Met een Danita 640 vossen?

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Met een Danita 640 vossen?

Berichtdoor bewaking » 26 feb 2014, 11:52

Beste leden,
Na een lange tijd toch langzaam weer een beetje actief op het forum.

Kan ik met alleen een Danita 640 en een little wil vossen? Ik bedoel ermee: kan ik met de danita 640 uitlezen/peilen ?
Of heb ik een vossenmeter nodig?

Groetjes
bewaking
 

Re: Met een Danita 640 vossen?

Berichtdoor Thijs » 26 feb 2014, 16:48

Alrijdend is een grotere externe meter wel aan te bevelen.
Maar het kan natuurlijk wel.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Met een Danita 640 vossen?

Berichtdoor Kratjuh » 26 feb 2014, 17:05

Ik zou je sterk aanraden om altijd met een bijrijder te gaan vossen. De bestuurder moet op de weg letten, de bijrijder leest de meter af en kan richting aangeven aan de bestuurder. Beter vossen en veilig aankomen. ;)

Een Danita 640 heeft een s-meter met rf-gain, dus je kunt er prima mee vossen. Ik voste vroeger zelfs met de digitale meter op m'n Midland Alan 48plus, en ook daarmee kwam ik (niet als laatste) binnen. Het kan dus allemaal. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Met een Danita 640 vossen?

Berichtdoor bewaking » 26 feb 2014, 17:58

Oke bedankt voor de antwoorden.

Al met al was ik niet van plan om alleen te vossen. Veiligheid boven alles ;)
bewaking
 

Re: Met een Danita 640 vossen?

Berichtdoor Sheriff » 27 feb 2014, 12:57

Danita 640 is een prima en eerlijke vosbak! Ik heb in het verleden met een President Zachery.T gevost. en ondanks dat ik mijn vrouw als bijrijdster had, deed ik het meeste werk toch alleen. Dat ging het snelste... i.c.m. een DV 27 antenne was ik destijds onverslaanbaar. van de 10 vossen won ik er meestal zo'n 7-8. Wij voste niet op de traditionele manier... wij speelde verstoppertje met onze bolides in en om onze woonplaats. En diegene die dan de vos gevonden had, mocht zich daarna verstoppen. Hierdoor ken ik onze woonplaats nu beter als menig taxichauffeur.

En ja... we waren zeer onverantwoord bezig. Niet voor herhaling vatbaar. alle pogingen om dit in goede banen te leiden, kwamen tot niets :)
Gelukkig is er, buiten een enkele bekeuring, niets gebeurt en hadden we alle steun en begrip van de gendarmerie :D (ze wisten de helft niet wat er gebeurde :D).

Ik praat nu over... pff... 15-16 jaar geleden.

Advies is ook van mij uit, doe het niet alleen :D want zeker de laatste kilometers/meters ga je steeds gestrester rijden als de vos volle bak lokaal binnenkomt ;)

Veel plezier!
Sheriff
 

Re: Met een Danita 640 vossen?

Berichtdoor bewaking » 01 maart 2014, 12:54

Momenteel heb ik mijn oude Midland 48 + in de auto geplaatst. of de little will of de wilson 5000 op het dak komt weet ik nog niet. Maar een vossemeter/externe s meter moet er nog komen.

Alleen vossen ga ik inderdaad niet doen, je moet toch op een hoop dingen letten. Verkeer enz.
Dus dat komt wel goed,

Bedankt voor de tips
bewaking
 


Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten