Sirio TURBO 2000 - President Lincoln

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Sirio TURBO 2000 - President Lincoln

Berichtdoor chrisboutsen » 20 sep 2007, 11:04

Beste collega's,

Ik zit met volgend probleem:

Na het aansluten van de president lincoln op een turbo 2000 antenne met magneetvoet, geplaatst op een station wagen, wou ik de swr controleren en afstellen, deze bleek heel hoog te zijn op mijn swr meter 1/3,5, genoeg dus om de bak op te blazen.
Bijregelen van de antenne had geen effect, controle van antannekabel op kortsluiting of onderbrekingen, dit was in orde, controle van de pl stekers, ook goed. Na het ansluiten van een dummy load (50ohm) na de swr meter was de swr iets van 1/1,1 dus perfect. Ook bij het testen van het vermogen bleek dit tussen 5 - 20wat te liggen, regelbaar op de bak met rf-gain. Conclusie toch iets mis met de antenne. Dus ik ga naar de winkel koop een compleet nieuwe antenne weer een TURBO 2000 met magneet voet, wat blijkt de antennekabel is iets langer (3.6meter) ik opgelucht omdat ik dacht dat daar het probleem zat, maar nee na het testen juist dezelde uitslag SWR 1/3.5 tot zelfs 1/3,8. Heeft nog iemand dergelijk probleem meegamaakt?
Zelf heb ik al meerdere antenne's afgeregeld nooit dit aan de hand gehad. VAn de turbo 2000 ben ik zelf zeer tevreden, op een andere wagen en ander bak dan. Ook heb ik die president bak opengemaakt en gecontroleerd op slechte solderingen en/of wankel contacten.

PS. Zowel de interne swr meter als diegene die zelf tussen de kabel plaats geeft hetzelfde aan. ook heb ik aan ander swr meter van een kameraad gebruikt ook dezelfde uistlag 1/3,5.

Heeft iemand raad?

MVG Chris
chrisboutsen
 

Kabels nogmaals gecontroleerd...

Berichtdoor chrisboutsen » 20 sep 2007, 14:10

Hopeloos heb ik nogmaals alle antennekabels gecontroleerd,
en een rechtstreekse voeding van de accu naar de bak getrokken.
Deze draden zijn 4mm2 dik elk. voor + en - (massa). Steeds blijft het probleem hetzelfde, in het vorig berich heb ik wel meermaals een fout gesschreven, de swr is 3,5/1 en met die andere antenne 3,8/1 alle twee TURBO2000. Wie woont er in de buurt van Maaseik?
Belgisch of Nederlands limburg. En wil het samen met mij eens bekijken?

MVG Chris
chrisboutsen
 

Berichtdoor S_aver » 20 sep 2007, 15:03

Ik woon in belgisch limburg, maar ken er jammer genoeg ook niet zo heel veel van, misschien mijn goede vriend beemer?
Dat is de echte freak van de club. :lol:
Misschien hem even een pm sturen. :wink:
S_aver
 

Berichtdoor groene seat » 20 sep 2007, 20:56

probeer eerst even je antenne te verplaatsen op je auto
misschien is het een massa probleem :?
groene seat
 

Berichtdoor beemer320i » 20 sep 2007, 22:38

hang hem desnoods even tegen iets anders als je wagen,mazoetton of garagebox,allesinds iets met veel ijzerwerk :) als het dan nog niet beter is mss toch je antenne wat inkorten of verlengen....zit er verschil op swr op de uiterste kanalen?1 en 40 of hoger en dieper....heb je toevallig met de 2magneetvoeten de kabel tussen je kofferklep of deur geklemt?dat er een deftige knik inzit oid.kan ook wel de boosdoener zijn dat je het bij allebei de magneetvoeten hebt...
Albrecht AE-6890/ sirio turbo-5000
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Nieuwe antenne is slecht

Berichtdoor chrisboutsen » 21 sep 2007, 12:32

Hallo,

Nogmaals heb ik alles uitgemeten en getest.

President lincoln= OK getsest op een K40 antenne.
Beide magneetvoeten en kabels= OK uitgemeten met multimeter.
Baluns met PL voet: OK

Momenteel heb ik een antenne op eens swr van 1,5/1 gekregen
door de antenne langer te maken +/- 5 a 10cm dan origineel.
Dus de spriet langer gemaakt als was in nieuwstaat. Pas gekocht.
Wanneer ik deze verwissel met de ander spoel (het dikke stuk juist onder de spriet)
van de oudere turbo 2000 antenne is de swr alweer 3/1 maar ben gisteren gestopt er aan.

MIJN CONCLUSIE: IN DE TOEKOMST GEEN SIRIO ANTENNES MEER!!!
Welke is volgens u een aanrader? Wel mobiel en met magneetvoet.
Ook ben ik op zoek naar een goede peilantenne voor vossenjacht.

Groetjes Chris
chrisboutsen
 

Berichtdoor beemer320i » 21 sep 2007, 16:29

ik heb altijd Sirio gehad en zou geen ander meer willen...maar daar ben jij niet mee geholpen natuurlijk :)

De wilson antennes zijn ook goed naar het schijnt,wel ietsje duurder.
Albrecht AE-6890/ sirio turbo-5000
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Berichtdoor chrisboutsen » 21 sep 2007, 20:07

Eigenlijk zijn ze zo lecht ook niet naar mijn mening, maar volgens mij heeft die verkoper er aan zitten prutsen, ik denk dat ik alles van een turbo 3000 heb ma zit met een spriet van een 2000.
Of zo iets, het kan toch niet zo zijn dat ik 10 cm moet verlengen ofwel? trowens ik zit op de juiste frequentie. Beemer waar koop jij je cb materiaal?
chrisboutsen
 

Berichtdoor beemer320i » 22 sep 2007, 12:07

volgens mij is het toch ook zoiets geweest,verkeerde spriet.als de antenne niet in de verpakking zat tenminste.
een centimetertje te kort ipv te lang is al veel,maar 10cm??
hoelang is je spriet dan van de 2000?moet evenlang zijn als er op de verpakking staat.zoniet ging ik toch wel eens terug naar de winkel.

Op welke frequentie heb je hem getest?op een lincoln heb je er veel dus mss zat je met je turbo ergens te hoog of te laag op frequentie dewelke de k40 wel aankon/goedstond?(zag weeral te laat dat je goed op frequentie stond :oops: )
Albrecht AE-6890/ sirio turbo-5000
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Berichtdoor chrisboutsen » 27 sep 2007, 13:49

Beemer,...

De frequentie was toch perfect hoor, zat op de gewone fm band,
heb kanaal 1 tot 40 geprobeerd, zelf weet ik ook dat de lincoln een groter frequentie bereik heeft,

Ik heb het probleem kunnen oplossen door een ander type magneetvoet te kopen, eerst gebruikte ik deze voet...

http://www.sirioantenne.it/prodotti_ant ... 1169&idp=8

nu heb ik een nieuw model gekocht en het probleem is opgelost:,
dit model...

http://www.sirioantenne.it/prodotti_ant ... 169&idp=10

Mijn conlusie, het heeft iets te maken met de straning van de magneet in de magneetvoet....

Probleem opgelost, ....

Groetjes
chrisboutsen
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 150 gasten