Website met locatie van draaipunten en meer

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Website met locatie van draaipunten en meer

Berichtdoor tuinhuis » 09 jun 2007, 18:26

Laat even een berichtje hier achter over dit idee en als je nog toevoegingen heb mag je ze hier ook achter laten :wink:


En aangezien de site nu al te bekijken is op:
http://www.zoek27mcvos.nl
Ga ik voortaan maar de updates in de startpost zetten. Wat nu ook al niet meer goed werkt vanwege de beperking van de database. Dus voortaal alleen de nieuwste veranderingen....

Update 15 Oktober 2007
De hosting is nu geregeld en hij staat nu dan ook eindelijk op het goede domein....
Ik ga me nu ook bezighouden met het filteren van het overzicht. Dit gaat mij wel wat tijd kosten omdat ik in gedachten al wel weet hoe ik het ga regellen maar in de praktijk is het altijd anders


Update 12 Oktober 2007
De website is tijdelijk uit de lucht omdat ik bezig ben met het plaatsen van een nieuwe server op mijn thuis locatie. Dus totdat het plaatsen van de nieuwe server gereed is, is de site nog eventjes down....
:twisted:
Laatst bijgewerkt door tuinhuis op 15 okt 2007, 21:15, in totaal 7 keer bewerkt.
tuinhuis
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 09 jun 2007, 21:05

Leuk initiatief...de vraag is alleen hoe je de content up-to-date gaat houden :?:

Iedere (regelmatige) vos heeft tegenwoordig wel een website, ga jij wekelijks die sites af om te kijken wíe er wánneer staat? Of ga je lijsten van data invoeren om de gegevens te genereren?

Op zich zou een kaartje als Google Maps hier heel leuk zijn, alle draaipunten als locaties op 1 kaart, met bijvoorbeeld een formuliertje erbij om te filteren op dag / tijd, linkje naar de website of pagina met meer info etc....

Als er zoiets komt moet het natuurlijk openbaar beschikbaar worden gemaakt en ook bekend zijn bij alle vossen :wink:
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor hullepim » 09 jun 2007, 21:11

Tuinhuis, zeker een leuk idee. Bedenk wel dat hier veel tijd in gaat zitten. Ik heb het geprobeerd met http://www.cb-vossenjacht.nl maar vossen verdwijnen en komen. Veranderen draaipunten, wijzigen tijden enz. Bovendien had ik het zo gemaakt dat de vossen het zelf in konden vullen. Helaas gebeurt dit dus niet. Ik heb toen de vossen die ik kon vinden gemaild enz, maar het wil gewoon niet goed lukken.

Ik wil niet je leuke idee bederven, maar bedenk gewoon dat het veel tijd gaat kosten. Ik heb mijn site nog wel draaien, maar ik houd hem niet meer bij. Ik heb in het begin samen gewerkt met Toine van vossenjachtinfo.nl neem daar eens contact mee op zou ik zeggen.
Begrijp me niet verkeerd, want ik vind het zeker een goed idee!!!
hullepim
 

Berichtdoor tuinhuis » 10 jun 2007, 02:48

Ik ga het zelf een beetje bijhouden en via een administrator console kan ik vanaf waar dan ook ter wereld vossen toevoegen en wijzigen..

Ook komt er een soort rating systeem later bij... Het zit nog vollop in de dev fase... Maar ik heb al wel een klein deel af (De layout zoals hij ongeveer wordt evenals de kleuren e.d.)

Ik wil nu nog wel verder gaan. Maar dat zal ik ook wel doen.. maar ik denk wel dat ik ruzie krijg met mijn pa omdat ik tot 4 uur door ga voor een lullige vossen site .... (Hij vindt het vossen onzin vanwege de brandstof kosten :P)

http://www.xs4all.nl/~corryv/vossenjachtsite.rar

is de download link. Kijk maar gerust. Misschien kan je er nog wat van leren ;)

Hij is nu nog gewoon HTML maar dat komt omdat het de layout is. Uiteindelijk wordt hij gewoon PHP met een beetje javascript ben ik bang... Heb een hekel aan javascript....
tuinhuis
 

Berichtdoor tuinhuis » 15 jun 2007, 21:26

Het begin is al online :P


http://80.126.244.100/vossen/

De dns naam is killua.xs4all.nl Maar de google maps api staat nog niet ingeschreven op de DNS naam. Dus die doet het dan niet :P
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor Equinox » 16 jun 2007, 00:39

Ziet er heel goed uit.. met de kaart zo..
Debemus autem nos firmiores inbecillitates infirmorum sustinere et non nobis placere

-Midland Alan 48+ Excel
-Sirio Turbo 800 (meestal)
-Sirio Performer 5000 (soms)
Avatar gebruiker
Equinox
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 17 apr 2007, 16:47
Woonplaats: Delft

Berichtdoor tuinhuis » 16 jun 2007, 01:14

Daarvoor maak ik het ook...

Het is makkelijker voor mij om op die manier een draaipunt van een vos dicht bij te ontdekken. En het systeem zal heel simpeltjes werken zometeen. Maar nu moet ik alles nog handmatig invoeren. Maar zoals ik al vermelde. Het is heel basic op dit moment nog. Het is gewoon 1 pagina.. :P en er zitten in principe al een stuk of 12 functies achter. Dus er worden al 12 functies uitgevoerd reeds. Dat zullen er een goede 200 worden... Laatste php project van mij had ongeveer 2000 regels code :twisted: (in 1 file...) De andere dingen tel ik nog maar niet mee :P dan kom ik denk ik aan de 3000 minimaal.
tuinhuis
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 16 jun 2007, 11:55

Hey kijk eens aan, een leuk begin :!:

Goed idee he dat Google Maps :lol:
Mocht je PHP/db/programmeer hulp nodig hebben moet je maar een pb-tje sturen, doe er zelf ook wel eens wat mee :wink:
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor tuinhuis » 16 jun 2007, 11:58

Geen nood Remco. Dit is pas mijn 7de site ofzo in PHP.. ;)

Hij wordt zekers mooi (voor mij dan.. Ik kan in het admin console komen zometeen)

Je mag wel helpen als je per see wilt. Misschien kan je er nog dingen van leren. Zoals classe beheer en WYSIWYG dan kan dat ook want in de admin console komt een WYSIWYG editor.
tuinhuis
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 16 jun 2007, 12:19

Qua PHP/ASP programmeren heb ik een jaar of 7 ervaring.
Wat voor database gebruik je? 'k Heb onlangs wat artikeltjes geschreven over PostgreSQL:

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/493/
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/371/

Misschien heb je er iets aan? Indien je MySQL gebruikt, daar heb ik ook wel eens wat over geschreven, m.n. over relaties en consistente data:

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/274/

Welke WYSIWYG-editor gebruik je? FCK, TinyMCE o.i.d.?
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor tuinhuis » 16 jun 2007, 12:26

FCK editor ga ik gebruiken.

En ik gebruik gewoon een MySQL dbtje. Dat is de geen die ik goed ken. Dus daarom ga ik die ook gebruiken.

De google api is gewoon van google zelf (voor het maken van de XML file voor de google map markers... Maar het invullen ga ik zelf maken. Dat ga ik op zo'n manier doen dat het makkelijk is en simpel.

(Link naar deze pagina plakken in een invoer veld waarna hij automatisch de juiste waarden in de DB weg schrijft.)

En door middel van te linken naar dit forum (in een nieuwe pagina want intern is zo shit) blijf het toch een beetje verzameld op 1 plaats.
tuinhuis
 

Berichtdoor Maikel » 17 jun 2007, 23:23

klinkt allemaal heel leuk, ben benieuwd hoe het word :)
Maikel
 

Berichtdoor tuinhuis » 17 jun 2007, 23:47

Er staat al een klein voorbeeld linkje... Moet nog een hoop eraan doen (uiterlijk en code) dus soms krijg je rare meldingen :P
tuinhuis
 

Berichtdoor Tincu » 21 jun 2007, 08:57

Ziet er leuk uit, ik denk dat men hier wel gebruik van gaat maken als het helemaal af is.

Misschien een idee om in de infotekst de vaste draaidata te vermelden?
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor tuinhuis » 21 jun 2007, 09:05

Er komt een soort extra iets... Je ziet op een oneven zaterdag bv alleen de vossen staan die op dat moment gaan draaien etc.

En dat kan je ook zo kiezen per datum en week e.d.
tuinhuis
 

Volgende

Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten