Wat is jouw snelheid

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor 19-DT-170 » 02 aug 2014, 23:05

Dan moet je ook maar CAI kabel hebben liggen..
In veel buitengebieden is dat er niet, en moet je het doen met digitenne en satelliet TV..
(Wij wonen niet in een buitengebied, maar hebben wel satelliet TV, baas op eigen buis). :-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg


Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor panda58 » 03 aug 2014, 11:39

19-DT-170 schreef:Dan moet je ook maar CAI kabel hebben liggen..
In veel buitengebieden is dat er niet, en moet je het doen met digitenne en satelliet TV..
(Wij wonen niet in een buitengebied, maar hebben wel satelliet TV, baas op eigen buis). :-)



Als je met de bewoners in de buitengebieden de koppen bijelkaar steekt kun je zelf de cai kabel wel aanleggen.
Scheelt een stuk in de kosten en je hebt wel kabel.
Zo hebben wij dat 25 jaar geleden ook gedaan.
We moesten tussen de 500 0f 600 gulden betalen.
En natuurlijk ook de arbeid verichten.
Maar gelukkig waren de minikraantjes toen er ook al :lol:
Tuurlijk als je kilometers uitelkaar woont is dat ook onbegonnen en duur.
Maar je kiest er ook zelf dan voor om in het buiten gebied te gaan wonen met de voor en nadelen :wink:

gr jan
panda58
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 25 aug 2013, 09:02
Woonplaats: Vjenne City

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor coszmo » 03 aug 2014, 12:12

Precies !! En zoals Thijs al opmerkte , het nadeel van in een buitengebied wonen , lage snelheid , geeft aan de
andere kant het voordeel van weinig tot geen storing , aan deze kant max. S1 .
'Het werkelijk kenmerk van intelligentie is niet kennis, maar verbeeldingskracht'


Groeten Anton
Avatar gebruiker
coszmo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 378
Geregistreerd: 11 maart 2010, 14:16
Woonplaats: JO33RD - Noord-Duitsland

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor Thijs » 03 aug 2014, 18:57

vincenttor schreef:word dan toch kabel internet nemen Thijs :)
Afbeelding


Jeetje dat zijn snel heden Vincent!
Maar zoals andere al noemde hier is geen kabel te krijgen.
Mogelijk Glasvezel volgent jaar voor nu het is niet snel maar het volstaat wel.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor Bas » 04 aug 2014, 18:06

Glas is veel sneller dan kabel, als je genoeg centen hebt.
Een vriend van me heeft 100Mbit/100Mbit van XS4ALL en daar kan je lekker servers op draaien, je kan zelfs tot 500/500 krijgen en in de toekomst tot 13Tbit.
Download van 200Mbit is leuk, maar als je niet voldoende upload hebt ga je er niet veel aan hebben.
Bovendien hebben kabelmaatschappijen er een handje van poorten te blokkeren, iets wat XS4ALL absoluut niet doet.
Groeten,

Bas.

Voor minder dan 1KW raak ik de micro niet aan :lol: power is alles!
Avatar gebruiker
Bas
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 08 mei 2014, 15:38
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor kol53 » 04 aug 2014, 19:01

Bij ons (Caiway) is glas niet duurder dan koper, 100/100 voor ik dacht E 42,50 en
daar zit tv en telefoon bij. Ik betaal nu meer, voor koper en heel wat langzamer,
wel met tv maar zonder telefoon. Dus ik ga eerdaags aan het glas. :-)
kol53
 

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor 19-DT-170 » 04 aug 2014, 20:13

Hier idem.. :) Glas is net zo duur als koper..
Ik ben overgestapt naar glas omdat ik een 20Mb/s ADSL abonnementje had.
Aan het einde van de telefoonkabel (3km) hield ik in het begin 9Mb/s over, maar na drie jaar
zakte de snelheid tot 6Mb/s.. Voor hetzelfde geld heb ik nu 50Mb/s symmetrisch.
Of je moet al hele hoge snelheden willen.
Ik kan bij mijn huidige provider tot 500Mb symmetrisch krijgen..

Overigens blokkeert XS4ALL tegenwoordig wel alle poorten,
tenzij je inlogt via het service center, en je expliciet de firewall voor jouw verbinding lager instelt..

En 13TB/s aan een gebruikers kant??
Ik denk niet dat je dat kunt krijgen...

De TAT14 (De onderzeese kabel tussen Europa en Amerika) heeft een capaciteit van 320Gb/s.

10Gb/s moet technisch niet zo'n probleem zijn,
daarna wordt het al wat lastiger..
Dan moet je al met speciale lasers gaan werken, die verschillende kleuren op het glas zetten..
Maar dan praat je al niet meer over een laser van een paar honderd euro, wat je wel in je glasvezel hebt zitten...
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor Bas » 04 aug 2014, 22:28

19-DT-170 schreef:Hier idem.. :) Glas is net zo duur als koper..
Ik ben overgestapt naar glas omdat ik een 20Mb/s ADSL abonnementje had.
Aan het einde van de telefoonkabel (3km) hield ik in het begin 9Mb/s over, maar na drie jaar
zakte de snelheid tot 6Mb/s.. Voor hetzelfde geld heb ik nu 50Mb/s symmetrisch.
Of je moet al hele hoge snelheden willen.
Ik kan bij mijn huidige provider tot 500Mb symmetrisch krijgen..

Overigens blokkeert XS4ALL tegenwoordig wel alle poorten,
tenzij je inlogt via het service center, en je expliciet de firewall voor jouw verbinding lager instelt..

En 13TB/s aan een gebruikers kant??
Ik denk niet dat je dat kunt krijgen...


13Tbit.....geen TByte....klein verschil van een factor 10...maar goed.
Ja hoor, XS4ALL zegt het op hun website dat de toekomst 13Tbit/s is via glasvezel, die mannen kennende klopt dat.
Ikzelf zit bij Evonet, dat is de XS4ALL.BE maar ze hebben de naam moeten veranderen na 10 jaar, wat een afspraak was.
Met http://www.xs4all.be kom je nu dan ook op http://www.evonet.be uit.

Hoe dan ook, http://www.evonet.be en http://www.xs4all.nl zijn domweg de beste providers die je kan hebben.
Ja wat duurder, maar klant is daar nog altijd koning.

En neen je bokkeren geen poorten, als je vraagt alles open te stellen doen ze dat zonder probleem.
Evonet doet dit zonder vragen en sluit poorten op aanvraag.

Andere providers zoals KPN, Ziggo, UPC etc weigeren alle poorten open te stellen, waardoor je bv zelf geen servers kan draaien.
Groeten,

Bas.

Voor minder dan 1KW raak ik de micro niet aan :lol: power is alles!
Avatar gebruiker
Bas
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 08 mei 2014, 15:38
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 04 aug 2014, 23:53

Dat glasvezel sneller is hoef je mij niet te vertellen,
Had een lijntje van een datacenter en daar konden ze zo 10Gbit op zetten.

Glasvezel is niet te krijgen in dit gehucht omdat KPN er een stokje voor gestoken heeft vanwege dat ze teveel in koper hebben geïnvesteerd en dat eerst willen uitmelken was hun reactie hier op natuurlijk niet in deze woorden.
Kreeg vandaag toevallig een mailtje dat ze het sneller beschikbaar willen maken in mijn regio, moet ik me aanmelden en dan geven ze me eerst DSL.
Staat er als je goed leest dat het proces versnelt word van de glas aanleg als er genoeg mensen zich aanmelden.
Hoe bedoel je stiekeme reclame want er zijn er zat die niet goed genoeg lezen en dan denken ow dat moet ik hebben.

ik zou zo 50Mbit van de download snelheid inleveren om bij mn upload snelheid te laten zetten alleen is dat gewoon niet mogelijk met kabel internet.
Iets met docsis en weet ik wat , heb er wat over gelezen toen.
Ook las ik op tweakers een tijd geleden dat ze al best aardige snelheden hebben bereikt over coax over de x aantal Gbit met kabel dus het einde van de melkkoe is nog niet in zicht.
Als hier glas te krijgen is neem ik dat gelijk mits te prijs redelijk is want 100/100 is voldoende voor mij.

En wat je verkondigt over andere providers die poorten niet open stellen dat is echt de grootste onzin.
Ik draai een server en staan een aardige rij poorten open voor allerlei services, werkt prima, zelfs met het originele modem wat ze je aanbieden. (ziggo en hiervoor Online/tmobile)
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 06 aug 2014, 11:06

Lijkt erop dat het dus nog lang niet gaat komen

http://tweakers.net/nieuws/97642/kpn-ze ... pitje.html
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor Bas » 06 aug 2014, 19:06

vincenttor schreef:Dat glasvezel sneller is hoef je mij niet te vertellen,
Had een lijntje van een datacenter en daar konden ze zo 10Gbit op zetten.

Glasvezel is niet te krijgen in dit gehucht omdat KPN er een stokje voor gestoken heeft vanwege dat ze teveel in koper hebben geïnvesteerd en dat eerst willen uitmelken was hun reactie hier op natuurlijk niet in deze woorden.
Kreeg vandaag toevallig een mailtje dat ze het sneller beschikbaar willen maken in mijn regio, moet ik me aanmelden en dan geven ze me eerst DSL.
Staat er als je goed leest dat het proces versnelt word van de glas aanleg als er genoeg mensen zich aanmelden.
Hoe bedoel je stiekeme reclame want er zijn er zat die niet goed genoeg lezen en dan denken ow dat moet ik hebben.

ik zou zo 50Mbit van de download snelheid inleveren om bij mn upload snelheid te laten zetten alleen is dat gewoon niet mogelijk met kabel internet.
Iets met docsis en weet ik wat , heb er wat over gelezen toen.
Ook las ik op tweakers een tijd geleden dat ze al best aardige snelheden hebben bereikt over coax over de x aantal Gbit met kabel dus het einde van de melkkoe is nog niet in zicht.
Als hier glas te krijgen is neem ik dat gelijk mits te prijs redelijk is want 100/100 is voldoende voor mij.

En wat je verkondigt over andere providers die poorten niet open stellen dat is echt de grootste onzin.
Ik draai een server en staan een aardige rij poorten open voor allerlei services, werkt prima, zelfs met het originele modem wat ze je aanbieden. (ziggo en hiervoor Online/tmobile)


Hier in België kan ik ook geen glas krijgen, helaas, Belgacom en Telenet melken de kabel en VDSL2 helemaal uit tot de laatste druppel.
Ze blokkeren de standaard poorten die voor servers belangrijk zijn, zoals 25, 80, 110, 13x, 143, 443 etc.
Er staan er wel open, maar ze doen hun best je het zo moeilijk mogelijk te maken, en daarboven doen ze aan packet-inspection en traffic-shaping.
Allemaal zaken die XS4ALL als enige niet doet, de anderen doen het wel, maar dan noemen ze het zakelijk en betaal je enorm veel meer.
KPN maakte het zelfs zo bont op glas dat ze 150/150mbit beloofden en aanrekenden, op speedtest bleek dit te kloppen, maar toen ik een eigen test probeerde naar een onbekende FTP-server met 10Gbit connectie bleek ze maar 50mbit te leveren.
De smoezen en onzin die ze toen liepen te vertellen waarom we maar 50mbit haalden was niet van de lucht.
Toen we naar XS4ALL overschakelden was de beloofde 100/100 te halen op een paar bytes na.
Ook weigerde KPN poort 25 open te stellen om email te kunnen verzenden voor een forum dat we erop hadden draaien.
Op ziggo is het niet anders.
Ja er staan poorten open, maar niet allemaal en ze weigeren alles open te doen op verzoek.
Groeten,

Bas.

Voor minder dan 1KW raak ik de micro niet aan :lol: power is alles!
Avatar gebruiker
Bas
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 08 mei 2014, 15:38
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor vincenttor » 06 aug 2014, 19:58

Betreft het snelheids testen:
het kan ook wel een 10000gbit server zijn waar je vanaf test, als hij in het buitenland staat in bijv USA dan ga je nooit een snelle verbinding krijgen.
Al is het vergeleken met 8 jaar geleden een stuk verbeterd want als ik dan deed FXP transferren tussen siterings van een universiteit in usa met gbit naar een 100mbit o.i.d. in Europa was het niet echt vooruit te branden.
Hoogstens 10Mbit dat hij door gaf als je geluk had en dan most je meerdere verbindingen openen , maar tegenwoordig gaat het best redelijk sinds de verbindingen onderling zijn vernieuwd en meer zijn gelegd.
Het is meer de routing die niet geweldig is tussen bepaalde data centers.

En aan een snelle download heb je niks als de upload niet snel genoeg is valt ook wel te verwaarlozen.
Want de 180Mbit die bijna volledig word benut vraagt aan upload een krappe 2,5 Mbit
Zie hier de afbeelding, had even Freemeter geïnstalleerd en een 10Gb.bin bestand van een server aan het downloaden enkele minuten.
Afbeelding

Ik ben eigenlijk nog hier geen enkele ISP tegen gekomen die de poorten blocked of niet wilt open zetten,
en heb al aardig wat verschillende modems en ISP's gezien ondertussen aangezien ik camera systemen aan leg bij mensen onder andere en zelf aardig wat jaren al bezig ben er mee onder andere voor remote rig / rotor besturing/ camera's/ webservers mail server etc.
Er is op zich wel wat van te zeggen want sommige mensen zetten helemaal niks aan, dus geen FW niks alles mooi open.
Als je dan een kwetsbare service hebt draaien die exploitbaar is dan is het snel klaar, helemaal aangezien de POC's zat op het internet zwerven en het zo simpel gemaakt is toen dat Metasploit begon.

Ik meen dat jullie in Belgie ook nog eens een data limit hebben, gelukkig is dat hier niet van toepassing.
Had wat netwerk camera's verbonden en door mijn server thuis laten opnemen tijdelijk (cams hingen paar KM verderop bij een vriend dus via internet verbonden) en het data verbruik was iets omhoog geschoten ;)
In een maand volgens de fritzbox was er aan download bijna 2 Tb verstookt haha
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor Bas » 06 aug 2014, 20:56

In Belgie zijn er enkel bij Telenet en Belgacom nog limieten.
Scarlet en Evonet zijn limietloos.
Ik draai geen Firewall, dat is nergens voor nodig, ook op mijn rackservers niet.
Als je weet waar je mee bezig bent heb je dat helemaal niet nodig.
Groeten,

Bas.

Voor minder dan 1KW raak ik de micro niet aan :lol: power is alles!
Avatar gebruiker
Bas
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 08 mei 2014, 15:38
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Wat is jouw snelheid

Berichtdoor kol53 » 06 aug 2014, 21:29

Als je weet waar je mee bezig bent... Hoe kun je weten of al je software
exploit-vrij is? Een browser met een lek is al levensgevaarlijk. Snel die firewall
aan!
kol53
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten