Oud Legerbakkie

Voor al je 27mc apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Oud Legerbakkie

Berichtdoor Grote Beer » 14 okt 2007, 18:30

Heey mensen ik heb een vraag over een oud legerbakkie. Een rec-trans RT-66/GRC, we hebben alleen het bakkie en de voeding (12 volt) we moeten alleen nog een mike, antenne en een voedingskabel hebben die hier oppassen.
Kunnen jullie misschien meer vertellen over deze bak, en kunnen jullie vertellen waar we de benodigde spullen eventueel kunnen aanschaffen,

Met Vriendelijke Groet,

Grote Beer,
Grote Beer
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 14 okt 2007, 18:56

Volgen mij zit je op het verkeerde forum :?:
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor Papa Alpha » 14 okt 2007, 19:34

Kijk hier maar eens bij ZENDAPPARATUUR
http://www.legerdump.com/
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Berichtdoor Remco Rozenburg » 14 okt 2007, 19:43

Ik denk niet dat dat een \"bakkie\" is zoals de meesten hier gebruiken...ik denk wél dat het gebruik er van niet zal zijn toegestaan :)

Is dit 'm?

http://www.helmut-singer.de/stock/-675378788.html

Freq.-bereik 20 - 29.7 MHz, 20W output

Bij Baco zul je ook wel e.e.a. kunnen vinden:
http://www.baco-army-goods.nl/
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Oud Legerbakkie

Berichtdoor mister x » 18 sep 2009, 18:01

hallo


even dit leger bakken mogen alleen gebruikt worden om te luisteren.maar in geen geval om mee te zenden.de reden is dat ze meestal niet op de 11 meter band zenden.maar op de amateur banden en wel voor degene die een lecentie hebben.bij het toch gebruiken op deze banden.dan word je door deze heren uit gepeild en aangegeven bij de radio controle dienst.die je dan de boel inbeslag neemt en je krijgt ook nog een cadeau bon die je mag gaan betalen en die boete is niet mals trouwens is het hebben van zenders sowiezo stafbaar behalve dan van de 11 mtr band.maar daar mag je ook niet mee op de 10 mtr komen wand dat is ook een band voor degene die een zendlicentie bezitten.die legerbakken worden wel vrij verkocht maar in principe is het bezit ervan verboden of het zend gedeelte moet onklaar gemaakt worden.even als 3 mtr zenders die gebruikt worden door de zgn ehterpiraten je kunt het allemaal vrij kopen maar mag het niet hebben nog gebruiken.maar er zijn ook leger bakken die mag je wel gebruiken.dat is de grc 9 die zend ook op de 11 meter. mister x
mister x
 

Re: Oud Legerbakkie

Berichtdoor Erik » 18 sep 2009, 18:13

!
Laatst bijgewerkt door Erik op 29 dec 2018, 19:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Erik
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 496
Geregistreerd: 20 jul 2008, 22:25
Woonplaats: Zuid Nederstad in Wereldland

Re: Oud Legerbakkie

Berichtdoor Remco Rozenburg » 18 sep 2009, 18:52

maar er zijn ook leger bakken die mag je wel gebruiken.dat is de grc 9 die zend ook op de 11 meter.


Ook dat kan ik me nauwelijks voorstellen, toestellen die gebruikt mogen worden voor CB moeten voldoen aan bepaalde typekeuringen en de GRC 9 is daar absoluut nooit voor bedoeld.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Oud Legerbakkie

Berichtdoor Thijs » 18 sep 2009, 19:02

Ok nu ik nog ff en dan gaan we weer on-topic.

Bezit van alle zendapparatuur is vrij.

Maarrrrrrrr alle apparatuur die je in een half uur bedrijfsklaar kunt hebben en waarvoro je niet gematigd bent kan en mag nog altijd in beslag genomen worden.

Dus lincolns in de vitrine mogen.

Aangesloten lincolns (ook al staan ze uit) zijn strafbaar.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Oud Legerbakkie

Berichtdoor Columbus » 18 sep 2009, 19:31

Wettekst:
Het aanleggen, het geheel of gedeeltelijk aangelegd aanwezig hebben, of het gebruik van radiozendapparaten is slechts toegestaan indien voor het gebruik ervan aan de houder van die radiozendapparaten op grond van hoofdstuk 3 een vergunning voor het gebruik van frequentieruimte is verleend.
(Telecommunicatiewet 1998, Artikel 10.16)

De termijn van een half uur staat nergens in de wet beschreven. Het is aan de bijzonder opsporingambtenaar (BOA) om te bepalen of een radiozendapparaat 'geheel of gedeeltelijk is aangelegd'. De discussie 'wat is aangelegd?' hebben we op dit forum al eens vaker gevoerd. Bij twijfel zal de rechter uitspraak doen als je de conclusie van de BOA betwist. Over het algemeen zal echter geen BOA je woning betreden als je je aan de regeltjes houdt. Met alleen luisteren met het apparaat zal je geen probleem hoeven te verwachten.

Trouwens...met uitzondering van een zelfbouwzender kan ik me geen situaties voorstellen waarbij je niet binnen een half uur e.e.a. bedrijfsklaar kan hebben. En wie vandaag de telegraaf heeft gelezen (om maar eens een kwaliteitskrant te noemen, ahum) leest dat juist zendamateurs kunnen worden ingezet bij rampen omdat ze juist zo snel een communicatienetwerk kunnen opzetten. Citaat uit het artikel: "Wij kunnen binnen één à twee uur operationeel zijn. Defensie kan het later overnemen.” (of zegt dit meer over hoe slecht ons leger is voorbereid ?!?)
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Oud Legerbakkie

Berichtdoor Erik » 18 sep 2009, 20:13

!
Laatst bijgewerkt door Erik op 29 dec 2018, 19:31, in totaal 2 keer bewerkt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Erik
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 496
Geregistreerd: 20 jul 2008, 22:25
Woonplaats: Zuid Nederstad in Wereldland

Re: Oud Legerbakkie

Berichtdoor rob kenwood » 19 sep 2009, 09:42

ik zou als ik jouw was even de baco in ijmuiden bellen! misschien dat hun nog wat hebben liggen voor je! en anders hebben ze denk ik nog wel een adres voor je!
19AC153


is er leven na de dood? steel me kenwood en je weet het!
rob kenwood
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 962
Geregistreerd: 12 aug 2008, 17:59
Woonplaats: gewoon thuis


Keer terug naar Vraag en aanbod

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 94 gasten