik vermoed omdat de volumes min of meer hetzelfde zijn en omdat ik luister in een stille ruimte waarin de radio ook de enige geluidsbron is; het geluidsbeeld is "overzichtelijk".

Ik MOET af en toe stilte horen. Ik ben blij dat ik in het noorden van het land woon....

Allright, just my two cents ;)
Vriendelijke groet,

Gerard
19LV173

Afbeelding
27MC en scanner radio Nederland

Meld je aan :)


Maar...... op Facebook zijn veel meer leuke groepen actief op het gebied van 27MC.

Geïnteresseerd in de zendhobby in het algemeen?

Radio Hobbyisten

----------------------------------------------------------------------

Wie rijdt er nog meer rond met een bakkie in z'n auto?

CB Mobiel

----------------------------------------------------------------------

Op zoek naar radio's of onderdelen? Hier moet je zijn:

27mc & Vergunningsvrij, Verkoop/Ruil-Hobbyisten

----------------------------------------------------------------------

En voor de serieuze zendhobbyist:

Radio zendamateurs





---

Gewerkte divisies:
1, 13, 14, 19, 21, 29, 161
JesseN
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 860
Geregistreerd: 30 mei 2011, 01:29
Woonplaats: Zuidlaren (Dr) (JO33IC)

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor plientjebr » 09 apr 2013, 05:06

Zo Gerard, dat is een heel verhaal,
maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Als ik tegen mijn man praat en ik sta vlak naast hem, hoort hij vaak ook niet eens wat ik zeg.
Vaak zegt hij dan ja als het nee moest zijn.
Hoor je me wel, vraag ik dan?
Als ik dan vraag wat ik heb gezegd, weet hij dat echt niet, behalve als ik om 1000 euro vraag, dan hoort hij me plots wel,
dan krijg ik ook een duidelijke nee :lol:
Drukke restaurants, kroegen of festivals is aan mij weer niet besteed....
Hier hoor ik dus zoveel dat je daar inderdaad gek van kan worden.
Dit dankzij Radio Oldtimer waar ik een paar keer per week draaide met 2 boxen links en 2 boxen rechts vlakbij mijn hoofd.
Nu heb ik ook nog aan beide oren een oorontsteking, dus dat gaat helemaal lekker.
Maar ja, dan de bak maar aan als mijn man naar zijn werk is.
Jammer, want 's avonds als hij thuis is, is het meestal druk op de bak en overdag hoor je toch altijd dezelfde personen.
Ook gezellig hoor, maar hoe moet dit als hij straks met pensioen gaat?????
Geen t.v, geen radio, niet even knoei hard een heavy metal muziekje, geen bak........word gezellig :roll:
Ik kom wel bij jou wonen, jij kunt tenminste nog tegen het geluid van de bak :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor Kratjuh » 09 apr 2013, 08:27

Ik vind het maar vreemd gedrag plientje.
Mijn vriendin heeft totaal geen problemen met mijn hobby. Ze heeft zelfs een keertje meegedaan met een paar andere dames aan een contest, wat ze ook wel leuk vond, maar ze doet liever haar eigen ding en laat de radiohobby meestal aan mij over. Ze laat me volledig vrij met antennes en radio's, zolang het financieel maar geen problemen gaat geven. Afgelopen jaren heeft ze mij een seinsleutel (Bencher) en koptelefoon (Heil) als verjaardagskado gegeven. Een grotere gebaar van acceptatie lijkt mij haast onmogelijk. :)

En met die vrouw mag ik in Juni ook nog eens trouwen, je begrijpt dat ik in mijn handjes knijp met zoveel geluk. ;)
Des te vreemder vind ik het gedrag van je man, volgens mij hoor je elkaar te accepteren en waar mogelijk te steunen.....
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor plientjebr » 09 apr 2013, 08:45

O, maar Kratjuh, ik heb van mijn man ook een bak gekregen en een portofoon.
Als ik ze maar niet gebruik als hij thuis is.
Steun krijg ik genoeg van mijn man, zeker met de ziekte die ik heb krijg ik alle steun.
Het is een schat hoor, maar geluid is een moeilijke zaak, voor de rest heb ik totaal geen problemen met mijn man :D
En we zijn over 3 jaar al 30 jaar samen, doen we het toch allemaal wel goed dacht ik zo.

In juni trouwen, leuk hoor en ik wens je dan ook een hele fijne dag!!!!!!
En de vrijgezellen avond een beetje rustig houden he? :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor Kratjuh » 09 apr 2013, 08:46

Ja dan klinkt het al heel anders plientje. Misschien ook maar eens morse leren dan? ;)
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor plientjebr » 09 apr 2013, 08:55

Ja maar.......
Ik praat zo graag en met morse kan ik nog mijn klep niet open trekken.
Ik heb mijn stembanden niet voor niets gekregen hoor, ik zal ze gebruiken ook :lol:
Het zou nog iets anders zijn als ik op pad zou kunnen.
Werken, of winkelen of weet ik veel wat, maar ik zit op het weekend na dagelijks in huis.
Kunnen de muren best wel eens op je af komen hoor, zeker als je man niet zo'n prater is.
Laat mij dan lekker kwebbelen op die bak........
Mijn man is volgende maand jarig en plots schiet mij een cadeautje te binnen,
OORDOPJES!!!!!!! :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor Kratjuh » 09 apr 2013, 09:07

Je kunt tegenwoordig mooie oordopjes laten 'gieten', doen motorrijders veel tegen de rijwind. Voordeel is dat ze super comfortabel zijn. Dus lang zo'n slecht idee niet denk ik. ;)

Een van de redenen dat ik morse wilde leren, was dat ik dan 's avonds na 'bedtijd' nog wat op de radio kon sleutelen als ik op de camping sta. Je bent dan niemand tot last. :)
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor plientjebr » 09 apr 2013, 09:14

Hij heeft ook zo'n hoofd telefoon ( of hoe noem je zoiets ) voor als hij met de helikopter op pad moet,
maar ja, staat zo stom om daar mee in huis te lopen :lol:

Mijn voormalige buren waren met morse bezig en ik vond het best interessant.
Misschien dat ik daar ook nog eens mee aan de slag ga.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor 19-DT-170 » 09 apr 2013, 09:40

Kratjuh schreef:Een van de redenen dat ik morse wilde leren, was dat ik dan 's avonds na 'bedtijd' nog wat op de radio kon sleutelen als ik op de camping sta. Je bent dan niemand tot last. :)

Dat was niet voor mij de reden, maar wel een leuke bijkomstigheid..
Ik heb wel gemerkt dat je beter binnen kunt gaan zitten sleutelen...
Iedereen die langsloopt op de camping staat te kijken, en dan beginnen ze meteen een praatje..
"Bestaat dat nog morse?".. Hartstikke leuk.. Ik wil het ook best gaan uitleggen..
Maar niet midden in een verbinding.. :oops:

Wat het geluid betreft Pauline.. Mijn vader werkt (al jaren) in een fabriek...
Acht uur per dag hoort hij het monotone geluid van draaiende machines...
En vergis je niet, die machines maken vele dB's lawaai..
Hij heeft gehoorbescherming, maar toch hoor je nog dat monotone geluid..
Als hij vrij is (en thuis), dan wil hij ook graag dat het zo stil mogelijk is.
Zelfs in de auto staat de autoradio uit..
Dat kan ik mij dan ook wel weer voorstellen...
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor plientjebr » 09 apr 2013, 09:49

Mijn man werkt op een heel rustig kantoor, dus dat kan het ook niet zijn.
Zo af en toe eens een booreiland bezoeken moet ook gebeuren, maar of daar veel herrie is weet ik eigenlijk niet.
Van jou vader kan ik het dan wel begrijpen.
Ach en op het ogenblik is het hier nu ook vrij rustig.
Dankzij een keel en oorontsteking heb ik ook niet zoveel babbels als normaal.
Wat een rust, wat een rust :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor peter stardust » 10 apr 2013, 22:17

ik herken het verhaal van jesseN helemaal, alhoewel mijn gehoorsbeschadiging een andere oorzaak heeft. Als mijn vrouw bv een lepeltje laat vallen klinkt dit in mijn oren alsof er een hele emmer vol lepels valt, Ik kan ook niet tegen harde muziek, speciaal de bas tonen. Radio is not don here in mijn huis. buiten hilv 1, veel ouwehoeren. Concerten is ook onmogelijk en vergaderingen idem. Gisteren naar een begrafenis geweest wegens de regen geen toestel in de oren gehad, ik weet bij god niet wat er gezegd werd. Nu ben ik nog steeds in de testfase van welk hoortoestel is het beste voor mij , ben nu bezig aan nr 3 een toestel met 8 kanalen en diverse extra,s met teveel om op te noemen. een ringleiding,draadloze tv, laptop enz aansluiting alles draadloos . Ik loop nu vrolijk door het huis en tot in de tuin kan ik de telefoon weer horen en de deurbel, kan weer telefoneren en een beetje de lage tonen weer ontcijferen. Al deze spulletjes kosten wel een godsvermogen [ruim 4000euro tot dit moment } maar ja nix horen is ook wat. kan nu weel redelijk de cb geluiden horen zolang als het niet te druk is. Bijna dagelijks even langs beter horen om het toestel te laten bijstellen, dit gaat tegenwordig geheel digitaal en draadloos met de computer. ze kunnen het per 1db afstellen . Maar mijn vrouw vind het al 43 jaar prachtig dat ik deze hobby heb. Zelfs de meest idioot grote antenne vind ze prachtig, zolang als ik het maar na de zin heb, maar ik moet wel mijn shack regelmatig opruimen en stofzuigen, ze wil geen kabeltje er per ongeluk uittrekken/stoten.Het is al 46jaar een schat!!!
tip van peet, gebruik gehoors bescherming en verpest je oren niet.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor plientjebr » 11 apr 2013, 07:30

Mijn man komt niet op mijn kamer Peet en stofzuigen is hem helemaal wereldvreemd :lol:
Wel fijn als je een partner hebt die het ook allemaal leuk vind,
maar ja, zo'n partner hebben we helaas niet allemaal.
Maar wat ik al eerder zei.....voor de rest is het ook een schat hoor!!!!!!
Ik ben nu eenmaal een troelala die van mensen om zich heen houdt, graag praat en ook kan luisteren hoor!
Misschien heeft het hier ook wel een beetje met het leeftijdverschil te maken.
Overigens moet ik volgende week voor een gehoortoestel op pad.
Eens kijken of dat helpt.
Ik weet van mezelf dat ik af en toe vrij luid praat, maar dat is omdat ik mezelf vaak ook slecht hoor.
Dat mijn man daar dan last van heeft kan ik dan wel weer begrijpen, maar daar word aan gewerkt :)
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor JesseN » 23 apr 2013, 19:37

@Peter: gelukkig is de stand der techniek tegenwoordig zo ver gevorderd dat je deze mogelijkheden hebt. Als je daarmee ook een jarenlange hobby kunt behouden is het helemaal mooi. Tsja, ze zijn gruwelijk duur, die dingen. Krijg je daar no ook nog wat voor vergoed?

Goede tip, trouwens ;)
Vriendelijke groet,

Gerard
19LV173

Afbeelding
27MC en scanner radio Nederland

Meld je aan :)


Maar...... op Facebook zijn veel meer leuke groepen actief op het gebied van 27MC.

Geïnteresseerd in de zendhobby in het algemeen?

Radio Hobbyisten

----------------------------------------------------------------------

Wie rijdt er nog meer rond met een bakkie in z'n auto?

CB Mobiel

----------------------------------------------------------------------

Op zoek naar radio's of onderdelen? Hier moet je zijn:

27mc & Vergunningsvrij, Verkoop/Ruil-Hobbyisten

----------------------------------------------------------------------

En voor de serieuze zendhobbyist:

Radio zendamateurs





---

Gewerkte divisies:
1, 13, 14, 19, 21, 29, 161
JesseN
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 860
Geregistreerd: 30 mei 2011, 01:29
Woonplaats: Zuidlaren (Dr) (JO33IC)

Re: Meerder mensen met partners die hekel hebben aan.27MC???

Berichtdoor plientjebr » 29 apr 2013, 07:49

Nou, het gehoorapparaatje is aanwezig :shock:
Dat is wennen zeg!!!!
Wat mij nu opvalt is als je naar Nederlandse films kijkt en luistert of series, dat de geluiden rondom het praten zo hard zijn.
Dan hoor je een spannend muziekje, maar er praat ook nog iemand en dat kan ik dan niet meer volgen.
Ik ben er nu ook achter gekomen dat we wel heel veel mooie vogelgeluiden hebben in de tuin :D

Ik schijn overigens nog steeds hard te praten volgens mijn man.
Ik zelf merk dat niet.....
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 131 gasten