Setup om te vossen

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Setup om te vossen

Berichtdoor Bimmer » 22 okt 2006, 21:57

Het topic zegt het al; ik zoek een goede setup om (weer) met het vossen te beginnen.

Ben niet geheel een leek op dit gebied maar ben er geruime tijd uit geweest en zie nu door de bomen het bos niet meer kwa \"bakkies\"... de keuze is tegenwoordig zo groot.

Wat ik zou willen:
- Uiteraard een externe S-meter (analoog/digitaal ben ik nog niet uit, heb ook nog geen gebruikers ervaringen kunnen vinden)
- Een degelijke bak, hier hoeven geen toeters en bellen aan te zitten (SSB, of andere modulaties), welke lekker gevoelig is met een goed werkende RF gain (of Loc. knop). Uiteraard mag een externe s-meter aansluiting niet ontbreken!
- Antennes heb ik momenteel (K40, little Wil) maar ben nog zoekende naar een nog kleinere spriet dan de 70cm die de Little Wil lang is.

Dus wie kan deze \"oude\" jager weer een beetje op pad helpen :?:

Oja, budget is ongeveer €500

Alvast bedankt voor de hulp :!:
Laatst bijgewerkt door Bimmer op 22 okt 2006, 23:27, in totaal 1 keer bewerkt.
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 22 okt 2006, 23:05

Het eerste waar ik aandacht isa de volgende setup: (maar dat is lang geen 500 euro)

Afbeelding
Danita 640 (M)
Prijs 95,00 euro

Afbeelding
[url=http://www.maas-elektronik.com/index.php?dir=details&pid=1335&cat=R570&m_curr=R570&hcurr=]MAAS KSM-4 S-METER
[/url]
Prijs 23.85 Euro

Afbeelding
Team Hunter
Prijs 27,50 Euro

Al met al 146,35 euro lang geen 500,- euro maar het is voldoende denk ik. De Hunter is de antenne die ik zelf gebruik om te jagen.. Over het algemeen is deze voldoende een enkele keer is het bereik te klein. Ik schakel dan om naar m'n wilson. Ik rij altijd met pim (hullepim hier op het forum) op zijn auto staat een Wilson little wil op ziuch werklt dit ook. Op mi9jn vorige auto gebruikte ik ook de little wil.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Bimmer » 22 okt 2006, 23:16

Bedankt voor je vlotte reply Thijs!

Heb je ervaring met het gebruik van de 640, omdat je deze zo vlot opnoemt? Ik zag na wat gekeken te hebben bij Dile de ALBRECHT 485 S. Ik weet het, ik spreek mezelf nu volledig tegen met het \"geen toeters en bellen verhaal\" maar ziet er zeer interessant uit (het oog wil ook wel wat ;) )

Dan de MAAS meter; analoog, bewust niet de digitale aangeraden? De digitale leek me ook wel handig...
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 22 okt 2006, 23:28

De Danita heeft een goede naam maar ik heb er zelf nooit een mogen testen. vandaar.

De albrecht is een persoonlijke favourite van mijn (mijn ogen zijun blijk baar het zelfde graag als de jouwe!:D)

Ik heb een tijd met het eerste type gewerkt maar slechts 1 keer gebuikt oim mee te vossen toen de externe meter het begaf. De albrecht heeft een flink display met een goed afleesbare s-meter.
Pim gebruikt een nieuwere albrecht 485. Deze is door dile uitgebreid met een externe s-mter uitgang (die zit er standaard niet op) deze hebben we vaak in combinatie met een externe digitale meter gebruikt. En dit werkte best ondanks wat vaak geroepen word over het vossen met een \"Computerbak\" Het nadeel van de externe meter is dat hij overdag gewoon niet te lezen is (maar er zijn zover ik weet geen overdag vossen meer over) daarnaast kan de digitale meter nog al \"heen en weer\" springen tijdens het draaien en te lang zaam om hoog en omlaag lopen waardoor wij gestopt zijn met de digitale meter.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Bimmer » 23 okt 2006, 02:59

...heb je overigens al ervaring opgedaan met een dfu, ik las ook ergens op dit forum dat je twijfelde over de aanschaf ervan. Een volledig dopplersysteem heb ik zelf nog niet kunnen vinden voor de cb...
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 23 okt 2006, 12:16

ik heb een funkpeiler maar dat is nog een project zeg maar.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Bimmer » 24 okt 2006, 03:46

Ik zou iets moeten bedenken zodat ik de antenne laag kan plaatsen. Ik ben bang dat een een magneetvoet geen antenne houd wanneer deze vertikaal geplaatst wordt (dit is de enigste manier waarop ik de de antenne laag kan krijgen op de kofferbak)...

Zie fotovoor wat ik bedoel...

[Edit: link gemaakt van de foto ivm grootte - Tincu]
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 24 okt 2006, 11:58

Ik heb een tijd met een magneet voet aan op de koffer bak gereden dat ging goed. Met de kanttekening dat ik hem wel 1 keer verloren ben. Wat ej ook wel eens ziet dat ze een plaatje metaal op het sleepoog klemmen en daar de antenne op zetten.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Bimmer » 24 okt 2006, 13:20

Mijn sleepoog zit in de bumper aan de rechterkant. Als je de foto bekijkt zie je een klein vierkant plaatje, wanneer ik dat plaatje verwijder kan ik er een sleepoog indraaien. Niet de meest ideale plaats dus... Ik zat te denken aan een kofferbak klem, ik weet niet of die dingen nog bestaan :?:

<offtopic mode> wat zijn de afmetingen van een foto om hem te mogen plaatsen zonder link? </offtopic mode>
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 24 okt 2006, 13:38

Zebrengen daan met dat plaatje de antenne naar het midden van de auto. Een kofferbak klem is ook een optie maar die willen wel een krassen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Thijs » 24 okt 2006, 13:39

maak een plaatje niet breder dan 600 dan zou je goed moeten zitten.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Bimmer » 24 okt 2006, 13:56

Aanstaande vrijdag even naar Dile rijden; wat spulletjes inkopen en dan proefrijden. Eens zien of ik de kunst nog een een beetje bezit :roll:

Volgens de schema's zou er op vrijdag ook een vosje moeten staan hier in de buurt van Breda, kan ik daar mooi testen.
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 24 okt 2006, 14:50

waarom kies je voor dile? in breda heb je jacobs dat is toch iets dichterbij voor jou?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Bimmer » 24 okt 2006, 23:56

Klopt JBE is inderdaad dichterbij voor mij net zoals Avera maar aan de site van Dile te zien hebben ze er meer dan bij JBE.

JBE is vooral interessant voor de amateurs (ik haalde er overigens ook mijn 2m/70cm spullen).

En ach... dan kan ik ook eens zien hoe die winkel eruit ziet... eventjes op en neer naar Krimpen...moet kunnen :)

Heb je trouwens nog nagedacht over mijn aanbod?
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 25 okt 2006, 00:49

Zeker maar ik hou hem nog even bij me zo als je al gemerkt hebt zijn ze moeilijk te krijgen. Dus het zou wel erg zonde zijn om het niet eens een keer te proberen!

De winkel van dile is gevestigd in de garage achter het huis maar die staat dan ook vol met 27mc spul.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Volgende

Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten