Nou, zal ik de eerste maar zijn dan!

Voor alle vragen over HF-Sets, 2 en 70 en andere zenders waar een licentie voor nodig is.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Nou, zal ik de eerste maar zijn dan!

Berichtdoor hullepim » 28 aug 2007, 15:55

Ik heb momenteel een Kenwood TMV-7E liggen met een Diamand antenne. Ik heb me 2 weken geleden ingeschreven voor het N-vergunning examen en ik verwacht binnenkort de officiele uitnodiging van Agentschap telecom binnen te krijgen.
De boeken heb ik bij de Veron gekocht
hullepim
 

Berichtdoor satcom » 29 aug 2007, 13:27

hoe lang ben je bezig geweest met leren ?
heb jij het uit een boek geleert of ben je een cursus bij een amateur club gaan doen?
satcom
 

Berichtdoor hullepim » 29 aug 2007, 15:20

Ik ben nog aan het leren uit het boek van de Veron.
Ook heb ik gelijk het vragenboek er bij gekocht
hullepim
 

Re:

Berichtdoor nl0rpp » 12 okt 2007, 03:13

hullepim schreef:Ik ben nog aan het leren uit het boek van de Veron.
Ook heb ik gelijk het vragenboek er bij gekocht


Dit is misschien ook wel een goede tip :

http://www.pa0vro.nl/

http://www.ham-radio.nl/index.htm

Op deze laatste link kan je ook examenvragen vinden en meer info over het zendamateurisme..
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen.

http://www.pa3hgt.nl

2 President Veep 40 ch am/fm , President Jackson Classic 6 bander/HR2600 met chipswitch/Lincoln 1 ,HAM International Jumbo 3/Multimode 3/Viking 3,Midland 7001 MK2 & MK3,2 President Jackson 2 chrome/JFK Chrome/Franklin/Adams met Maurer mod,Dirland DSS9000F,Excalibur 2002,President George :mrgreen: .RVS spriet 2,50 mtr met SGC SG230 tuner.

Afbeelding
Avatar gebruiker
nl0rpp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 04 sep 2006, 01:00
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Columbus » 21 nov 2007, 22:06

......en nog suc6 gehad bij het examen of ga je op voor april 2008?
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor hullepim » 21 nov 2007, 23:29

Helaas, ben niet geweest.
Ik kwam namelijk een week voor het examen er achter dat ik nog een boek miste over de regelgeving.
Ook viel mijn electra kennis vies tegen, terwijl ik hier examen voor heb gedaan.(vroegah)
hullepim
 

Berichtdoor mrjem » 22 nov 2007, 00:18

mannen één tip

Ga naar een vereniging en kijk waar er een cursus wordt gegeven
dat leert veel makkelijker en heb je een stok achter de deur dat je ook gaat leren.
ik ben in één keer geslaagd en ik was 15 :shock: :shock:

Edwin
mrjem
 

Berichtdoor Columbus » 22 nov 2007, 00:59

......jammer Hullepim, gelukkig nieuwe kansen in april.

......voor de examenstof van N heb je niet echt een cursusgroep nodig, maar inderdaad je moet er wel even tijd voor maken

......boek waarin de regelgeving staat heb je eigenlijk niet echt nodig: de meeste informatie staat op de site van het agentschap en van iemand die op 11-meter werkt mag je denk ik wel verwachten dat hij/zij de Q-codes enzo wel kent

......oefenexamens zijn er zat te vinden op internet

......mrjem, is er in de omgeving van Wezep nog een groep actief (vroeger was dat dacht ik PI4NOV in Epe of 't Harde?)

......en met N mag je tegenwoordig ook op HF-banden met 25 watt dus best handig om te hebben.

......in april 2008 zijn er weer examens, dus wie nu begint heeft tijd zat. En heb je geen geld voor een boek, download dan gratis de stof op http://www.pa0vro.nl. Volgens zeggen kan je dan met 50 uur inspanning je N halen. Als je optijd begint is dan maar 2 uurtjes in de week. Met het Nederlands elftal wordt het toch niets, dus gebruik de tijd dat je anders voor de beeldbuis zou zitten gewoon voor de lesstof.

......als je uit die stof iets niet snapt dan is er op dit forum of bij jou in de buurt altijd wel een amateur die je op weg zal helpen. En anders...op wikipedia vindt je ook een heleboel

......voor iedereen die aan de gang gaat met z'n N: succes, ga voor dat examen!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor mrjem » 22 nov 2007, 12:24

Ik heb geen idee of er nog een groep actief is in mijn omgeving
Vroeger zat ik bij de VRZA en hadden we regio ijsselmond waar ik ook bij zat en we waren een heel actieve groep met een eigen leslokaal
Ik weet dat er nog twee of drie mannen zijn die regelmatig bij elkaar komen en dingen bespreken , maar zoals het was is het niet meer.

ik heb al een jaar of 8 geen set meer in huis dus dan volg je het allemaal ook veel minder.

Groetjes Edwin
mrjem
 

Re:

Berichtdoor nl0rpp » 19 jan 2008, 00:29

mrjem schreef:Ik heb geen idee of er nog een groep actief is in mijn omgeving
Vroeger zat ik bij de VRZA en hadden we regio ijsselmond waar ik ook bij zat en we waren een heel actieve groep met een eigen leslokaal
Ik weet dat er nog twee of drie mannen zijn die regelmatig bij elkaar komen en dingen bespreken , maar zoals het was is het niet meer.

ik heb al een jaar of 8 geen set meer in huis dus dan volg je het allemaal ook veel minder.

Groetjes Edwin


Als je gewoon elke dag wat leert dan kom je er vanzelf wel.
Het is de discipline die je moet opbrengen om deze droge stof in je op te kunnen nemen en te kunnen begrijpen.
Als je daarbij de diverse examens die op internet te vinden zijn kan maken wat je in de tussentijd doet als je grootdeels de stof beheerst is het zeker goed te doen voor N.
Als je zeker weet dat je de stof beheerst dan zou ik gewoon eens proberen examen te doen.
De link van PA0VRO die ik eerder hier heb gezien is een hele goede tip.
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen.

http://www.pa3hgt.nl

2 President Veep 40 ch am/fm , President Jackson Classic 6 bander/HR2600 met chipswitch/Lincoln 1 ,HAM International Jumbo 3/Multimode 3/Viking 3,Midland 7001 MK2 & MK3,2 President Jackson 2 chrome/JFK Chrome/Franklin/Adams met Maurer mod,Dirland DSS9000F,Excalibur 2002,President George :mrgreen: .RVS spriet 2,50 mtr met SGC SG230 tuner.

Afbeelding
Avatar gebruiker
nl0rpp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 04 sep 2006, 01:00
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar Transceivers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten