Vossenjacht meemaken.

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Vossenjacht meemaken.

Berichtdoor tuinhuis » 17 apr 2007, 14:20

Hallo,

Ik zou graag een vosse jacht mee willen maken. Het maakt mij weinig uit of ik bij de vos moet staan of met iemand mee rijd. Het gaat mij er gewoon om dat ik kan zien hoe het er aan toe gaat.

Ik heb zelf wel een auto, maar die kan ik niet gebruiken omdat hij laten we maar zeggen niet beschikt over schokdempers waardoor ik absoluut niet in staat zou zijn om door en over landweggetjes te rijden (laat staan het bos zoals het verslag van de qoutro vos.

Wel beschik ik over een goede kennis van kaart en kompas lezen. Dus ik zou kunnen navigeren. Ik woon in de omstreken van Tiel dus als iemand in de omgeving van tiel woont (20 km ongeveer) dan zou ik graag mee willen rijden of bij de vos zelf gaan staan ;).

Het kan hier worden gepost of je kunt mij een persoonlijk bericht sturen.

Groeten,

Tuinhuis
tuinhuis
 

Berichtdoor Johanh2o » 17 apr 2007, 15:26

beetje ver voor mij om je op te halen woon zelf in sassenheim misschien zijn er wel mensen in de buurt bij jouw suc6.

kijk uit dat je er niet verslaafd eraan raakt .

anders moet je toch echt dikke schokdempers halen :) :lol:
Johanh2o
 

Berichtdoor Bimmer » 17 apr 2007, 16:59

Schokdempers??? Nergens voor nodig tijdens het vossen :lol: Ik heb ze ook nagenoeg niet (meer)...

Wat wel van pas zou kunnen komen zijn: schep/spade, rijplaten, lier/winch en een flinke dosis goede zin... 8)
Bimmer
 

Berichtdoor tuinhuis » 17 apr 2007, 18:42

Die dingen kan ik wel zo in de bus gooien en dan gaan rijden. Maar alsnog zou ik het niet zo gauw doen omdat ik het nog nooit heb gedaan en dus lijkt het mij slimmer om eerst een keer met iemand mee te rijden of bij de vos zelf staan. ;)
tuinhuis
 

Berichtdoor Bimmer » 17 apr 2007, 21:49

Bij de RDV (Rotterdamse Vos) en D&W (Brabantse Vos) rijden regelmatig busjes mee en die doen het zo slecht nog niet. En dan zijn het behoorlijk grote bussen.

Maar inderdaad als je nog nooit hebt gevost zou je mischien eens met iemand mee moeten rijden om te zien hoe het een en ander allemaal in zijn werk gaat. Bij de vos zelf staan is geen lol aan (alhoewel :twisted: ) Daar leer je niet mee vossen en ik denk dat je zelf toch wilt gaan zoeken. Een stekkie zoeken, antenne opbouwen, piepen en wachten kan iedereen. Vossen...(ja daar komt ie) kun je leren

Zelf heb ik gewoon mijn vos setup gekocht en ben in mijn eentje gaan rijden maar ik heb dan ook al wel een kleine vos-voorgeschiedenis ;)
Bimmer
 

Berichtdoor tuinhuis » 17 apr 2007, 22:11

Op papier gezien zou ik makkelijk moeten kunnen vossen. In het echt heb ik het nog nooit gedaan.

Ik snap hoe het moet en ik kan zekers te weten auto rijden. Maar met mijn huidige auto zal ik het zowiezo niet doen dus. De schokdempers kunnen het absoluut niet aan. Die zijn zo goed als op.

De motor daar in tegen is zo goed als nieuw.
Dus wat dat betreft is de auto motorisch in orde. Maar het echt probleem zit hem nog steeds in de schokdempers. Die zijn gewoon niet goed voor het bos paadjes door rijden.
tuinhuis
 

Berichtdoor Bimmer » 17 apr 2007, 23:35

Het is eerder uitzondering dan regel dat de vos onverhard (bospaden, zandpaden of andere ellende staat).

Ik rij met een behoorlijk verlaagde BMW en daamee kom ik ook op de meeste plekken. Het inrijden van een onverhard pad blijft uiteraard een eigen keuze die je maakt.
Bimmer
 

Berichtdoor tuinhuis » 18 apr 2007, 08:47

Een BMW is iets anders dan een Hyundai H200 ;)

Ik ga voor geen goud een bospad in en laat staan dat ik door de blubber ga rijden. De kans dat je mij uit de modder kan trekken is zo klein dat ik het niet eens zou proberen. (het is wel even 1700 Kilo wat er weg zakt!)
tuinhuis
 

Berichtdoor hullepim » 18 apr 2007, 09:38

Thijs en ik zijn pas met een bus van 2 ton vast komen te zitten in de bagger. Ook daar zijn we weer uit gekomen! :D
hullepim
 

Berichtdoor Bimmer » 18 apr 2007, 18:39

och die 350Kg die die bus meer weegt dan mijn Bimmer... 8)

Ik heb mezelf ook al eens moeten uitgraven uit een zandverstuiving, ik zat tot de bodemplaat vast.

Daarom heb ik een schep toegevoegd aan de standaard uitrusting van mijn wagen 8)
Bimmer
 

Berichtdoor tuinhuis » 18 apr 2007, 20:50

Die berichten maken mij alleen maar banger om met mijn eigen auto te gaan. Misschien kom ik wel een keer naar de startblokken van de RDV :)

Misschien ook niet, het is namelijk best wel ver rijden voor mij. Maar als ik kom dan zal ik dat wel van te voren melden dus. Dan kan er altijd gekeken worden of ik met iemand mee kan rijden ;) 2 zijn er meer dan 1 en 3 zien er meer dan 2 :) En daar komt bij kijken dat als je 3 man in je auto hebt zitten en je komt vast te zitten kunnen er 2 man duwen in plaats van 1 :P

Dat is mijn redenering in ieder geval.

Waarom zou ik voor de RDV gaan, dat lijkt me duidelijk. De meeste verslagen staan bij de RDV en dus lijkt dat mij de leukste vos die er is. :D
tuinhuis
 

Berichtdoor Thijs » 18 apr 2007, 21:23

De RDV is nou net de vos waar je bang moert zijn voor blubber glippen
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor tuinhuis » 18 apr 2007, 21:34

Daarom ga ik ook bij de start staan (of het einde) wil die RDV wel eens zien staan lachen aan de overkant van een meertje :)

Maar de RDV is wel het populairste vanwege het feit dat hij altijd op van die rare plaatsen staat.

Ik ga aankomend weekend een antenne op de bus zetten en dan aansluiten op mijn midland bakkie. Heel misschien eens sparen voor een externe S meter en dan kan ik ook beginnen met de lol. Misschien is een extra antenne wel eens even handig ;) een GPA tje achter in de bus en dan gaan met de banaan ;) Als ik dan geen signaal heb ff het GPA tje uitschuiven en dan pijlen :P
Het scheelt dus wel als je groot en zwaar bent, dan kan je namelijk ook een grote en zware antenne dragen :)
Helaas ben ik erg arm, dus zal dit gewoon een fantasie blijven. Ik zal aanstaande vrijdag wel foto's maken van het inbouwen e.d. Ook zal ik dan de magnum op de foto zetten (hij draait nu lekker. Alleen de antenne moet ff een 10 meter hoger worden gezet. Wil namelijk limburg kunnen ontvangen ;) De antenne staat nu op een metertje of 9 a 10.

Edit, vrijdag hoort zaterdag te zijn... Ben er ff niet bij. Erg laat al dus.
tuinhuis
 

Berichtdoor Bimmer » 20 apr 2007, 00:49

Ik rij meestal waar ik zin in heb om te rijden. Zo vos ik dus door het hele land. Brabant, Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht en zelfs in Friesland... Oja, Belgie niet te vergeten.

Je kan zo'n beetje in mijn verslagen zien waar ik allemaal geweest ben en dan staat de helft er nog niet eens bij (wanneer ik navigator ben of zelf met iemand vos sta)

Maar voor de zaterdagavond zijn de vosjes in de regio R'dam wel favoriet (Schiedamse of Vlaardingse als opwarmertje om 20u en de RDV als toetje om 23u)
Bimmer
 

Berichtdoor tuinhuis » 20 apr 2007, 09:25

Hoe kan ik de RDV bereiken zodat ik bijvoorbeeld bij hem ga staan voordat het vossen jagen gaat beginnen.. Lekker lullen en lachen om zijn capriolen met zijn auto :)

Ik heb de antenne gisteren op de auto gezet. Dus wat dat betreft komt het wel goed. Toch denk ik wel dat ik een versterker nodig heb in de auto op de midland excel.

Nu is hij standaard 4 watt op de FM dus. Wat in principe het maximale toegestane is.

Ik heb nog geen foto's zitten maken van het opbouwen van de antenne. Ik denk dat ik dit morgen doe als ik ook de magnum op de foto zet dus.

Dus het wordt nog wat aankomende tijd.

Maare Bimmer, misschien kan ik wel een keer met jou meerijden om te kijken hoe het gaat dat vossen met de BMW ;) de duurzame auto met een goede acceleratie ;).
En daar komt bij kijken dat ik heel geïnterreseerd ben in Pim en Thijs want die hebben over het algemeen behoorlijk interresante verslagen over de vossen jachtjes ;)
tuinhuis
 

Volgende

Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten