Nostalgie en anekdotes

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 09 okt 2012, 20:36

Ik heb nogmaals gebeld, maar helaas weet hij zich hier niks van te herinneren,
maar dit persoon kent nog meer mensen van toen, die in die tijd ook zaten te zenden of te luisteren en zou eens navraag doen.

Ik ken wel een Alwie die vroeger daar in de omgeving woonde, weet jij nog of hij toen gewoon Nederlands sprak, of met een buitenlandse tongval?
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 19AT593 » 10 okt 2012, 22:14

Pfoeehh, het is bijna 20 jaar geleden. Nee Pauline dat kan ik me echt niet herinneren. Weet nog wel dat de Marathon ook een soort gooi was naar een vermelding in het guiness book of records. Helaas is dat niet gelukt, de organisatoren kregen ruzie heb ik gehoord en zijn er voortijdig mee gestopt.
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 10 okt 2012, 22:23

Wij hadden dat met de marathon uitzending op de radio vroeger....
Alle DJ's ( klinkt dat toch stoer ) hadden er zin in en we zouden dit doen met 3 radiostations.
De organisatoren hebben dit dus door ruzie ook zien te verpesten.

Die Alwie die ik bedoel zit nu in de muziek en ik heb dankzij een cd die ik van hem heb gekregen zijn telefoonnummer ( stond op de achterkant van de cd ),
dus zodra ik weer een beetje stem heb zal ik hem eens bellen.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 19AT593 » 11 okt 2012, 22:51

Ben heel benieuwd of iemand er nog wat over weet? Het was destijds best wel een happening. Ik heb wel eens een paar uur zitten luisteren en ze spraken echt stations van Amsterdam tot Delfzijl. Doe dat maar eens na met 4W op FM!

Eens even kijken nostalgie....
Tja, ik heb zoveel leuke dingen meegemaakt maar ook minder leuke dingen. Laatst las ik in de krant dat het eerste station waar ik ooit mee sprak op 27MC overleden was. De beste man woonde 2 km bij mij vandaan destijds en legde mij geduldig uit hoe een SWR meter werkte. Ook ben ik bij hem langs geweest zodat hij me meer kon vertellen over het 27MC gebeuren, hij gaf me ook een goede tip voor een antenne opstelling op het huis. Later veel met hem gekletst en een paar jaar later luisterde hij meer naar mij. Het kwam zelfs zover dat ik z'n bakkie ombouwde naar extra "alfa" kanalen. M.a.w. ik had in korte tijd zoveel kennis opgedaan dat hij bij mij kwam met z'n vragen. Dingen kunnen raar gaan. De laatste jaren ben ik hem eigenlijk nog maar 1 keer tegengekomen omdat ik toevallig belde met het bedrijf waar hij werkte, dus had hem aan de telefoon. Hij had allang geen bakkie meer, maar toen ik zijn skipnaam noemde kon hij mij zich nog wel herinneren....

Overigens kan ik geen gezichten onthouden maar wel stemmen. Ongelooflijk maar waar. Ik luisterde vroeger (ehhh 30 jaar geleden alweer) veel naar een station dat zijn bakkie in de trekker had. Zelf mocht ik nog geen bakkie (je moest toen nog 14 zijn voor een vergunning). maar ik had wel een AM walky talky met kanaal 14. Een paar jaar geleden kwam die man bij mij op het werk en toen ik zijn stem hoorde noemde ik gelijk zijn naam en skipnaam. Die keek wel even raar op :lol:
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 12 okt 2012, 07:44

Leuk is dat, dat je iemand herkend aan zijn of haar stem.
Ik vind zelf dat stemmen via het bakkie toch heel anders klinken dan in het echt.

Mensen van vroeger...ja ook ik maak mee dat je regelmatig leest of hoort dat die of die is overleden.
Dan heb ik ook zoiets van goh, daar kon ik altijd zo leuk mee babbelen.
Nu nog een nostalgisch verhaal...........

Vroeger zat er bij ons op kanaal 14 altijd een meisje te babbelen die bijna niet verstaanbaar was en maar wat raar brabbelde.
Iedereen hielt haar voor de gek of vertelde haar dat ze van de bak af moest als ze niet normaal kon doen.
Het lieve kind ging gewoon door en dit vond ik maar vreemd.
Ik gaf haar mijn telefoonnummer en ze belde ook nog, maar nog steeds moeilijk pratend en moeilijk verstaanbaar, je kwam er niet echt uit wat ze nu bedoelde of wat ze zei.
Na goed luisteren kwam ik erachter dat ze mij haar adres gaf en ik ging heen en wat bleek?.........
Ze heeft het downsyndroom, maar wat een leuke meid.
Omdat we nu te ver van elkaar vandaan wonen bellen we 1 keer in de week en dit doen we al zeker 25 jaar.
Ze is nog steeds moeilijk verstaanbaar, maar ik ben ongelofelijk blij dat ik haar heb leren kennen.

Jammer dat zoveel mensen anderen uitlachen of uitschelden zonder te weten met wat voor persoon ze te maken hebben.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 19-DT-170 » 23 nov 2012, 11:13

plientje schreef:Dan heb je ook nog die rogergehuppeldepup.......Piiiiieeeeeeep aan het einde van het gesprek.
Vaak zijn de stemmen heel zacht ( en zet je de bak wat harder ) en aan het eind van het gesprek hoor je toch een PPPPPIIIIIIEEEEEPPPP.

Even overgezet naar dit topic, want anders zou ik offtopic zijn.
Dat was nou net de humor plien, en deden wij in de buurt ook geregeld..
Als het laat op de avond was... De modulatie van de microfoon ver dichtdraaien,
iedereen die meeluisterde zette de volume knop op maximaal om mee te kunnen
luisteren, en na een tijdje dan zette iemand van ons de driedubbele rogerpiep aan,
die dan na het gefluister met maximaal volume bij iedereen uit de luidspreker kwam
gebulderd.... En dan hoorde je veel mensen schelden.. Zelfs mensen die zich nooit hadden ingemeld... :-)

Ik kan mij ook nog een avond herinneren.. Ik zat met "Pluiske" van een dorp verderop te kleppen over van alles..
We zaten al een uur "alleen", en om eens te testen wie er nog meer op het kanaal zat mee te luisteren
zei ik opeens tegen Pluiske.. "Heb je ook de TV aanstaan?" (Nu ik mij dat zo bedenk moet dat ook wat late op de avond zijn geweest, en een vrijdagavond). Ja, zei hij... Ik zeg... Die heeft mooie lange benen he? Ik kreeg een bevestigend antwoord (Vroeger had je op vrijdag avond bij Veronica een soft erotisch programma op TV, met muziek van Enigma eronder, stelde niet zo heel erg veel voor)..
Waarom op het kanaal de pl$#ris uitbrak... Iedereen moest weten welke zender wij hadden opstaan. :-D

Of.... Of... Wat ook leuk was... Zit je wat later op de avond met een of een paar personen op het kanaal..
Over eten beginnen... En dan heel uitgebreid...
"Weet je waar ik nu zin op heb? Een lekkere friet met mayo... En dan een frikandel speciaal erbij, en.... (noem zo veel mogelijk van de menukaart op)". Ik heb daar ook geregeld reactie's op gekregen, van personen die er zogenaamd niet zijn op het kanaal..
Iedereen die geen honger had werd honger aangepraat...
En gegarandeerd dat de snackbar opeens weer een paar klanten erbij had die avond. :-D

Bedenk mij dat ik ook best wel geïnteresseerd ben in hoe het nu gaat met sommigen,
en wat ze nu doen...
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 24 nov 2012, 10:16

Ja, het lijkt mij best leuk om eens een reünie te organiseren of zo
en alle oude bekenden weer eens te zien.
Gelukkig heb ik nog best wel wat 27MC vrienden van vroeger in mijn kennissenkring zitten en bellen we elkaar, of een enkele maal zien we elkaar.

Over de snackbar gesproken......vroeger gingen wij elke vrijdagavond met een hele club 27MCers naar de snackbar.
Gewoon even gezellig bijkletsen, want dit deden we nog niet genoeg op het bakkie natuurlijk :lol:
Stond het hele plein bij de snackbar vol met auto's met antennes erop en wekelijks werden het er al meer.
Van dat hele stel heb ik ook nog 3 vrienden overgehouden die ik toch nog wel zo'n 2 keer per jaar zie.
Maar ja, door mijn vele verhuizingen raken sommige vriendschappen ook wel een beetje over, helaas eigenlijk.
Daarom vindt ik het zo leuk om naar de QSL kaarten van KarelQSL te kijken, daardoor toch weer vele namen van vroeger tegengekomen.

Dankzij deze kaarten komt er volgende week iemand langs die ik jaaaaaaaaren niet gezien heb.
Ik zag zijn kaart ertussen zitten met adres en heb een briefje gestuurd en jawel, hij woonde er ( met vrouw en kinderen, die had hij toen nog niet ) nog steeds.
Hij had het briefje nog geen minuut in huis of hij belde me al met de mededeling dat hij langs komt met de hele aanhang....
Leuk, heb ik echt zin in :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 04 maart 2013, 11:30

Nostalgie.....
Ondanks dat we alweer een aantal jaren in dit huis wonen, zijn nog steeds niet alle dozen uitgepakt.
Vanochtend maar weer eens een doos van de kruipruimte getrokken en daar zat allerlei prullaria in.
En wat kom ik tegen?
Een kistje met kettinkjes.

Vroeger in ik geloof Den Helder ( of Schagen kan ook ) zat een winkeltje die 27MC spulletjes verkocht.
Die had ook leuke kettinkjes met een plaatje eraan en daarop stond bovenaan 27MC.

De rest van het plaatje kon je laten graveren met de naam van je geliefde die je dan via de bak ontmoet had.
O.o.o....wat was ik vroeger een lellebel, want er zitten wel een stuk of 7 van die kettinkjes in het kistje :lol: :lol: :lol:
Dan 1 met de naam Kees en een Dirk enzovoort....

Toch leuk dat ik dit weer ben tegengekomen.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Remco Rozenburg » 04 maart 2013, 11:44

Dirk? Drents Station? Goh :lol:
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 04 maart 2013, 11:52

Grapjas :lol: :lol: :lol:
Nee dus, niet die Dirk.
Of hij moet toen de tijd in Den Helder gewoond hebben?
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 09 maart 2013, 01:45

Nou, ik zet hem even onder de anekdotes hoor......

Ik heb hier een paar van die Walkie Talkies of Babyfoons liggen...weet ik veel hoe je die noemt...

Er zitten 8 kanaaltjes op en hij bleef stoppen op 3, goedenavond, leuk zo'n burenruzie.
Ik probeerde er doorheen te blèren, maar ze hoorde me niet.
Ze hadden het te druk met vloeken, schelden ( wie verschoont verdomme de luier ) die shitbabyfoon werkt niet, nou nou nou....
Eigenlijk erg dat je het af kunt luisteren, maar stiekem ook wel leuk......
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Hét Drentse Station » 09 maart 2013, 09:52

plientjebr schreef:Grapjas :lol: :lol: :lol:
Nee dus, niet die Dirk.
Of hij moet toen de tijd in Den Helder gewoond hebben?



It wasn't me :mrgreen:
Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 09 maart 2013, 10:09

Nou...durf je het nu niet toe te geven???
Valt me van je tegen hoor!!!!!
Doe ik net alsof ik je niet ken..... :lol: :lol:

GRAPJE!!!!!!!
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor 19DT2120 » 09 maart 2013, 10:56

plientjebr schreef:Ze hadden het te druk met vloeken, schelden ( wie verschoont verdomme de luier ) die shitbabyfoon werkt niet, nou nou nou....
Eigenlijk erg dat je het af kunt luisteren, maar stiekem ook wel leuk......

Dat willen ze zelf,ze kopen achteloos een babyfoon en verwachten dat niemand mee kan luisteren terwijl ze op de vrije PMR frequenties zitten.
Als je er wat van zegt kan je een grote bek krijgen en zeggen ze dat je ze bewust afluistert.Je kan ze vaak niet aan het verstand brengen dat iedereen met een PMR of andere ontvangers zo kan mee genieten ,van hun huiselijke escapades .
Ik zeg niks meer, ze zoeken het allemaal maar zelf uit!
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor cb1gwn » 09 maart 2013, 11:17

ik zeg er wel wat van. Meestal staan die dingen ook nog eens 24/7 aan.
Als ik weet van wie de pmr babyfoon is meld ik ook altijd even dat het handig is voor inbrekers.
Die weten dan precies of er iemand thuis is.

Vaak hoor je de babyfoon daarna niet of een stuk minder.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten