FT 2000D

Voor alle vragen over HF-Sets, 2 en 70 en andere zenders waar een licentie voor nodig is.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

FT 2000D

Berichtdoor 19-AC-163 (Evert) » 05 apr 2009, 19:02

Ik ben van plan om in de toekomst de FT2000 D te gaan kopen (ben hard aan het sparen :D ) mijn vraag is of iemand hier al ervaringen mee hoe deze set werkt .
Want het schijnt ook dat je deze set kunt updaten met firmeware voor onder andere de modulatie en allerlei andere instellingen .


MVG ,

Evert (19-ac-163 :wink: )
19-AC-163 (Evert)
 

Re: FT 2000D

Berichtdoor jcva » 05 apr 2009, 19:20

Ja hij is softwarematig te updaten, oa de dsp settings en filters, andere modulatiesoorten zul je er niet mee krijgen, alles zit er al op.

Het is geen set voor een beginner, die verzuipt in de mogelijkheden. En je moet er mee aan de gang want zo uit de doos werkt hij waardeloos.
Zou hem zelf ook zeker niet aanschaffen voor 11m en/of de novice machtiging, Daar komt hij niet tot zijn recht.

Kun en wil je er tijd insteken een geweldig apparaat, Heb er zelf geen een maar ken een aantal amateurs uit de buurt die er meer werken en die zijn er over het geheel genomen tevreden over.
Kun je met minder luxe af dan schijnt ook de ft 450 een serieuze optie te zijn, is een stuk kleiner, geen 200 maar 100W en geen dubbele ontvanger maar het ding werkt voor zijn geld wonderbaarlijk goed, Hij is ook al eens ingezet tijdens de PACC en daar hield hij het perfect.

De 950 zit daar weer tussenin, Het is wat je wil.


jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: FT 2000D

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 05 apr 2009, 19:49

Kijk maar eens hier :arrow: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?t=2836

En ik ben het met jcva eens ,wat betreft alle toeters en bellen die op zo'n set zitten. Dat maakt het er niet makkelijker op .En ik vindt het ook zonde als je hem alleen voor 11 meter gaat gebruiken .Maar goed dat moet iedereen zelf weten . Zorg er dan wel voor dat je er een ant. bij aanschaft die op de zelfde kwaliteits niveau ligt als de ft 2000 .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: FT 2000D

Berichtdoor 19-AC-163 (Evert) » 05 apr 2009, 20:01

Ik ben inderdaad een beginner voor een complete hf set maar ik ben er niet vies van om met die uitgebreide menu`s te gaan stoeien dat vind ik een uitdaging ,
Dus dat zal me niet tegen houden om die set toch aan te schaften en me er volledig op te storten .
Ik heb in het verleden van een goede vriend en amateur de Icom 706 mk2 een half jaar mogen gebruiken en ik moet zeggen dat heb ik met veel plezier gedaan ( ik was als een kind in de ballenbak :wink: ).
En idd ik ga hem ook voor de 11meter gebruiken en natuurlijk ook straks voor de andere frequentie`s als ik voor de licentie op ga.


Mvt

Evert 19-ac-163 73`s
19-AC-163 (Evert)
 

Re: FT 2000D

Berichtdoor 19-AC-163 (Evert) » 05 apr 2009, 20:30

Hoi Frank allerst bedankt ook voor de reactie ik moet hier idd ook nog aan de slag wat betreft de mast en natuurlijk de antenne`s die er dan in komen dus ik heb nog wel wat te doen hier aan deze kant maar als het zo ver is zal ik zeker een verslag gaan doen van de hele opbouw hier aan deze kant .
Groeten en 73`s vanuit tiel :D
19-AT-068 Frank schreef:Kijk maar eens hier :arrow: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?t=2836

En ik ben het met jcva eens ,wat betreft alle toeters en bellen die op zo'n set zitten. Dat maakt het er niet makkelijker op .En ik vindt het ook zonde als je hem alleen voor 11 meter gaat gebruiken .Maar goed dat moet iedereen zelf weten . Zorg er dan wel voor dat je er een ant. bij aanschaft die op de zelfde kwaliteits niveau ligt als de ft 2000 .
19-AC-163 (Evert)
 

Re: FT 2000D

Berichtdoor jack1956 » 05 apr 2009, 23:35

hoi Evert
kleine info voor jou hoezo de ft2000d, is een mooie bak om te zien dat wel maar de nieuwprijs €2750.00 is ook een hoop geld
De ft950 is een stuk goekoper op het moment €1175.00 en die doet beslist niet onder van de 2000d
is misschien een overweging waard of infomeer maar eens bij diverse amateurs die er in het bezit hebben
voor die € 1500.00 wat de 2000d meer kost kun je een hoop andere dingen mee doen op het gebied van deze hobby
is maar een hint mijnerzijds dus kijk maar wat je er mee doet en daarbij ieder koopt naar de inhoud van zijn eigen beurs
wat ik eigenlijk duidelijk wil maken dat er tussen de 2000d en de 950 weinig verschil zit in prestatie alleen veel verschil in de aanschaf prijs
M.V.G jack
Iemand die goed bezig is met zijn hobby, maakt geen rotzooi.

Een goede antennen hoeft niet duur te zijn,maar een dure antennen hoeft niet altijd goed te zijn.

http://www.acdx.nl
http://www.everyoneweb.com/19ac155/ eigen website AC
http://www.sdholland.nl/index.html
http://19-sd-255.jouwweb.nl/ eigenwebsite SD
Avatar gebruiker
jack1956
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 495
Geregistreerd: 18 feb 2009, 22:17
Woonplaats: Roermond e.o Limburg

Re: FT 2000D

Berichtdoor jcva » 06 apr 2009, 00:02

ft 2000D is 200W en heeft 2 ontvangers en veel instelmogelijkheden, de 950 is 100W en heeft 1 ontvanger, verder eigenlijk gelijk. Zelfde software.
De 450 is een simpelere 950, wel de mogelijkheden maar minder vrijheid qua instellingen maar werkt perfect.
Zou ik als beginner voor gaan is mijn mening en scheelt een hele hoop knaken.

Wil je echte luxe, koop dan een FT-DX9000, is basic niet meer dan een uitgebreide ft2000, dus weer luxer en daar betaal je dan ook voor.


jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: FT 2000D

Berichtdoor 19-AC-163 (Evert) » 06 apr 2009, 19:19

Goedenavond Jack, Idd de ft2000d is een hele mooie radio en hij kost veel geld ik moet zeggen ik ben al heel lang aan het sparen voor deze set beetje voor beetje En ik heb wat dat aan gaat heel veel geduld maar uit eindelijk heb je dan ook wat :wink: .

Maar ik wou je toch bedanken voor de tips .

M.V.G Evert 19-ac-163 73`s
jack1956 schreef:hoi Evert
kleine info voor jou hoezo de ft2000d, is een mooie bak om te zien dat wel maar de nieuwprijs €2750.00 is ook een hoop geld
De ft950 is een stuk goekoper op het moment €1175.00 en die doet beslist niet onder van de 2000d
is misschien een overweging waard of infomeer maar eens bij diverse amateurs die er in het bezit hebben
voor die € 1500.00 wat de 2000d meer kost kun je een hoop andere dingen mee doen op het gebied van deze hobby
is maar een hint mijnerzijds dus kijk maar wat je er mee doet en daarbij ieder koopt naar de inhoud van zijn eigen beurs
wat ik eigenlijk duidelijk wil maken dat er tussen de 2000d en de 950 weinig verschil zit in prestatie alleen veel verschil in de aanschaf prijs
M.V.G jack
19-AC-163 (Evert)
 

Re: FT 2000D

Berichtdoor 19-AC-163 (Evert) » 06 apr 2009, 19:26

Hoi jcva, Ja ook die ft dx9000 is ook een hele mooie set man maar dan moeten we nog ff wat langer door sparen das nou net niet de bedoeling want voor de ft 2000d heb ik mijn centen bijna bij elkaar dus laat ik het daar maar bij.
Deze set heeft voor mij net wat jij al aangaf meer dan zat optie`s :D ,Maar ook jij bedankt voor je mening jcva.

M.V.G Evert 19-ac-163 en 73`s
jcva schreef:ft 2000D is 200W en heeft 2 ontvangers en veel instelmogelijkheden, de 950 is 100W en heeft 1 ontvanger, verder eigenlijk gelijk. Zelfde software.
De 450 is een simpelere 950, wel de mogelijkheden maar minder vrijheid qua instellingen maar werkt perfect.
Zou ik als beginner voor gaan is mijn mening en scheelt een hele hoop knaken.

Wil je echte luxe, koop dan een FT-DX9000, is basic niet meer dan een uitgebreide ft2000, dus weer luxer en daar betaal je dan ook voor.


jcva
19-AC-163 (Evert)
 

Re: FT 2000D

Berichtdoor jcva » 06 apr 2009, 21:03

Ok, ieder zijn hobby.

Ik vind het een geweldige radio maar in heb hem niet (als F amateur zijnde)
Ik heb hier zelf 3 Patcomm radio's , ook met dsp maar dat is toch weer een generatie ouder.


Je weet mijn mening, voor 11M en de N gewoon zonde, maar goed ik hoef het er niet voor uit te geven.
En als je er op 555 mee zit te boeren en je hebt toevallig controle dan is het exit ft2000D, Kans is niet groot ik weet het maar het kan.


jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: FT 2000D

Berichtdoor 19-AC-163 (Evert) » 06 apr 2009, 22:03

jcva schreef:OIk ben idd met een zelfstudie bezig voorlopig eerst de n en dan wil ik uiteindelijk toch ook voor f op gaan maar om dat ik geen electro achtergrond heb ben ik druk met de studie voornamelijk met electro .
En ja ik ben me er van bewust dat als ik met zo`n set zit te werken zou het idd kunnen dat hij in beslag genomen kan worden, Maar ik werk al meer dan 9 jaar met de lincoln op de 27.555 en ook die kan meegenomen worden ,
Maar het ligt er ook wel aan hoe je zelf gedraagt en met wat voor vermogen je zit te werken dat heb je ook zelf wel een beetje in de hand denk ik .
Nogmaals bedankt voor je reactie jcva.
MVG.

Evert 19-ac-163
k, ieder zijn hobby.

Ik vind het een geweldige radio maar in heb hem niet (als F amateur zijnde)
Ik heb hier zelf 3 Patcomm radio's , ook met dsp maar dat is toch weer een generatie ouder.


Je weet mijn mening, voor 11M en de N gewoon zonde, maar goed ik hoef het er niet voor uit te geven.
En als je er op 555 mee zit te boeren en je hebt toevallig controle dan is het exit ft2000D, Kans is niet groot ik weet het maar het kan.


jcva
19-AC-163 (Evert)
 

Re: FT 2000D

Berichtdoor jcva » 06 apr 2009, 22:41

Precies, succes met sparen dan voor zover nog nodig, Ik moet hier eerst 3 radio's wegdoen want anders komt het hier te vol.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: FT 2000D

Berichtdoor Columbus » 07 apr 2009, 12:41

Evert, als je kijkt voor de FT2000D, kijk dan ook nog even naar een Icom ProIII. (is 'maar' 100 watt output maar dat scheelt geen s-punt hoor!).

De Icom proIII heeft sinds deze maand zijn opvolger gekregen in de Icom 7600, waardoor de ProIII's tegen aantrekkelijke prijzen weggaan op dit moment, vergelijkbaar met de prijs van de FT2000d. Ik kan over de ProIII alleen maar zeggen dat het een hele fijne radio is met zeer veel mogelijkheden en alhoewel ik ook hou van radio's met heel veel knopjes, is de praktijk dat je ze nadat je eenmaal goed ingesteld hebt toch nog weinig gebruikt. En als je dan toch met meer vermogen wil zitten (als je je Full hebt gehaald) schaf dan gewoon een mooie eindtrap aan: als je nu al 200 Watt wil hebben en je mag zometeen 400 Watt maken, dan wil je die toch aanschaffen. :wink:
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: FT 2000D

Berichtdoor 19-AC-163 (Evert) » 07 apr 2009, 18:14

Ja bedankt jvca dat gaat zeker goed komen , Effe internet raadplegen (marktplaats -2dehands of speurders dan zijn daar zeker wel liefhebbers voor .
MVG.

Evert (19-ac-163 73`s
jcva schreef:Precies, succes met sparen dan voor zover nog nodig, Ik moet hier eerst 3 radio's wegdoen want anders komt het hier te vol.

jcva
19-AC-163 (Evert)
 

Re: FT 2000D

Berichtdoor jcva » 07 apr 2009, 18:24

Dan kun je ook de gewone ft2000 nog kiezen ipv de D, is ook 100W.

En liefhebbers voor die patcomms??? Mogelijk maar op dit moment zijn er alleen maar koopjesjagers en zeikers die geen idee hebben waar ze op bieden, Wordt ik een beetje flauw van.

Bied je een All-mode 2 meterset aan, krijg je vragen, zit er SSB op en kan ik hier ook mee op 27Mhz komen???
Kortom geen idee waar het over gaat.


Maar goed dat is een hele andere discussie.

100W to 200W van de D versie scheelt meestal maar weinig dus naar mijn idee toch een optie, de rest van de set is gewoon hetzelfde.
En scheelt weer muntjes.
Pas alleen wel op waar je hem koopt, een amateur zal hem mogelijk niet zo snel aan een 27Mhz-er verkopen en als hij bij een niet amateur vandaan komt vraag ik me wel eens af wat er mee gebeurt is, Neemt niet weg dat er ook amateurs zijn die zooi verkopen.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Volgende

Keer terug naar Transceivers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten