midland 78

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

midland 78

Berichtdoor bermtoerist » 05 aug 2007, 10:06

hoi hoi zijn er mensen die vossen met een midland 78
ivm dat daar geen lokaal op zit.
en is er niks voor om daar een lokaal op te zetten.

groetjes 8) 8)
bermtoerist
 

Berichtdoor tuinhuis » 05 aug 2007, 18:33

Ik ken mensen die het doen....

Als je bij een vos bent die een sterk signaal heb trek je gewoon je antenne eruit. Dan hoor je hem alsnog, wel met een lager S-Punt :P

Maar vergeet dan niet om NIET te zenden. Anders kan je wel eens je eindtrap opblazen. Andere optie's zou ik niet zo 123 weten.

Zelf vos ik namelijk met een midland alan 48 excel multi ZONDER externe S-meter. :P

En ik kom vaak zat binnen hoor :P
tuinhuis
 

Berichtdoor Ernst » 05 aug 2007, 19:09

of een antenne switch

op een kant de antenne en op de andere kant een dummyload aansluiten

en je bak natuurlijk.....

het voordeel is dat als je in de verkeerde stand zou zenden ..het totaal geen probleem is voor je bak.... die ziet gewoon een perfecte staandeolf

wel een prettig idee......
. ------lineair--------------------------------antenne
op stelling bak---------<
. ------dummieload (ontvangst verzwakker)



de < is dan de antenne schakelaar


/edit nou ik heb geprobeerd er een tekeningetje van te maken ... maarna het posten verdwijnen de spaties in het bericht maar je snapt de kloe wel
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor Thijs » 05 aug 2007, 19:21

Hullepim heeft een PL-kabeltje waar een bevriende Amateur een verzwakker ingebouwd heeft (niet veel meer dan een schakelaar)
Mischien dat hij eens kan kijken hoe het in elkaar zit zodat je dat kan kopieren.

De oplossing met de Switch is ook nog niet zo gek. Daewoolanos zweert er bij (ondanks dat hij vost met een bakkie met local/DX en RF-Gain)
Voor mij werkte het voor geen meter maar mischien is het gewoon een kwestie van een goede switch kopen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Johanh2o » 05 aug 2007, 20:49

het laatste stukje op de switch zeker weet precies welk bos paadje ik in moet :lol:
Johanh2o
 

Berichtdoor Ernst » 05 aug 2007, 23:04

ik heb geen flauw idee.... soms wilde ik dat ik ook een beetje verstand van cb had :P
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor tuinhuis » 06 aug 2007, 02:21

Op internet is een verwakker te vinden (schema).

Googlen en je hebt hem :P
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor beemer320i » 27 aug 2007, 20:18

Als je je antennekabel eruit trekt ,hoe kan je dan de richting nog bepalen,ben ermee akkoord dat je hem eventueel nog kunt horen,maar als je de kabel eruit trekt heb je 1 geen antenne en 2 nog belangrijker geen massa en dus geen stralingsveld ...ik heb het nog niet geprobeert maar lijkt me logisch als je de massa van de wagen niet hebt dat je geen richting kunt bepalen,anders kon ik men antenne wel op het midden van het dak zetten om te peilen...
En met de dummy?die zet je dan ook achter op de wagen?
Aah,ma kheb m,je bedoeld dus gewoon rijden en zien of het stijgt het signaal,dus niet persé richten.
Maar dan moet je mijn inziens toch al heeeel dichtbij zetten wil je hem zonder antenne kunnen horen
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49


Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten