President JFK AM modulatie daling RF power

Voor all je vragen waar een soldeerbout of schroevendraaier aan te pas komt.
Heb je leuke apparatuur zelf gebouwd, show ze hier!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

President JFK AM modulatie daling RF power

Berichtdoor RetroBakkie1981 » 13 maart 2024, 21:50

Ik heb een hele nette President JFK ASC op de kop getikt. Versie met Ch9/off/9, 120 kanalen, origineel volgens mij. Pull ASC schakelt ook de rogerbeep in iig kwam ik achter. Of dit origineel is? Lijkt niet in gerommeld iig. Alles werkt goed, alleen valt me op dat wanneer ik op AM moduleer, de RF power met harde klanken inkakt.
De S-meter zakt dan met stempieken (verlichting van de S-meter dimmed ook tegelijkertijd op de stempieken). Ook de Zetagi powermeter doet hetzelfde. Een soort "omgedraaide VU meter" reactie. De voeding is 5-7 Amp en hoor ik niet over de nek gaan iig. Audio modulatiegeluid is goed op andere bak geluisterd. Maakt ook niet uit of ik op max power (Zetagi zegt 10 max, min 4 Watt)of min power werk. Op FM heb ik hier geen last van. Is dit een soort AM modulatie limiter ofzoiets die op de JFK zit? Iets anders?
RetroBakkie1981
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 20 sep 2021, 21:26

Re: President JFK AM modulatie daling RF power

Berichtdoor Snof » 14 maart 2024, 13:34

Als de verlichting van de S meter dimt zakt de spanning ergens in elkaar.
Als je op de voeding meet blijft daar de spanning wel goed?
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 474
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: President JFK AM modulatie daling RF power

Berichtdoor RetroBakkie1981 » 17 maart 2024, 00:00

De voeding blijft volgens mij stabiel, met een meter erop zie je niet echt dat iets dipt. Ik heb t idee dat de microfoon niet helemaal ok is. Als ik recht op het microfoon rooster blaas,dus op het raster/gaas, dipt de meter en de power, terwijl als ik een pieptoon of hard fluit (niet op het microfoon gaas) geeft de bak geen krimp en geeft de AM modulatie bijna 20W op de zetagi, geen verlichting die zwak wordt oid. De voeding kan dit gewoon aan blijkt. AM modulatietrafo dacht ik eerst, alleen dan zou het altijd moeten zijn onafhankelijk van type modulatie? een condensator die doorslaat met pieken? Of toch de microfoon?
RetroBakkie1981
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 20 sep 2021, 21:26

Re: President JFK AM modulatie daling RF power

Berichtdoor RetroBakkie1981 » 08 apr 2024, 19:34

Na proberen van een nieuwe (huidig model) president microfoon lijkt dit het probleem te zijn geweest :D
RetroBakkie1981
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 20 sep 2021, 21:26


Keer terug naar Techniek & Zelfbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 114 gasten

cron