Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Voor al je 27mc apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor Edje555 » 01 okt 2009, 23:29

jcva schreef:27Mhz is licentievrij ja maar dat betekend niet dat je daar een amateur call op mag gebruiken, zoals ik al zei AT hoort tegewoordig bij economische zaken dus pleeg je formeel gezien een economisch delict, nog afgezien van het feit dat je jezelf belachelijk maakt door een amateurcall te gebruiken, je zal geen amateur op de 27Mhz dat horen doen (hij mag het niet) want deze band is op grond van de machtigingsvoorwaarden niet aan hem toegewezen. Hij mag er wel op uitkomen maar uitsluitend met goedgekeurde apparatuur 40 kanalen en 4W en niet zijn gemodificeerde allbander. Dat het gebeurt is wat anders. Mag daar ook zijn roepletters niet gebuiken.
Maar ga eens leren, doe examen, dan weet je het en mag je veel meer dan op de 27Mhz, en zeg nou zelf Novice is toch voor iedereen tegenwoordig.
F is wat lastiger maar ook te doen, mits je er tijd in wilt steken.

Maar back to basic, het ging over een setje met problemen.

Kwam ook nog wat tegen op een italiaans forum daar noemen ze meerdere merken maar alle bouwgelijk. Hoop dat het plaatje meekomt. Ziet er naar uit dat het cybernet is. Je moet je allen wel afvragen wat er gebeurt is, van het in de kast leggen verlopen ze doorgaans niet, mogelijk is hij uitgebreid en staat er wat niet goed??
Die 5Khz is soms net de coarse regeling (die hij standaard waarschijnlijk niet heeft)
Maar nogmaals een volledig printnummer helpt vaak heel veel dan kun je makkelijker zoeken. En mocht die set naast frequentie staan, regel ergens even een frequentiecounter want zonder ga je dat nooit goed krijgen. Op FM acceptabel maar SSB gaat niet lukken.


jcva


Je zegd zelf dat die Call niet geregistreed staat op een amateur zijn naam.. duz tja dan is hij ook niet in overtreding omdat 11mtr geen gedrags of bepalingen voor zijn zoals op amateurbanden maar enkel op 11mtr CEPT norm apparatuur gebruikt mag worden, waneer men met een bestaande PD.PA call gaat werken dan heet zoiets misbruik. maar zonder dat die call is geregistreed is kan niemand jouw iets maken ook niet het telecomgezeldschap omdat het wettelijk niet hard is te maken zolang er geen misbruik van geregistreerde Calls gebruik wordt gemaakt.

Dus al zou ik mij PD3Sukkel noemen of PA3666 en ze zijn niet geregistreerd dan heb je geen poot om op te staan en kan de telecomgezeldschap afzwaaien bij een rechter.
Amateurs , R.A.Z.L en overige gemoeide instanties der Amateurs moeten niet denken dat het PD of PA dan als heilig verklaard moet worden,helaas heeft het meer met gedragscodes te maken en of pietje of klaasje daarmee sereus wordt genomen is ala..
niet vervelend bedoeld maar helaas zo liggen de wettelijke feiten nu eenmaal met de kromme wet in Nederland, dan hadden ze daar duidelijke telecom wetsregels voor moeten maken.
Edje555
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 13 jul 2009, 18:44

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor Ernst » 02 okt 2009, 01:17

Je zegd zelf dat die Call niet geregistreed staat op een amateur zijn naam.. duz tja dan is hij ook niet in overtreding omdat 11mtr geen gedrags of bepalingen voor zijn zoals op amateurbanden maar enkel op 11mtr CEPT norm apparatuur gebruikt mag worden, waneer men met een bestaande PD.PA call gaat werken dan heet zoiets misbruik


voor de 27mc is er geen regelement op het gebruik van pd en pa
en als leek hoef je je daar ook niet mee bezig te houden
het is alleen van toepassing buiten de 40 kanaaltjes op de amateurbanden waar je een licentie voor nodig bent

Maar ga eens leren, doe examen, dan weet je het en mag je veel meer dan op de 27Mhz, en zeg nou zelf Novice is toch voor iedereen tegenwoordig.
F is wat lastiger maar ook te doen, mits je er tijd in wilt steken.



we zitten hier op een cbforum
Als men behoefte heeft aan info over het halen van een licentie doen we dat wel in het juiste topic

En maak een topic aan met info, waar men op de site van het agentschap telecom
het regelement voor 27mcers kan inzien betreffende het gebruik van een roepnaam
dan weten wij als leek waar we ons aan moeten houden :wink:
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 02 okt 2009, 08:33

Nogmaals we dwalen van het onderwerp af :!: Er wordt een schema gezocht .Wil je nog wat kwijt over de call dan graag in een nieuw onderwerp .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor Edje555 » 02 okt 2009, 08:43

Inderdaad we dwalen af ,

De beste man zocht een schema, het is hier ook niet de bedoeling om een menings verschil te beslechten over PD of PA calls :mrgreen:
Onder Amateurs zitten ook hele fijne mensen die ook nog steeds geregeld op 11mtr te vinden zijn en er zijn er ook die 11mtr negeren ,en helaas dat zal altijd zo blijven met mensen.

73's
Edje555
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 13 jul 2009, 18:44

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor Ernst » 02 okt 2009, 17:04

kijk ff naar het print nr wat er in de Rystl zit
waarschijnlijk zijn er ook andere merken op de markt geweest met het zelfde binnenwerk
(denk maar aan cybernet... zelfde printplaat in mega veel merken

(edit:) is dus al gegeven ... las er overheen
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor Ernst » 04 okt 2009, 21:09

toen ik de ingewanden zag moest ik eigenlijk aan de hygain 5 denken
kijk en vergelijk ff ... ik vemoed dat er dezelfde print gebuikt is

http://www.geocities.com/open_channel/121d4x.html
[edit:]
maar ff een bijlage ... foto's worden weer eens niet weer gegevn
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor 19rsn1948 Hans » 05 okt 2009, 00:21

Ja, Ernst ik moet je gelijk geven. Dit kon weleens een exacte kopie van de Rystl zijn maar deze tip heb ik al vaker gekregen alleen waren deze niet bevestigd door een foto. Met name de Hygain 2705 V komt duidelijk overeen met print PTBM048AOX van Cybernet. Door de vele reactie's en tips is de bak inmiddels weer een beetje bijgeregeld en werkt weer 'n beetje. Het zuivere moet nog komen als we een counter er aan kunnen hangen maar die hebben we helaas niet. Voor een exact schema laat ik de deur nog even open staan en voor de rest wil ik iedereen bedanken die aan deze Puzzle heeft meegewerkt en wil ik dit onderwerp afsluiten.

Mvg. Hans
19rsn1948 Hans
 

Re: Gezocht: Schema Rystl CB-4082

Berichtdoor Ernst » 05 okt 2009, 16:54

de foto is alleen voor hetgeen wat ik kon vinden
jij hebt nl de echte radio voor de neus liggen
aan de hand van de andere link kun jijzelf alleen bepalen of het van toepassing is op je bak of niet
succes met de hobby :)
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Vorige

Keer terug naar Vraag en aanbod

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 118 gasten