Hoe kan dit nu weer?

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Hoe kan dit nu weer?

Berichtdoor Thijs » 28 sep 2007, 13:33

Vorige week maandag was ik op jacht naar de ZOZvos en dat was weer z'n bekend drama :cry: .

Ik heb (het regende nog al stevig) een uur lang zitten kijken hoe m'n s-meter helemaal opliep en weer terug liep als m'n ruitenwissers hun werk deden.

Na een uur rond gereden te hebben en Deawoolanos gesmst te hebben voor het nummer van de vos.
Was m'n geduld op en schroefde ik de antennes om de vos aan te roepen met een klein beetje hulp :twisted:

Tot m'n grote verrassing had ik op de grotere antenne in eens geen last meer van m'n ruitenwissers. En ben ik uit eindelijk wel binnen gereden.

Na een lang verhaal de vraag hoe kan het dat ik op de peilspriet een Team Hunter op een gewone DV-voet op een kofferbakklem storing krijg van m'n ruiten wissers maar ook m'n aanjager.
Maar op de babbel spriet een Sirio Turbo 800S op een gewone PL-voet nergens last van heb :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 28 sep 2007, 22:35

Massa probleem ? wat is je swr van de peil antenne t.ov. de
\"vaste\" antenne ?
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor NL1ZZE » 28 sep 2007, 23:07

rondstraal antennes zenden altijd uit als een Panne(n?)koek

Zou goed kunnen dat je peil antenne op de kofferbak daarom net zo hoog zit als je ruitenwisser en daarom die storing goed oppakt. en je antenne op dak er soort van overheen straalt (ook qua ontvangst)

Anders zou ik het ook niet weten
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 150 gasten