yaesu ft-60E porto vraag

Voor alle vragen over HF-Sets, 2 en 70 en andere zenders waar een licentie voor nodig is.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

yaesu ft-60E porto vraag

Berichtdoor Macgyver » 26 jan 2008, 17:57

hallo ik heb een vraagje ik heb laatst de yaesu ft-60E portofoon gekocht en ze hebben hem gelijk voor me gemodificeerd en ze hadden het er over dat de reik wijte dan grooter word maar hoe ver kan ik met de porto praten voorbeeld ik zit in zaandam en wil praten naar volendam en staat op 5watt op 434.075 of op 446.005 hoe ve kom ik mt de porto als ik op balkon sta buiten? alvast bedankt mvg:Riccardo ook wel Macgyver :D
Macgyver
 

Re: yaesu ft-60E porto vraag

Berichtdoor Columbus » 26 jan 2008, 18:44

......Hi Riccardo. Met Reikwijdte bedoelen ze de frequenties die je kan gebruiken, niet de afstand die je kan zenden;

......na modificatie kan je zenden op alle frequenties tussen 137-174Mhz en 420-470Mhz;

......zonder modificatie was dat 144-146Mhz en 430-440Mhz.
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: yaesu ft-60E porto vraag

Berichtdoor Macgyver » 26 jan 2008, 20:30

hallo columbus oke bedankt voor het antwoord oke nou snap ik het idd maar hoe ver kun je er eigenlijk mee zenden van zaandam 434.075 naar ??? mvg:Riccardo ook wel Macgyver :D
Macgyver
 

Re: yaesu ft-60E porto vraag

Berichtdoor Columbus » 26 jan 2008, 21:43

Voor de frequenties boven de 50Mhz moet je rekening houden dat het signaal zo ver komt als "de horizon".
In het algemeen geldt dan: hoe hoger je antenne is, hoe verder het signaal komt. Een porto zal je veelal "mobiel" gebruiken (op de boot, op de fiets, in de tuin). Als je niet al te veel last hebt van objecten dan is op de grond een afstand van 15 kilometer bij 5 watt output op 144Mhz realistisch. Sta je bovenop een flat, tel er dan maar 10 kilometer bij op.
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: yaesu ft-60E porto vraag

Berichtdoor Macgyver » 26 jan 2008, 22:02

hallo oke thx voor het antwoord weer wat bij geleerd thx mvg:Riccardo ook wel Macgyver :D
Macgyver
 


Keer terug naar Transceivers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 82 gasten