Beste Balkon Antenne met gain

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Beste Balkon Antenne met gain

Berichtdoor Russell » 02 aug 2007, 12:50

Hallo allemaal,
Na lange tijd keer ik me weer terug op de 27mhz band.
Ik heb nu minder ruimte omdat ik in een flat woon.
Graag wilde ik jullie expertise raadplegen om de beste antenne die ik maar kan aan te schaffen voor op het balkon.
Liefs moet de antenne Gain hebben maar vermoed dat, dat moeilijk is.
Ik heb al een paar andere berichtjes gezien waarin staat dat de Boomerang en en eventueel zelf maak antenne goed zijn.
Maar graag koop ik een antenne die ook meer dan 100w aankan en de lengte mag best tot 2 meter zijn.

Hebben jullie enige idee en ervaring met goede werken antenne's die gain hebben, ongeveer 2 meter lang zijn en meer dan 100 watt aan kunnen en dan ook nog passen op het balcon? :roll:

Is het mogelijk om dan usb en dergelijk goed te ontvangen met een balkon antenne?
Kan ik niet een mobiel antenne op het balkon monteren?

Alvast super bedankt!

Graag een link erbij zodat ik het kan bestellen.

Nogmaals bedankt!! :lol:
Gr.
R.
Russell
 

Berichtdoor Papa Alpha » 02 aug 2007, 20:42

Hallo Russell,

Wellicht dat je eens kunt kijken op http://www.dile.nl en dan onder de knop ANTENNES.
Ze zijn ook graag bereid om je goed advies te geven.

Ik weet niet of je boven of onderin een flat woont en hoe verder je situatie is i.v.m. eventuele obstakels, maar over het algemeen is de werking van (kleinere) antennes toch stukken minder als ze kort op betonnen muren e.d. staan.

De db's versterking waarover in de bijgeschreven teksten gesproken wordt zou ik maar met een korreltje zout nemen.
Ik heb, toen ik op een flat noodgedwongen met een kleine antenne op balkon zat, altijd prima resultaten geboekt met een simpele DV 27 (niet de korte uitvoering, maar die van ik meen 1.43 m. lengte)
Voetje vastgemaakt op het metalen balkonrek en nooit geen problemen met de staande golf.

Veel succes.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Berichtdoor Russell » 03 aug 2007, 17:19

Hallo Papa Alpha,

Super bedankt voor jou reactie!

Die website heeft goed geholpen dank je.

Ik heb gekocht (omdat ik niet kon wachten) de Sirio Balcony 27-200
http://www.sirioantenne.it/prodotti_ant ... 1108046554
En ben er redelijk tevreden mee.

Ik was nog inderdaad aan het twijfelen om inderdaad zo’n DV27 of soort vergelijkbare antenne te kopen en die te plaatsen op mijn balkon zoals jij dat schreef maar heb toch voor de lengte gekozen van de Sirio Balcony 27-200. Lengte is 5.5 meter.
2.75 omhoog en 2.75 omlaag.

Ik heb helaas niet de hoogte mee “1ste verdieping” maar hoor gelukkig al spanje op triple 5 :D

Nogmaals bedankt voor jou reply!

Mvg,

R.
Russell
 

Berichtdoor Papa Alpha » 03 aug 2007, 20:06

Graag gedaan en ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt :!:
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Berichtdoor rooie » 08 sep 2007, 17:49

hallo russel

zou je een foto kunnen plaatsen van je antenne, en vertellen waar je hem gekocht hebt . ben namelijk ook in de weer om en antenne te kopen. ook zoiets als jou.
groetjes van de rooie uit dieren (bij arnhem)

ps. en hoe bevalt je antenne nu je hem een poosje hebt?
rooie
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 28 jun 2007, 20:17
Woonplaats: In Gelderland, Maar ja, WAAR!!!!!!!!!!!!


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 160 gasten