Setup om te vossen

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Berichtdoor Bimmer » 25 okt 2006, 09:37

Garage... achter het huis.... het is toch wel een winkel? Hebben ze de spullen die ze op hun site hebben staan op voorraad? En onnodig ritje is natuurlijk niet gewenst....

btw, a.s. zaterdag streekvos, iemand die hem gaat rijden?
Bimmer
 

Berichtdoor hullepim » 25 okt 2006, 09:38

Bimmer, Dile heeft erg veel spullen op voorraad liggen.
Het is gewoon een omgebouwde garage.
En Dirk en Leni zijn gewoon gezellige mensen en altijd in voor een gesprek.
hullepim
 

Berichtdoor Bimmer » 25 okt 2006, 09:47

Dan maak ik het ritje maar, ze zullen zeker wel IETS hebben wat ik zoek :lol: En voor advies kan ik daar ongetwijfeld ook wel terecht.... (hoop ik)
Bimmer
 

Berichtdoor hullepim » 25 okt 2006, 09:58

Bimmer, advies kunnen ze je zeker geven....
Welke bak ga je halen? Een Albrecht 485S? Erg mooie bak hoor!
Heb hem zelf en ben er erg tevreden mee, ik ga hem voor het weekend weer in de auto doen want de Intek ben ik niet echt tevreden mee. Doe Dirk en Leni even de groeten van me
hullepim
 

Berichtdoor Bimmer » 25 okt 2006, 10:17

Ik ben er nog steeds niet over uit welke bak ik moet nemen. Het is voor het eerst sinds lange tijd dat ik ga proberen een vosje te rijden. Ik weet ook niet hoe actief men nog is met vossen en om er dan meteen een aanzienlijk bedrag aan uit te geven, ik heb nog enige twijfel. Bovendien weet ik ook nog niet welke bak zowieso geschikt is. Thijs raadde me de Danita 640 aan, dus zal ik daar in eerste instantie maar van uit gaan. Maar wie weet neem ik de 485 wel mee of een PL (oude vertrouwde bak). Ik ga het alleen gebruiken om te vossen, vooralsnog ben ik niet van plan om basis terug te keren...
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 25 okt 2006, 10:27

Wereld van verschil danita 640, albrecht 485S, President Lincoln de laatste 2 worden trouwens niet meer gemaakt :cry: Maar de laatste keer dat iki bij dile was hadden ze, ze nog wel.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Bimmer » 25 okt 2006, 10:40

ik weet dat het een wereld van verschil is, 40 kanalen fm tegenover een allmode 10/11m radio...

Waar het mij dus om gaat is de gevoeligheid met ontvangst. Zo las ik een review van iemand (naam is me even ontschoten) dat de 485 nogal \"doof\" was... en een andere bijkomstigheid: er moet een externe s-meter aansluiting op gemaakt worden, zowel bij de 485 als bij de PL.

Het is nu vooral wikken en wegen wat nu verstandig is om te doen... gaat het vossen weer terug komen of is het slechts een opleving. Duurder wil denk ik niet altijd gevoeliger betekenen in dit geval....

moeilijk, moeilijk... :?
Bimmer
 

Berichtdoor hullepim » 25 okt 2006, 10:54

Bimmer, het klopt dat de 485 wat dover is, echter werkte hij bij mij prima om mee te vossen. Beste combo die ik heb gehad was een President Lincoln met een Wilson little will achter op de kofferbak van mijn Toyota Carina E hatchback. Maar ook met de Albrecht in de Carina ging het als een speer, maar zoals gezegd, die is was dover. Voor een Lincoln betaal je op dit moment de hoofdprijs omdat hij niet meer gemaakt wordt. Een tijdje terug had Dile er nog 2 staan, meen dat ze 400 moesten kosten toen.
hullepim
 

Berichtdoor Bimmer » 27 okt 2006, 13:44

Net terug van DILE...

Meegenomen:

- Midland 48 Excel (de Danita 640 was niet op voorraad)
- Maas K-SM-4
- DV 27 TE incl. kofferbakklem
- Diverse plugjes

Leuk winkeltje, doet me denken aan de cbshop vroeger in Overschie...
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 27 okt 2006, 15:41

Dat is mooi spul Bimmer. En je bent ook nog eens binnen je budget gebleven :!: Kon Dirk je niet verleiden tot een veel te veel kanalen veel te illegale bak :?:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Bimmer » 27 okt 2006, 17:19

Nee, had al aangegeven dat ik niet naar zoiets opzoek was, had alleen die 40 kanaaltjes nodig meer niet. Maar nu zit ik weer wel met iets wat volgens mij 400 kanalen heeft als je het insteld.

Net het boeltje een beetje aangesloten... en nu weet ik weer wat mij vroeger mateloos irriteerd... al die draden....aaaargh!!! :evil: Bakje gaat wanneer ik hem aan boord heb geklemd worden tussen passagiersstoel en middenconsole de meter kan dan net op het dashboard ook weer geklemd tussen de TomTom met een antislipmatje onder de pootjes tegen het schuiven. :oops: Als het vossen weer aanslaat bij mij kijk ik verder hoe ik een en ander mooi kan plaatsen als ik het nodig heb maar vooralsnog werkt het zo goed.

Vanavond kijken of er iets in de lucht zit en anders oefenen op basisstationnetjes... :twisted:
Bimmer
 

Re:

Berichtdoor Arthur » 28 okt 2006, 10:52

Bimmer schreef:Net terug van DILE...

Meegenomen:

- Midland 48 Excel (de Danita 640 was niet op voorraad)
- Maas K-SM-4
- DV 27 TE incl. kofferbakklem
- Diverse plugjes

Leuk winkeltje, doet me denken aan de cbshop vroeger in Overschie...


Nog een oude bekende van | piet overschie
Iedereen bij ons uit de buurt (o.a. BTB/Haaglanden a-k-a Marc hier op het forum) en ook ikzelf hadden er zowat aandelen, goh wat hebben we daar veel (vaak illegale) spullen vandaan gesleept!
Is me er ooit zelfs nog es een baan aangeboden.
Arthur
 

Berichtdoor Bimmer » 29 okt 2006, 20:13

Heb zojuist een Danita mark5 van iemand overgenomen. Het schijnt dat deze bakjes (volgens de oude garde vossers) goed werken. Gaan we ook maar eens uitproberen...
Bimmer
 

Berichtdoor Arthur » 29 okt 2006, 21:54

idd met klein stabiel antennetje liefst helemaal achterop je wagen peilt het makkelijkste.
en oefe eens op basis stations, bijv. van mensen waarvan je weet waar ze zitten, probeer er eens te komen puur op je meter
Arthur
 

Berichtdoor Bimmer » 31 okt 2006, 00:15

Is er iemand die mij kan vertellen/overtuigen waarom een Danita Mark 5 beter zou moeten zijn dan een andere bak bij het gebruik tijdens het vossen?
Bimmer
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron