Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor Team Ab » 05 feb 2011, 11:49

Vossers,

Wij hebben gemerkt dat onze vossenjacht vereniging nogal onbekend blijkt te zijn.
Dat is erg jammer want wij vossen op een manier die, zover ik weet, nogal uniek is.

Wij doen de vossenjacht in de vorm van een estafette, maar dan anders. Ieder team moet deze estafette in een andere volgorde volgen.
Hiernaast gebruiken wij ook een beperkt gebied waarin de jacht wordt gehouden.
De uitdaging van deze combinatie is dat je elkaar regelmatig tegenkomt en je daardoor op moet passen om de door jouw net gevonden vos niet laat zien aan je grootste concurrent die mogelijk ook in de buurt is. Met alle soorten van tactieken die daar bij komen kijken.
Deze estafette vos nieuwe stijl begint om 20:30uur en het einde van de vossenrit is ongeveer 23:00uur.
Na afloop verzamelen we in het café waar we ook zijn gestart voor de uitslag van de avond.

Vossen data? Zie de website http://www.vossenclub3bhoek.nl

Om toch wat meer bekendheid te krijgen en omdat we 30 jaar bestaan, hebben we tot juni 2011 een speciale actie.

Nieuwsgierig geworden? Kijk dan voor deze actie op onze site: http://www.vossenclub3bhoek.nl
Team Ab
 

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 05 feb 2011, 13:28

Nou Ab,

Zoals ik al een keer in jullie gastenboek heb vermeld,
jullie vosjes zijn zeer onduidelijk omdat jullie 3 vossen tegelijk op 1 kanaal zetten...

Eerst hoor je vos 1 met de piep, dan nog geeneens een minuut later komt opeens vos 2 en dan nogeens een keer vos 3 erachteraan met slap geouwehoer...
En dan is "vos 1" weer voor een 45 sec. in de lucht...

Dus als je dan op vos 1 peilt sta je meerendeel langs de kant te wachten tot jouw vos weer heel even in de lucht komt..

Meerdere mensen hier in de buurt van Rotterdam hebben het geprobeerd en allen zeggen dat het werkelijk nergens over gaat..

Probeer eerst jullie werkwijze te veranderen voordat je mensen gaat lokken op jullie zeer onoverzichtelijke en chaotische vos..
Succes zou ik zeggen...
Marco_RotterdamseVos
 

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor Team Ab » 05 feb 2011, 21:08

Marco,

het is erg jammer dat je dit zo ervaart. Ik begrijp dat het onoverzichtelijk en chaotisch bij je over komt.
Het vossen zoals onze vereniging dat doet is ook niet te vergelijken met het algemene vossen zoals de meeste verenigingen dat doen.
Het gebied waar wij in vossen is bijvoorbeeld niet een gebied ter grote van zuid Holland, maar ongeveer 6 bij 10km.
Hierdoor is het niet nodig om zeer lange stukken te rijden en constant signaal te hebben.
Theoretisch lijkt het misschien dat je het merendeel langs de kant staat, maar als je mee had gereden dan was je er achter gekomen dat dit niet zo is.
Misschien was je er achter gekomen dat de manier zoals onze vereniging vost best wel interessant is. Er moet toch een reden zijn dat deze vereniging al 30 jaar bestaat.
'De meerdere mensen in de buurt van Rotterdam' die het hebben geprobeerd en 'allen zeggen dat het werkelijk nergens over gaat' hebben zich niet bij de start laten inschrijven. Als ze dat wel hadden gedaan konden wij instructies geven over hoe het er bij ons aan toe gaat en welke competitie elementen erbij komen kijken.

Ik vind deze manier van vossen veel interessanter dan met met z'n allen eerst naar vos 1 te rijden dan met z'n allen naar vos 2 te rijden en dan met z'n allen naar de laatste vos te rijden.
Het gevaar zit er dan in dat je met z'n allen achter mekaar aanrijdt en dat kan bij ons niet door het systeem.

Marco, ik nodig je uit om mee te doen en daarna wil ik nog een keer je mening horen.
En bij inschrijving krijg jij en je vos maat ook nog eens een 1/5 staatslot volgens onze actie.
Deal or no deal?
Team Ab
 

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor Albatros » 06 feb 2011, 19:40

Hallo mede strijders van de vossenjacht,

Mijn naam is John (de Albatros) en ben al ruim dertig jaar lid van de Berkelse vossen jacht.
Ik zit zelf nagenoeg altijd als vos en heb nog nooit commentaar gehad over de indeling van
de vossen en de jacht zelf. Ik denk dat dit een kwestie is van even wennen. Nieuwe rijders
die meedoen heb ik ook nog nooit horen klagen. vroeger voste ik zelf ook mee op deze manier
en vond het geen enkel probleem met drie vossen op een kanaal, wat Ab ook al aangaf is dat je
nooit met de hele club gelijk bij de zelfde vos aan komt of daar met z`n allen lopen te zoeken.
Maar goed, dit is mijn ervaring, en ik blijf hier zeker mee doorgaan op deze manier.

Groetjes van de Vos (1) (2) of (3) De Albatros Mobiel en Basis.
En wens jullie allen plezierige vossen jachten.
Albatros
 

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor Arno_Rotterdamsevos » 06 feb 2011, 20:01

ik zal ook maar ff reageren op de vos ik heb het ook geprobeerd maar na een half uur ben ik naar huis gegaan om bier te zuipen ik sluit me aan bij marco het kan wel gezellig zijn in de kroeg maar als vos vind ik het *** met peren.als je lekker op signaal 1 rijd komt 2 en dan 3 en dan weer 1 als je dit wil t gebruik dan 3 kanalen ipv 1.Maar ja ik ben er mee gestopt dus wat maak ik me nog druk
Arno_Rotterdamsevos
 

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor Remco Rozenburg » 06 feb 2011, 20:35

Mijn compagnon reed vroeger wel eens met jullie mee, ik zal hem morgen eens attenderen op dit topic :)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor EdMeta » 06 feb 2011, 21:14

Beste lezers,

Ik ben zelf al 30 jaar lid van deze club, ik ben begonnen met zoeken, en nu zit ik zelf als vos, dit bevalt mij heel goed, er is op de vossenavond weleens een storing dat je de vorige vos niet kan horen en dat je dan even over elkaar heen aan het moduleren bent, maar dat is dan een paar seconden, wij werken ook met een atoomklok, dus alle vossen hebben de zelfde tijd, voor de rest is het bij ons heel gezellig, maar natuurlijk ook wel regels dat klinkt voor zich.

Wil je graag bij ons komen vossen, dan heten wij je van harte welkom.

Wij hopen je snel te ontmoeten.

Kijk voor meer informatie op: www.vossenclub3bhoek.nl

Groetjes,

Ed & Meta
EdMeta
 

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor Dolphin » 07 feb 2011, 09:08

Lang geleden reed ik deze vossenjacht, heb het altijd leuk gevonden.
Drie vossen op 1 kanaal nooit als probleem ervaren.

Groetjes Johan (Dolphin)
19CQ35 - mobiel
Avatar gebruiker
Dolphin
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 157
Geregistreerd: 14 sep 2007, 22:07
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 07 feb 2011, 11:18

Team Ab schreef:Marco,

het is erg jammer dat je dit zo ervaart. Ik begrijp dat het onoverzichtelijk en chaotisch bij je over komt.
Het vossen zoals onze vereniging dat doet is ook niet te vergelijken met het algemene vossen zoals de meeste verenigingen dat doen.
Het gebied waar wij in vossen is bijvoorbeeld niet een gebied ter grote van zuid Holland, maar ongeveer 6 bij 10km.
Ik weet het, jullie vossen in de 3B-Hoek..

Hierdoor is het niet nodig om zeer lange stukken te rijden en constant signaal te hebben.
Theoretisch lijkt het misschien dat je het merendeel langs de kant staat, maar als je mee had gereden dan was je er achter gekomen dat dit niet zo is.
Zoals ik al zei,
we hebben op vos 1 een keer gereden....

Misschien was je er achter gekomen dat de manier zoals onze vereniging vost best wel interessant is. Er moet toch een reden zijn dat deze vereniging al 30 jaar bestaat.
'De meerdere mensen in de buurt van Rotterdam' die het hebben geprobeerd en 'allen zeggen dat het werkelijk nergens over gaat' hebben zich niet bij de start laten inschrijven. Als ze dat wel hadden gedaan konden wij instructies geven over hoe het er bij ons aan toe gaat en welke competitie elementen erbij komen kijken.
Wat voor instructies wil je geven bij een combinatie vos ? :roll:
Dat vos spel is al heel wat jaren bekend tesamen met de ketting en marathon vos...


Ik vind deze manier van vossen veel interessanter dan met met z'n allen eerst naar vos 1 te rijden dan met z'n allen naar vos 2 te rijden en dan met z'n allen naar de laatste vos te rijden.
Het gevaar zit er dan in dat je met z'n allen achter mekaar aanrijdt en dat kan bij ons niet door het systeem.
Wat ik er nog steeds niet van begrijp is dat jullie op hetzelfde kanaal zitten met de piep cq modulatie maar kennelijk ben ik de enige die dat standpunt niet begrijp maar ik zal mits ik tijd en zin heb tijdens jullie vos eens ergens gaan staan waar ik alle drie de vossen op audio kan opnemen.
Dan zal ik dat ff hier online zetten zodat een ieder het kan horen.. :idea:


Marco, ik nodig je uit om mee te doen en daarna wil ik nog een keer je mening horen.
En bij inschrijving krijg jij en je vos maat ook nog eens een 1/5 staatslot volgens onze actie.
Deal or no deal?


Ik heb dus al een keer meegereden zonder inschrijving.. Heb me toen wel ingemeld dat we reden maar kreeg geen reactie erop.
Ben toen ook binnen wezen kijken bij Cafe Ome Ab om te kijken of ik jullie zag maar geen idee waar jullie zaten terwijl ik vaak zat de foto's van jullie heb gezien.
Vervolgens maar weer naar buiten gelopen en op de 1ste piep die we hoorden maar weggereden..
Marco_RotterdamseVos
 

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor Team Ab » 07 feb 2011, 18:07

Marco,

Het is duidelijk dat je het niks vindt. En daar is niks mis mee. Dat is jouw ervaring/mening.
Uiteindelijk oefenen we allemaal dezelfde hobby uit op verschillende manieren bij verschillende verenigingen.

Omdat Ome Ab dicht is starten we vanaf Januari dit jaar bij Charlie's Café in Berkel en Rodenrijs.
Adres: Het Hoge Land 19, 2652 EA Berkel en Rodenrijs.

Geniet van de hobby.

Ab
Team Ab
 

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor ralli-art » 07 feb 2011, 23:33

hoi hoi 3b vosclub.

ik overweeg om een keertje om op jullie te gaan rijden om ook zelf me conclusies te kunnen trekken.
ik heb ook al op jullie website gekeken maar ik heb er dan toch nog wel een paar vragen over.

ook heb ik jullie informatie formulier gezien maar doe het toch maar hier op het forum zodat andere ook wellicht wat meer informatie krijgen.

jullie hebben het erover dat jullie een vergunning hebben? leg eens uit waarvoor? alleen maar voor het "houden" van een evenement op de openbare weg of voor het gebruik van de zendapperatuur?
aangezien de zendspullen die jullie zeggen te gebruiken gewoon de 40ch 4 watt is.

ook wat mij is opgevallen op de foto's is dat jullie allen met behoorlijk grote antenne's rijden.
is dit simpel persoonlijke voorkeur of vanwege de afstanden en toch lage zendvermogens?
mijn ervaring inmiddels is namelijk hoe kleiner de antenne zo laag mogelijk op de auto hoe beter.
en ja dit heb ik zelf ook ondervonden van een wilson little will tot een wilson 1000 een rij nu met een sirio t27 en dat werkt tot nog toe het beste.

ook kon ik nergens vinden op welk kanaal jullie dan staan te piepen.
er staat ook nergens op jullie site dat jullie eigenlijk 3 verschillende vossen tegelijk uitzetten op het zelfde kanaal.

ben in ieder geval benieuwd.

gegroet Kevin.
ralli-art
 

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor Team Ab » 08 feb 2011, 19:19

Hoi Kevin,

Wat goed om te lezen dat je aanvullende vragen hebt. Blijkt dus dat niet alle info op de site staat.
Ja wij hebben inderdaad een vergunning voor het houden van een evenement op de openbare weg. De zendapparatuur die we gebruiken is gewoon de goedgekeurde 40ch 4watt.
Het vos gebied is ook niet zo groot dus met 4 watt wel te doen.
De antennes zijn bij sommige formaat 'bliksem afleider', maar ik zelf rij met een wat kleinere antenne. Heb wel geëxperimenteerd met andere antennes of een andere plaats, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over.
Goeie tip van je van de sirio t27 antenne.
Wij zenden altijd op kanaal 10 uit en het aantal vossen kan ook variëren. Soms 2, soms 3 en een enkele keer staan we met 4 vossen, maar dat komt niet vaak voor.

Bedankt voor je vragen en kom een keer rijden om het zelf te ervaren.

Groet,
Ab
Team Ab
 

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor SSVA » 08 feb 2011, 22:10

Ik overweeg ook om een keerje te gaan kijken!

Maar vraag me tevens af , "als je al 30 jaar op het zelfde kleine grondgebied vost, of je niet achter elke grasspriet al eens gestaan heb"? :?

Dus 'Kev' ik hoor het wel wanneer we naar het zuiden trekken... :lol:
kom eens kijken op de website
http://www.ssva.nl
19-RSN-183
Piepende cavia´s bijten niet
Avatar gebruiker
SSVA
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 201
Geregistreerd: 03 okt 2007, 23:10
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel JO22LH11TB (Draaipunt)

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor Team Ab » 09 feb 2011, 01:03

We hebben inderdaad een tijd gehad waarbij we regelmatig dezelfde grasspriet voorbij hebben zien komen.
De gemeente Lansingerland, waarin wij vossen, bestond toen uit 3 verschillende gemeentes.
In die tijd hadden we één vergunning per gemeente per maand. Dus stond je maar in één gemeente in die maand. Vanwege de kosten.
Inmiddels is het één gemeente geworden, dus een groter gebied. Ook zijn er meer vossen plekken bij gekomen door extra industrie terreinen in de plaats van weilanden.
De grasspriet zien we nu soms maanden niet. :D
Team Ab
 

Re: Vossenclub3bhoek.nl Speciale Actie!

Berichtdoor RamsesIV » 11 feb 2011, 14:25

Ik volg ook met interesse deze draad. 3 vossen op een kanaal? Inderdaad nog nooit van gehoord. En ben erg benieuwd hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Spijtig genoeg is de kans klein dat ik dit van dichtbij kan meemaken, gezien de afstand. Maar als ik nog eens richting Rotterdam moet, zeker overweegbaar.
RamsesIV
 

Volgende

Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 91 gasten