Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Voor al je 27mc apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor 19rsn1948 Hans » 01 okt 2009, 01:25

Wie oh wie heeft er nog ergens een duidelijk Schema of kopie hiervan liggen van een Amerikaanse 27Mc bak type Rystl Panther CB-4082 of heeft hier een beetje verstand van ? Heb deze veel gebruikt in de jaren '70 en weer onder het stof vandaan gehaald, maar nu loopt deze naast de Frequentie! Is bewerkt en loopt van de 25.600 tot 28.500 Mhz op Am - Fm - Lsb - Usb. Kunt U mij helpen mijn oude hobby weer te hervatten neem dan kontact met mij op.

Bvd en Mvg. Hans http://www.tweedehands.nl/64111196.html
Laatst bijgewerkt door 19rsn1948 Hans op 01 okt 2009, 11:58, in totaal 1 keer bewerkt.
19rsn1948 Hans
 

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor 19DT2120 » 01 okt 2009, 09:21

Probeer het eens op een Amerikaanse forum ,daar heb je meer kans van slagen dan in NL.

Als je graag spam wil krijgen dan moet jij je email adressen vooral laten staan
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor 19rsn1948 Hans » 01 okt 2009, 12:11

Mark ,,,Wat denk je dat ik reeds lange tijd gedaan heb ? Maar heb hier in NL in korte tijd meer reactie's gehad dan elders !![quote="19DT2120"]
19rsn1948 Hans
 

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor 19DT2120 » 01 okt 2009, 14:24

Wat voor een print zit er in???
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor 19rsn1948 Hans » 01 okt 2009, 15:01

TP - S30 - HB
19DT2120 schreef:Wat voor een print zit er in???
19rsn1948 Hans
 

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor jcva » 01 okt 2009, 18:04

Wil jij met je pa1vo in je profiel suggereren dat je een radiozendamateur bent????
Doe je niet verstandig want deze call is niet uitgegeven, het is wel een call die gezien het roepletterbeleid in Nederland zou kunnen en daarmee is het dus niet toegestaan als niet amateur om je er mee te identificeren.
Formeel gezien (het AT valt onder economische zaken ) pleeg je een economisch delict en de straffen daarop kunnen vrij fors zijn. Vele malen hoger dan het illegaal zenden.

Kom je er niet mee uit op de band dan is het nog tot daar aan toen maar zenden (en zeker op de amatuerbanden) lijkt mij niet echt slim.

jcva

(ja ik zal wel weer een zeikerd zijn maar als je amateurtje wil spelen doe er dan ook moeite voor er zijn er genoeg die je daarbij willen helpen)
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor norman » 01 okt 2009, 18:36

Misschien vind je hier iemand met een schema (vertaalde URL):
http://translate.google.nl/translate?hl ... start%3D20

hier in de originele taal: http://www.rogerk.net/forum/index.php?topic=6880.0
norman
 

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor 19rsn1948 Hans » 01 okt 2009, 20:11

Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd ! Ik heb me 2 dagen geleden op dit Forum aangemeld en kreeg steeds een melding dat de gebruikersnaam reeds bestond en heb toen uiteindelijk de call gebruikt die ik voor meer dan 35 jaar geleden gebruikte op de SSB. Ik heb er destijds nooit geen problemen mee gehad en wist ook dat deze officeel niet bestond. Ik ben toen ook bezig geweest met de cursus maar heb deze door werkzaamheden in het buitenland niet meer af kunnen maken. Dus ik weet echt wel waar het allemaal om draait ! Maar als jij je daaraan op je staart getrapt voelt, zal ik deze naam wel veranderen !! Amateur !!!! ( op de CB ??? )

Movg. Hans
jcva schreef:Wil jij met je pa1vo in je profiel suggereren dat je een radiozendamateur bent????
Doe je niet verstandig want deze call is niet uitgegeven, het is wel een call die gezien het roepletterbeleid in Nederland zou kunnen en daarmee is het dus niet toegestaan als niet amateur om je er mee te identificeren.
Formeel gezien (het AT valt onder economische zaken ) pleeg je een economisch delict en de straffen daarop kunnen vrij fors zijn. Vele malen hoger dan het illegaal zenden.

Kom je er niet mee uit op de band dan is het nog tot daar aan toen maar zenden (en zeker op de amatuerbanden) lijkt mij niet echt slim.

jcva

(ja ik zal wel weer een zeikerd zijn maar als je amateurtje wil spelen doe er dan ook moeite voor er zijn er genoeg die je daarbij willen helpen)
19rsn1948 Hans
 

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 01 okt 2009, 20:33

Ja hoor Hans ook hier op het forum en op de cb zitten amateurs met een officieel registratie bewijs .En ik ben daar 1 van :) . Zo raar is dat toch niet :?: Maar goed laten we bij het onderwerp blijven anders hier even een nieuw topic voor open heren.
Tnx
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor jcva » 01 okt 2009, 21:17

Ook ik heb een machtiging(registratie) en deze reactie had ik wel verwacht en gezien de reactie weet je gewoon dat ik gelijk heb, ik wilde je er alleen even op wijzen wat de risico's kunnen zijn.
Ook ik draal al een jaar of 35 mee op CB en ben nog nooit iemand tegengekomen die een call gebruikte die op een amateur call leek en waarom zou je, je wordt er absoluut niet serieus mee genomen.

Terug naar je setje, ken het type niet exact maar zoals je wellicht weet zijn er veel meer merken dan fabrieken (en dat is altijd zo geweest) Als ik dan op de link afga die eerder al geplaatst is dan lijkt het een oude versie Cybernet maar dan moet er iets van Ptbm **** opstaan.
Gezien je foto op MP denk ik aan een cybernet kloon AM/ssb dus mogelijk een ptbm052aox (of cox) (even uit mijn hoofd
Is dat zo dan kom je met een schema van 1 van de varianten een heel eind, ze zijn uit die seties voor 95 % gelijk.

Mischien is het mogelijk er een plaatje van te schieten??

Of nog eens kritisch te kijkenn naar een printnummer.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor 19DT2120 » 01 okt 2009, 21:53

vond nog wat info en heb het door google vertaling gehaald: http://translate.google.nl/translate?hl=nl&ie=UTF-8&oe=utf-8&u=http://www.rogerk.net/forum/index.php%3Ftopic%3D6880.0&client=firefox-a

Als de boven gaande url niet werk omdat ik met Firefox werk,dan moet je dit url gebruiken om het zelf door de vertalingsmachine heen te halen :http://www.rogerk.net/forum/index.php?topic=6880.0
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor Ernst » 01 okt 2009, 22:04

Ook ik heb een machtiging(registratie) en deze reactie had ik wel verwacht en gezien de reactie weet je gewoon dat ik gelijk heb, ik wilde je er alleen even op wijzen wat de risico's kunnen zijn.


Nonsens
Gezien het 27mc bandje licentie vrij is... zijn die regeltjes die gelden voor de banden waarvoor je wel een licentie nodig hebt niet van toe passing

de enige regels zijn die van de cept normering.... dat de gebruikte spulen aan die normering voldoen...... en dat elke leek ... met de nadruk op leek ... zonder enige kennis van zaken gebruik mag maken van deze 40 kanalen fm-am-ssb
En of zeze gebruiker nou pietje of jantje of pa huppeldepup zal het agentschap telecom een worst wezen... zolang je maar cept-conforme apperatuur gebruikt


hou je aan de forum regels
hou het gezellig.......
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor 19rsn1948 Hans » 01 okt 2009, 22:08

Heb ondertussen al zoveel tips en reactie's binnengekregen, ook over Cybernet dat ik nu eindelijk aan de slag kan om die bak opnieuw af te regelen.
Nogmaals bedankt! Kunnen we weer de 11meterband gaan bevuilen ( ahum )
19rsn1948 Hans
 

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor jcva » 01 okt 2009, 22:32

27Mhz is licentievrij ja maar dat betekend niet dat je daar een amateur call op mag gebruiken, zoals ik al zei AT hoort tegewoordig bij economische zaken dus pleeg je formeel gezien een economisch delict, nog afgezien van het feit dat je jezelf belachelijk maakt door een amateurcall te gebruiken, je zal geen amateur op de 27Mhz dat horen doen (hij mag het niet) want deze band is op grond van de machtigingsvoorwaarden niet aan hem toegewezen. Hij mag er wel op uitkomen maar uitsluitend met goedgekeurde apparatuur 40 kanalen en 4W en niet zijn gemodificeerde allbander. Dat het gebeurt is wat anders. Mag daar ook zijn roepletters niet gebuiken.
Maar ga eens leren, doe examen, dan weet je het en mag je veel meer dan op de 27Mhz, en zeg nou zelf Novice is toch voor iedereen tegenwoordig.
F is wat lastiger maar ook te doen, mits je er tijd in wilt steken.

Maar back to basic, het ging over een setje met problemen.

Kwam ook nog wat tegen op een italiaans forum daar noemen ze meerdere merken maar alle bouwgelijk. Hoop dat het plaatje meekomt. Ziet er naar uit dat het cybernet is. Je moet je allen wel afvragen wat er gebeurt is, van het in de kast leggen verlopen ze doorgaans niet, mogelijk is hij uitgebreid en staat er wat niet goed??
Die 5Khz is soms net de coarse regeling (die hij standaard waarschijnlijk niet heeft)
Maar nogmaals een volledig printnummer helpt vaak heel veel dan kun je makkelijker zoeken. En mocht die set naast frequentie staan, regel ergens even een frequentiecounter want zonder ga je dat nooit goed krijgen. Op FM acceptabel maar SSB gaat niet lukken.


jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor 19rsn1948 Hans » 01 okt 2009, 22:59

Was deze tekening ook al tegengekomen, heb er wel iets aan gehad

Hans
19rsn1948 Hans
 

Volgende

Keer terug naar Vraag en aanbod

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 98 gasten