Wie heeft ervaring met deze antenne

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Wie heeft ervaring met deze antenne

Berichtdoor Papa Alpha » 26 nov 2007, 18:07

Ik kreeg een vraag van iemand of de President Black Pirate basisantenne (ik dacht een halve golf met 4 of 5 radialen) een aanrader is of niet.
Aangezien ik met deze antenne geen ervaring heb, stel ik de vraag hier maar eens.
Misschien heeft er iemand van ons zo'n antenne (gehad) of kent iemand die met deze antenne werkt.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Berichtdoor 19JP072 » 28 nov 2007, 21:24

Het is een verkorte 5/8 golf fiberglas antenne met 5 zijradialen van 1/4 golf. De 9.9dBi versterking moet niet serieus genomen worden, hooguit 2dBi is haalbaar met dit soort antennes.

Voordeel van fiberglas is het lage gewicht en hoge buigzaamheid. Nadeel is dat het erg gevoelig is voor statische ladingen. Zo kan je de regen letterlijk horen vallen op je antenne, als een soort harde ruis op je bak.

Hij zal het verder prima doen als antenne voor lokaal als DX werk, maar persoonlijk heb ik toch een voorkeur voor aluminium.

73 Jean-Paul
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 161 gasten