Midland Alan 48 Plus doet vervelend

Voor all je vragen waar een soldeerbout of schroevendraaier aan te pas komt.
Heb je leuke apparatuur zelf gebouwd, show ze hier!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Midland Alan 48 Plus doet vervelend

Berichtdoor Lex.Michdebak » 29 mei 2020, 04:16

Ergens gevonden, geen idee meer waar. Zal wel van een rommelmarkt komen mij kennende. Het gaat om deze.

Na het overzetten naar 400 kanalen FM was mijn LCD raar aan het doen. Nu krijg ik hem niet meer normaal. Ik heb toen alle contactjes van het LCD een keer opnieuw gefluxed, toen was hij weer even terug, maar ook net zo plots weer weg. Hij blijft nu kanaal 9 AM aangeven en doet verder niks. R426 (33ohm volgens de kleurtjes en dat meet ik ook) wordt heel warm, wellicht hoort dat zo? Wie helpt mij zoeken naar de gremlin?

Heeft iemand hiervan een schema? Deze kan ik namelijk niet vinden. Datum op de printplaat zegt 1996, geen nieuwe meer dus. Eigenlijk wilde ik hem in de onderdelenbak gooien want ik heb hem niet nodig, maar als ik hem weer werkend krijg kan ik hem misschien aan iemand cadeau doen. En cadeautjes kunnen we allemaal goed gebruiken.

-edit- Ik ben ook echt nog een beetje laat op. In de manual zit een schema (al is die wel heel slecht te lezen, nee zelfs onleesbaar)... Goed, het is echt bedtijd, ik kijk morgen nog eens.
Avatar gebruiker
Lex.Michdebak
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 22 mei 2013, 00:49
Woonplaats: Limburg

Re: Midland Alan 48 Plus doet vervelend

Berichtdoor Ernst » 07 jun 2020, 12:53

Display word rechtstreeks aangestuurd door de cpu

Als je de bak aan de soldeerzijde bekijkt die je de brede baan aan printspoortjes naar het voorfront gaan.
Op het punt waar de printbaanjes vastgesoldeerd zitten aan de print van het voorfront kan wel eens een breuk zitten

Je moet even zien of dit de manier is van doorverbinden want ik weet het niet meer zo zeker
KAn me vaag herinneren dat ik ook wat van deze bakkies zo gerepareerd heb ivm display problemen
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Midland Alan 48 Plus doet vervelend

Berichtdoor Lex.Michdebak » 18 jun 2020, 14:05

Ik meen hier een reactie onder te hebben gezet een paar dagen geleden... Anyway, die verbindingen van het horizontale printje naar het verticale heb ik een keertje opnieuw gedaan, maar probleem blijft. Ik ga de baantjes naar de cpu nog eens na. En ik weet nog steeds niet waar die grote, hete weerstand voor is. Verlichting?
Avatar gebruiker
Lex.Michdebak
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 22 mei 2013, 00:49
Woonplaats: Limburg



Keer terug naar Techniek & Zelfbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron