Euro CB 3900 modificaties

Voor all je vragen waar een soldeerbout of schroevendraaier aan te pas komt.
Heb je leuke apparatuur zelf gebouwd, show ze hier!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Euro CB 3900 modificaties

Berichtdoor cb-belgië » 07 feb 2020, 12:49

Waarom? Trek de swr meter knop uit voor alle banden, voor een Superstar 3900 ?
Ik denk dat je aan geen knop moet trekken...?


Als je daar begint aan te draaien ( RV...) zonder de nodige meetapparaten! Dat zie ik niet zo graag, maar iedereen doet wat hij of zij het best vindt.


Het is wel mooie van je Mike-Oscar-Delta om CB'ers te helpen... :wink:
:lol: CB-amateur zijn is plezant !

Een CB toestel (zendontvanger) heeft 40 kanalen (26,965Mhz tot 27,405Mhz) waarmee je kan communiceren op am/fm en ssb.
Het zendbereik varieert door de weersomstandigheden (propagatie), het zendvermogen (watt) en de opstelling (hoogte) van jou cb antenne.
Het ontvangstbereik komt overeen met je zendbereik om stereo (geluid) te vermijden.
Avatar gebruiker
cb-belgië
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 20 dec 2019, 17:17
Woonplaats: België...

Re: Euro CB 3900 modificaties

Berichtdoor cb-belgië » 07 feb 2020, 16:41

Mike-Oscar-Delta schreef:Ik weet wel zeker dat je aan de swr knop moet trekken anders is het toch echt een 40 kanalen doos 8)
Afbeelding
Afbeelding


Is het mogelijk Mike-Oscar-Delta om het aan te duiden met een pijltje op je foto's waar de swr knop staat waar je moet aantrekken die jij bedoeld dank u. zo kunnen we zien of we op de dezelfde golflengte zitten. Want ik kan ook een vergissing maken!
Ik weet alleen deze SWR knoppen/schakelaar staan op een superstar 3900, een SWR cal control en een S-RF / SWR / CAL schakelaar.



( ! Die p.s.van je heeft totaal niets te maken met dit onderwerp superstar 3900 :wink: , maar ik kom daar later op terug, omdat jij een goede mens bent. :oops: )
:lol: CB-amateur zijn is plezant !

Een CB toestel (zendontvanger) heeft 40 kanalen (26,965Mhz tot 27,405Mhz) waarmee je kan communiceren op am/fm en ssb.
Het zendbereik varieert door de weersomstandigheden (propagatie), het zendvermogen (watt) en de opstelling (hoogte) van jou cb antenne.
Het ontvangstbereik komt overeen met je zendbereik om stereo (geluid) te vermijden.
Avatar gebruiker
cb-belgië
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 20 dec 2019, 17:17
Woonplaats: België...

Re: Euro CB 3900 modificaties

Berichtdoor cb-belgië » 07 feb 2020, 19:01

Mike-Oscar-Delta schreef:Daar dus :) Gewoon uittrekken na de modificatie om 240 kanalen te misbruiken 8)

Afbeelding

:D Dat wist ik niet van die SWR knop, ik ben wel heel blij dat ik weer wat bijgeleerd heb van je.



Mike-Oscar-Delta schreef:Ik weet wel zeker dat je aan de swr knop moet trekken anders is het toch echt een 40 kanalen doos 8)
Afbeelding

! Waarom maar op één foto een cirkeltje aan duiden, en waarom ook niet op deze halve foto een cirkeltje aan duiden ? :wink:


Is het ook mogelijk Mike-Oscar-Delta om hier ook een pijltje/cirkeltje aan te duiden op deze halve foto (links boven) waar de swr knop staat waar je moet aantrekken die jij bedoeld dank u.
:lol: CB-amateur zijn is plezant !

Een CB toestel (zendontvanger) heeft 40 kanalen (26,965Mhz tot 27,405Mhz) waarmee je kan communiceren op am/fm en ssb.
Het zendbereik varieert door de weersomstandigheden (propagatie), het zendvermogen (watt) en de opstelling (hoogte) van jou cb antenne.
Het ontvangstbereik komt overeen met je zendbereik om stereo (geluid) te vermijden.
Avatar gebruiker
cb-belgië
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 20 dec 2019, 17:17
Woonplaats: België...

Re: Euro CB 3900 modificaties

Berichtdoor cb-belgië » 08 feb 2020, 17:06

Mike-Oscar-Delta schreef:Omdat het over een Euro CB 3900 gaat en die heeft een uittrekbare swr knop om naar 240 kanalen te schakelen.

heel juist van je.

En ik een vergissing gemaakt !

Mike-Oscar-Delta schreef:Die halve foto is een hele als je er op klikt en is ook nog eens een foto van een Superstar 3900 :D

Dank je wel voor de tip.
:lol: CB-amateur zijn is plezant !

Een CB toestel (zendontvanger) heeft 40 kanalen (26,965Mhz tot 27,405Mhz) waarmee je kan communiceren op am/fm en ssb.
Het zendbereik varieert door de weersomstandigheden (propagatie), het zendvermogen (watt) en de opstelling (hoogte) van jou cb antenne.
Het ontvangstbereik komt overeen met je zendbereik om stereo (geluid) te vermijden.
Avatar gebruiker
cb-belgië
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 20 dec 2019, 17:17
Woonplaats: België...


Keer terug naar Techniek & Zelfbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten