Wilson 1000 ervaringen??

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Berichtdoor norman » 03 sep 2007, 00:52

Ik heb ook een Wilson1000 maar heb een paar cm in de top \"bijgeplakt\" om de SWR te verbeteren. Ik heb het gevoel dat de spoel te ver van het dak vd auto komt door een (te) hoge magneetvoet. Misschien dat ik binnenkort het pijpje waar de straler inzit laat verlengen met een cm of 10 zodat ik circa 15cm schuiflengte heb.
norman
 

Berichtdoor norman » 12 sep 2007, 00:31

Nou, bij deze:
http://i190.photobucket.com/albums/z216 ... G_1337.jpg

dit is de rest van mijn auto:
http://i190.photobucket.com/albums/z216 ... G-1336.jpg

SWR afregelen gaat nu prima. Toen er nog het originele pijpje opzat kwam ik steeds lengte tekort. Misschien omdat ik niet de originele Wilson magneetvoet gebruik...
norman
 

Berichtdoor S_aver » 12 sep 2007, 09:36

netjes gedaan, zelfs mooier dan origineel vind ik zo.
*thumbs up*
S_aver
 

Berichtdoor beemer320i » 12 sep 2007, 15:44

ik begrijp eigenlijk niet dat iedereen zo een moeite heeft met op een lange antenne te peilen.als je je meter lokaal afstelt op 30+ op die lange antenne dan blijft het toch hetzelfde,30+ bij de vos,als je eerst test hoever je 30+ van de vos af krijgt dan stel je de meter toch gewoon wat zwaarder af.
En signaal in de ronde,dat heb ik niet...zelfs niet de laatste 200meter...of mss ben ik een uitzondering...maar ik kom toch altijd binnen dus het is best mogelijk om op een lange antenne te peilen (in mijn ogen) :lol:
Maar ieder zijn manier natuurlijk :wink:
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Berichtdoor Johanh2o » 12 sep 2007, 18:38

als je rondje draait gaat je antenne toch zwabberen dus gaat je s-meter ook dansen lijkt me logisch antenne die niet zwabbert geeft dan toch de beste richting aan .

ik ben ook binnen gekomen met een wilson little wil op dak maar toen ik die kliene vosse antenne achter de auto hing werd het veel duidelijker
Johanh2o
 

Berichtdoor beemer320i » 12 sep 2007, 19:47

daar heb ik weinig last van eigenlijk,dat zwabberen scheelt wel iets maar toch niet in die normen dat je de verkeerde richting uitrijd,want da scheelt wel volledige s-punten.
Maar zoals ik zei,dat is mijn mening erover.ieder op zen eigen manier uiteraard :wink:
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Berichtdoor groene seat » 12 sep 2007, 21:02

met een wilson 1000 en 5000 is het goed vossen
zo lang je hem maar achter je auto heb hangen. Bv op de trekhaak
Het licht ook aan de type auto. een nieuwere type auto bv 206, een nieuwe c klasse zal de wilson 1000 niet zo goed werken
omdat het plaat materiaal niet alleen van metaal is , maar ook van composiet. Daardoor blijft de wilson ook niet lekker plakken heb dus automatisch ook minder aarde van de auto (waardoor je dus slechte meetingen maak )
groene seat
 

Berichtdoor norman » 17 sep 2007, 23:22

Nog ff verder knutselen, de Wilson 1000 maar dan als \"balcon-antenne\":
http://i190.photobucket.com/albums/z216 ... G_0977.jpg
Als groundplane maak ik gebruik van een oude tv-antenne reflector voor de UHF band (die met die 4 vlinder dipooltjes).
Daar bovenop een klein plaatje aluminium om de voet een solidere ondergrond te geven. SWR maximaal 4 streepjes uit de hoek over de standaard 40 kanalen.
norman
 

Vorige

Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 182 gasten