Zelfbouw 2,4Ghz s-meter

Voor all je vragen waar een soldeerbout of schroevendraaier aan te pas komt.
Heb je leuke apparatuur zelf gebouwd, show ze hier!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Zelfbouw 2,4Ghz s-meter

Berichtdoor hullepim » 25 sep 2007, 17:08

Ik ben opzoek naar een schema voor een zelfbouw s-meter voor 2,4Ghz. Op mijn werk gebruiken we nu een laptop met netstumbler om het bereik van wifi te meten, maar ik vind dit niet altijd even praktisch. Nu zijn er in de handel wel van die dingen te krijgen die met 2-5 leds aangeven hoe sterk het signaal is, maar gewoon een analoge s-meter vind ik voor dit soort werk toch handiger / mooier.
Iemand een idee / schema?
hullepim
 

Berichtdoor tuinhuis » 02 nov 2007, 03:47

Hey pim....

Ik liep ook ff rond met het idee om een S-Meter te bouwen... Maar er komt meer bij kijken dan je denkt...

Aangezien jij in de 2.4 GHZ spectrum wilt meten moet je ten eerste de frequenties weten van de WIFI.. (niet zo moeilijk.. staat op google :P)

Maar dan komt nog het moeilijke...

Hoe wil jij de juiste frequentie gaan meten...... Je zou namelijk wel een S-Meter kunnen bouwen. Maar als je geen tuner erinbouw dan denk ik dat je gewoon de veld-sterkte meet van de omgeving... Ik weet niet of je gewoon kastjes kan kopen die de veldsterkte meten van het sterkste signaal... Maar ik denk dat die wel beschikbaar zijn...


Misschien kan je hier iets in vinden...
Ik weet niks van frequentie gebeuren af enzo..

http://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=2204

dus misschien moet je ook ff een amateur er naar laten kijken of het mogelijk is om met een dergelijke layout de 2.4 ghz spectrum te bekijken.
tuinhuis
 

Berichtdoor andre-cb » 09 nov 2007, 21:33

een Swr/power meter voor 2,4 is niet makelijk te maken
want als je die voor Wi/Fi zou bouwen Wi/Fi is een pulserend signaal je moet dus met de sinus mee werken.
anders kan je swr niet correct instellen.

ik (wij) heb zelf een meter van deze meneer en ik moet zeggen TOP !


http://pe2er.nl/wifiswr/


Grt Andre
andre-cb
 


Keer terug naar Techniek & Zelfbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron